Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Problem z nawiewami

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    458

    Domyślnie

    zdejmij "kleme" z aku i zaczekjaj chwilę podłącz i zaczekaj aż napędy się ustawią będziesz słyszał. Jak odegniesz tapicerkę ten dywan na tunelu to widać już napędy klapek może coś będzie widać.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa 159 2,0 jtdm 16v 2011r
    Postów
    100

    Domyślnie

    Przez dywaniki widać tylko dwa siłowniki i to akurat tylko od ciepło/zimno ;(
    Resztę matoły umieścili tak by się już nic nie dało zrobić. Włosi lubią często komplikować konstrukcje. Może uda mi się dostać wyciągając panel środkowy? Czy będzie dostęp do tych 2 siłowników?
    Nie wiem jak się za to zabrać. Czarny scenariusz to demontaż deski rozdzielczej ale wolałbym tego nie robić nie mając pewności, że to nie centralka jest winna.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa 159 2,0 jtdm 16v 2011r
    Postów
    100

    Domyślnie

    Ok. I stało się. Wyciągnąłem deskę rozdzielczą. Usterka zlokalizowana. Do sterowania nawiewem służą dwa silniczki. Jeden na lewą stronę drugi na prawą. Ne ma tam żadnych klapek, a są rolki na które nawijane są dwie "ceratki". Te "ceratki" w pewnych miejscach mają podłużne otwory, przez które przechodzi powietrze, a w innym miejscu są pełne. Nawijanie ich przez silniczki powoduje przesuwanie "ceratek" i tych otworków i kierowanie nawiewu na konkretne otwory. U mnie obie "ceratki" są urwane w tych miejscach gdzie mają wycięte otworki, przez co leżą jak flak i zatykają wszystkie otwory. Naprawić się raczej tego nie da. Tylko wymiana bo materiał jest urwany. Kaplica. Wczoraj zamówiłem kompletny zespół nagrzewnicy i wymienię cały ten moduł z tymi silniczkami.
    Zastanawiam się tylko jak kalibrują się te silniczki? Skąd centralka wie w jakiej są pozycji te "ceratki"? Pytam bo jak będę wymieniał to będę musiał wyciągnąć te silniczki, a "ceratki" są zwijane przez sprężyny w innych miejscach. Boję się, że przekręci mi się to i silniczek nawiewu będzie inaczej ustawiony.
    Wieczorem zrobię fotki tych "ceratek" to będzie widać jak to wygląda.
    Ostatnio edytowane przez irek81 ; 08-08-2014 o 07:34

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Witam serdecznie, odgrzewam temat.
    Mam podobny problem, tylko nie działa włączanie nawiewu na nogi od strony kierowcy. Reszta wydaje mi się, że jest ok. Po zdjęciu deski rozdzielczej możesz już stwierdzić, że jest to niezbędne, żeby dostać się do tych silniczków, czy warto spróbować jakoś inaczej?
    Gdzie kupiłeś te silniczki i jakiego rzędu to jest koszt?

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał SliwusBuu Zobacz post
    Witam serdecznie, odgrzewam temat.
    Mam podobny problem, tylko nie działa włączanie nawiewu na nogi od strony kierowcy. Reszta wydaje mi się, że jest ok. Po zdjęciu deski rozdzielczej możesz już stwierdzić, że jest to niezbędne, żeby dostać się do tych silniczków, czy warto spróbować jakoś inaczej?
    Gdzie kupiłeś te silniczki i jakiego rzędu to jest koszt?
    Ściągnięcie całej deski jest konieczne żeby w ogóle dostać się do tych silniczków.

    Natomiast żeby wymienić ten moduł dystrybuujący powietrze samo zdjęcie deski nie wystarczy. Trzeba jeszcze zdjąć taki aluminiowy stelaż do którego trzeba zdjąć drzwi przednie. Ogólnie masakra.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar Miłek
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    159 2.2 JTS
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał irek81 Zobacz post
    Przez dywaniki widać tylko dwa siłowniki i to akurat tylko od ciepło/zimno ;(
    Resztę matoły umieścili tak by się już nic nie dało zrobić. Włosi lubią często komplikować konstrukcje. Może uda mi się dostać wyciągając panel środkowy? Czy będzie dostęp do tych 2 siłowników?
    Nie wiem jak się za to zabrać. Czarny scenariusz to demontaż deski rozdzielczej ale wolałbym tego nie robić nie mając pewności, że to nie centralka jest winna.
    Podepnę się trochę, mam problem z nawiewem - od strony kierowcy wieje tylko zimnym powietrzem. Ostatnio w trasie myślałem, że zamarznę. Czy może to mieć związek z tymi siłownikami pod dywanikami? Może da się to naprawić bez rozbierania całej tapicerki? jak oddam komuś auto z tym, to policzy więcej niż za demontaż skrzyni. Szkoda, że nie mam kabla i nie mogę się podpiąć nigdzie.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał Miłek Zobacz post
    Podepnę się trochę, mam problem z nawiewem - od strony kierowcy wieje tylko zimnym powietrzem. Ostatnio w trasie myślałem, że zamarznę. Czy może to mieć związek z tymi siłownikami pod dywanikami? Może da się to naprawić bez rozbierania całej tapicerki? jak oddam komuś auto z tym, to policzy więcej niż za demontaż skrzyni. Szkoda, że nie mam kabla i nie mogę się podpiąć nigdzie.
    Jak zdejmiesz osłonę od strony kierowcy to zobacz czy nie spadł taki biały plastikowy łącznik pomiędzy silniczkiem a klapą.

    Zobacz też czy ten silniczek chodzi. To właśnie one odpowiadają za ciepło/zimno

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Ściągnięcie całej deski jest konieczne żeby w ogóle dostać się do tych silniczków.

    Natomiast żeby wymienić ten moduł dystrybuujący powietrze samo zdjęcie deski nie wystarczy. Trzeba jeszcze zdjąć taki aluminiowy stelaż do którego trzeba zdjąć drzwi przednie. Ogólnie masakra.
    W sobotę jak czas pozwoli, to zdejmę deskę i zobaczę co to za chochliki się wkradły. Wstawię od razu zdjęcia z operacji, bo z tego co czytałem, to sporo osób miało z tym problem.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Uważaj na do żeby nic nie połamać - jest bardzo łatwo to zrobić.

    Jeżeli masz jakieś pytania to wal na priv - ja tę operację mam już sa sobą i wiem, że bardzo dużo chochlików tam się czai.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 17-01-2016, 08:38
  2. Problem z nawiewami
    Utworzone przez gruberek11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2014, 22:03
  3. Problem z nawiewami
    Utworzone przez devil05 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-10-2013, 16:09
  4. problem ze sterowaniem nawiewami
    Utworzone przez Smith w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 10:16
  5. Problem ze sterowaniem nawiewami i klimą
    Utworzone przez honza w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2013, 17:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory