Podoba mi się podejście Szerszenia do tematu. Ale ciężko uwierzyć, że 159 w dieslu w Niemczech w 2007 roku opuściła salon bez DPF.
Pokaże mi ktoś gdzie można sprawdzić po VIN-ie czy auto miało fabrycznie DPF, czy nie?
Podoba mi się podejście Szerszenia do tematu. Ale ciężko uwierzyć, że 159 w dieslu w Niemczech w 2007 roku opuściła salon bez DPF.
Pokaże mi ktoś gdzie można sprawdzić po VIN-ie czy auto miało fabrycznie DPF, czy nie?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Poprawka Blue&me wychodziło już od 2006r miałem już w poprzedniej 159 a był to właśnie 2006r
Montaż filtrów DPF wymusiła dokładniej norma Euro 5, rok 2009.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Czyli wcześniej to mogłoby być widzimisię klienta, który brał z lub bez DPF jak kupował? Bo trochę tego nie ogarniam. Mój samochód jest z 2006r. i DPF jest. Czyli to znaczy, że spełnia normy, które miały zacząć obowiązywać od 2009r.
Generalnie chodzi o wprowadzenie normy Euro IV od 2006 roku kiedy już praktycznie żaden diesel bez filtra DPF nie spełniał normy. Natomiast euro IV miało wejść od 1 stycznia 2006 a przesunięto chyba na październik 2006. W Grupie Volkswagena jedynym silnikiem spełniającym normę Euro IV bez filtra DPF był 1.9 TDI o mocy 105 KM.
Ostatnio edytowane przez ris ; 06-01-2016 o 12:49
Czyli historyjki o tym ,ze niemiecka Policja da nam mandat za jazde bez dpf można sobie w du,,e wsadzić![]()