Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 56

Temat: Realne koszty eksploatacji auta

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Skoro mówimy o realnych kosztach to także o wymianach typowych elementów. Kolega nie porównuje 159 do bmw i merola, tylko do vectry i Forda. Koszty będą sporo wyższe niż dla tych dwóch i nie ma się co oszukiwać. Jak się jeździ dużo, to niestety ale 159 da się we znaki finansowo. To nie jest tanie auto. Jest drogie w utrzymaniu.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    W vektrze są te same silniki i te same skrzynie co w 159. Zawieszenie tańsze w obsłudze to fakt, bo Vectra i Ford mają zwyczajnie gorsze zawieszenie. 159 to nie jest też imho klasa tych wymienionych aut tylko jednak poziom wyżej. Coś jak Audi względem VW.

    A to że opony kosztują 2 tysiące t już po prostu kłamstwo. Ja kupiłem dobre 17 225 50 za niecałe 1600 i nie są to no name z chin ani nalewki. Skoro kolega porównuje 159 do vectry czy mondka to raczej też nie celuje w wersję TI z 19stkami 235.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Cytat Napisał hideto Zobacz post
    159 to nie jest też imho klasa tych wymienionych aut tylko jednak poziom wyżej. Coś jak Audi względem VW.
    Ale Ty tak na poważnie?

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    tanio nie będzie, po zakupie oddasz dodatkowo 2-5 tys na serwisowe abecadło, potem dojdzie zawieszenie, przeguby, skrzynia, sprzęgło dwumas, czyli 10k pln, dalej dojdą egr-y, klapy, dpf-y, chipy , jakieś 3 tys pln, potem wtryski, turbiona, alternator, rozrusznik, problemy z czujnikami klimy ,
    w ciągu roku-dwóch od zakupu dołożysz min drugie tyle co zapłaciłeś,
    i teraz żeby sens był to musisz robic dużo tras i dużo km, do tego wersja 2,4 będzie super
    i dalej - jak nie chcesz dołożyć drugie tyle to kup auto beznynowe z silnikiem 1,4 bez turbo a będziesz miał tanio, ale mniej komfortowo ?
    bo jak myślisz ze a6, m5, czy passio będzie tańszy to raczej nie

    Chyba troszkę przesadzacie z tymi kosztami, ja mam od ponad 1.5 roku alfkę 2.0 jtdm tłok jakoś jeszcze się nie rozleciał, ja sądze że to odosobnione przypadki. W 2.0 klap nie trzeba wywalać, skrzynia jest F 40 brak problemów z łożyskami jak w F 32. Wymieniłem ponad standardowo linkę ręcznego, czyszczenie dolotu i tą felerną uszczelkę między smokiem a pompą koszt 37 zł uszczelki dodam że komunikat miałem od początku jak ją kupiłem, plus uszczelka pompy vacum 50 zł i uszczelkę przy wlewie oleju, robocizny nie liczę bo zrobiłem to sam. Z eksploatacyjnych rzeczy to łożysko koła przednie, klocki i tarcze a to tylko dlatego że serwis w dojczlandach tak umiejętnie założył tarcze że się jedna zwichrowała, olej filtry oczywista sprawa. Dobre opony to jak pisali poprzednicy faktycznie 2 tysie jak nic za komplet. Turbina nie chce się rozlecieć choć troszke gwiżdże od momentu zakupu przy przebieg 165 tyś , alfa ma teraz nalatane 193 tysie rok 2010 zawiecha nie ruszana na szczęście bo koszt konkretny. Jedyne co to właśnie problem z brzęczącą klimą jakoś da się z tym żyć ale trzeba to w końcu ogarnąć jakoś . Reasumując im nowsze auto tym wieksze wydatki trzeba poszukać jak najlepszego egzemplarza, jak w każdym używanym aucie może coś się popsuć tak to już jest z autami. Generalnie autem się super jeździ koszty jak w każdym nowym dieslem jak klęknie to boli.
    p.s
    Dpf i EGR dalej są i alfka lata
    Ostatnio edytowane przez krzystof ; 03-01-2016 o 17:44

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Kolego majkick Alfa 159 w kosztach eksploatacji jest raczej typowym średniakiem porównywalnym z autami które wymieniłeś. Nie jest jakoś specjalnie tańsza czy droższa w utrzymaniu. W moim akurat przypadku po dwóch latach eksploatacji największym wydatkiem był zakup opon, ale autko dopiero przekroczyło 150 tyś km, więc dwumasa turbo itp jeszcze przede mną.
    Plusem naszych aut jest na pewno to, że nie trafiają się naprawy które są horrendalnie drogie ( jak w niemieckich markach premium np: naprawa automatu mulititronic, wymiana 4 łańcuchów rozrządu w 3.0 TDI, rozciągający się łańcuch rozrządu którego koło zębate jest jedna częścią z wałem korbowym w BMW 320 D, trwałe usuniecie wady fabrycznej w postaci ogromnego zużycia oleju w silnikach 1.8-2.0 TSI )
    Kolejny duży plus tego auta to trwałe blachy i brak drogich i poważnych problemów z elektroniką ( np. problemy z korozją w pasacie B6, C klasie W 203. Moduł komfortu BSi we francuzach )

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar wolnemiasto
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    freie stadt Danzig
    Auto
    Giulietta QV, Suzuki Swift Sport
    Postów
    171

    Domyślnie

    ja dodam coś od siebie... aby było jakieś porównanie do innego auta
    auto subaru impreza wrx 2006 rok
    ostatnio kosztował mnie 6500 zł - rozrząd, regelacja kilku zaworów, oraz sprawdzenie luzów u pozostałych, pompa paliwa.
    np koszt samej pompy wspomagania to 2800 zł bez wymiany.

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zależy jak kto podchodzi do użytkowania samochodu... Jeden będzie czepiał się detali i za wczasu będzie wymieniał to, co podejrzewa, że w bliżej nieokreślonej przyszłości padnie. Drugiemu nie będzie przeszkadzał dwumas telepiący budą przy gaszeniu, że aż zęby trzonowe zgrzytają - zainwestuje znacznie mniej i też będzie się cieszył. Trzeci kupi pechowy lub dojechany egzemplarz i też zainwestuje dużo.

    Nie zgadzam się tylko co do jakości zamienników zawieszenia. Kupowałem tylko zamienniki dolnych jak i górnych wahaczy (wymieniłem cały przód) marek TRW i Lemforder - jedna strona zrobiła już 50 000 km, druga 35 000 km i nadal jeżdżą w moim poprzednim aucie.

    Prawda jest taka, że utrzymanie AR 159 będzie droższe niż Mondeo Mk4 i znacznie droższe od Vectry. Ale coś za coś.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    Plusem naszych aut jest na pewno to, że nie trafiają się naprawy które są horrendalnie drogie
    Pisząc to brałeś pod uwagę 3.2 JTS? ;P

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Trudno na forum uzyskac wiarygodna informacje o awaryjnosci. Statystyk nie prowadze, ale podejrzewam ze procz moderatorow i stalych bywalcow, to wiekszosc ludzi trafila tu z mniejszymi lub wiekszymi problemami.
    Auto z 2007 roku i tak szalu nie zrobi. Bedziesz mial szczescie, to na poczatek wydasz na pakiet startowy (jesli preferujesz )
    nie wiem od 1000-2000, czy to bedzie Saab czy Ford, a na kilka nastepnych lat radze miec te 5000 zapasu.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159
    Postów
    25

    Domyślnie

    Jak się chce oszczędzić na kupnie samochodu,części itd to każde auta sprawia problemy, lepiej wydać trochę wiecej przy zakupie niż później płakać bo jakie to Alfy są awaryjne. Jak się kupi "szrota" to po jakimś czasie każdego szlag trafi. Prawda jest taka że 159'tka to nie jest tanie auto w użytkowaniu/serwisowaniu, ale żadne Audi/VW/Opel/Ford nie da tego co AR. Prowadzenie, wnętrze, i przede wszystkim wygląd...

    "Osoby które potrzebują czterech kółek i przymocowanego do nich fotela kupują sobie BMW albo Vectrę, ale ci którzy są świadomi, ci którym zależy, ci którzy chcą by układ kierowniczy mówił, a silnik zanosił się rykiem - ci kupują Alfy" - J. Clarkson



Podobne wątki

  1. [Brera] Brera - koszty eksploatacji
    Utworzone przez fan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 10:31
  2. 159 w dieslu - koszty eksploatacji
    Utworzone przez Indigo w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 05-03-2014, 20:30
  3. 166 koszty eksploatacji
    Utworzone przez Piotr83 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 15:10
  4. Koszty eksploatacji GT 3.2 V6
    Utworzone przez bat25 w dziale GT
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 07:13
  5. Koszty eksploatacji Alfa 166
    Utworzone przez alfafun w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2011, 02:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory