Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Temat: 1.8 MPI - drgania silnika po wymianie rozrządu

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    Co może oznaczać błąd P0011 i jak go zinterpretować (drugi raz mi już wyskoczył)
    Czołem,
    tutaj masz dokładnie opisane:

    http://forum.opel24.com/topic/66763-...18-xer-140-km/

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2655182.html

    http://forum.vectraklub.pl/index.php...-uruchamianiu/

    w jts rodem z opla sytuacja zblizona:

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._wariator.html

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ne_silnik.html

    ogolnie na forum opla piszą o słynnych kolach:

    wydaje mi się że dla 1.8 znajduja się one tu:

    https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...naped-rozrzadu-

    tylko nie wiem dlaczego dla 1.8 pokazuje ze ma łańcuch rozrządu. WTF ???

    elektrozawory sa tu:

    https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...naped-rozrzadu-


    Ceny ogolnie z kosmosu, szukaj zamienników u opla albo na Ebayu

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Czołem,
    tutaj masz dokładnie opisane:

    http://forum.opel24.com/topic/66763-...18-xer-140-km/

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2655182.html

    http://forum.vectraklub.pl/index.php...-uruchamianiu/

    w jts rodem z opla sytuacja zblizona:

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._wariator.html

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ne_silnik.html

    ogolnie na forum opla piszą o słynnych kolach:

    wydaje mi się że dla 1.8 znajduja się one tu:

    https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...naped-rozrzadu-

    tylko nie wiem dlaczego dla 1.8 pokazuje ze ma łańcuch rozrządu. WTF ???

    elektrozawory sa tu:

    https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...naped-rozrzadu-


    Ceny ogolnie z kosmosu, szukaj zamienników u opla albo na Ebayu
    WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC !!!!!!!
    Przeczytałem wszystko. Niezła lektura
    Ale niestety to nie dotyczy mojego problemu.

    W pierwszych linkach chodzi o tak zwane 3 sekundowe chrobotanie przy starcie na zimnym silniku i stuków w silniku.
    Faktycznie, jest to problem zębatek wałków rozrządu, miałem ten sam problem, ale on już jest rozwiązany.
    Zostało wymienione; kompletny rozrząd, dwie zębatki wałków rozrządu, do tego płukanka silnika, olej filtr olejowy, powietrza i świece.

    Mój problem to nierówna praca silnika na biegu jałowym, stało się to po wymianie rozrządu, silnik wpada w nierównomierne malutkie wibracje,(szarpania) tak jak by coś go dławiło, (na zimnym czy ciepłym bez różnicy) wskazówka obrotomierza wibruje/drga cały czas.
    Masakra jest na zimnym silniku, mam typowe falowanie obrotów, czyli, zapalam silnik, wskazówka obrotomierza walnie kilka razy do góry i opadnie, potem jest ssanie, po kilku minutach chce ruszyć i jest to samo, dopiero jak silnik nabierze troszkę temperatury, to chodzi normalnie, nie wiem jak u niego wygląda sprawa z zapłonem, słyszałem że ustawia się automatycznie, i może dlatego tak się dzieje i on jeszcze jeżdzi
    Mechanik zakładał rozrząd 2x, za drugim razem dokładnie, patrząc na znaki i ustawienia, skalibrował zębatki wałków rozrządu, i zgłupiał, bo nic to nie dało.
    Powtarzam, mój problem występuje tylko na biegu jałowym, przy niskich obrotach, bez gazu, w czasie jazdy jest wszystko w porządku, silnik normalnie równo pracuje, nie ma spadków mocy, zamulania, większego spalania, wszystko jest ok.

    Trzeci link mówi o klekotaniu (chodzi jak diesel) ale to u mnie nie występuje.

    Błąd P0011
    Wyskoczył po pierwszej zmianie rozrządu, dotyczył;
    "położenie odniesienia faz wlotowego wałka rozrządu poza zakresem (ssący) nieprawidłowy sygnał" - został skasowany
    po drugiej zmianie rozrządu (ostatnio byłem na skanie) i znów się pojawił.
    Czytałem gdzieś że za to mogą być odpowiedzialne elektrozawory lub czujniki wałków rozrządu (może któryś wysyła nieprawidłowe dane , sprawdzę to niebawem)
    Wyciągnąłem te elektrozawory, ściągnąłem sitka, wyczyściłem, wymoczyłem w rozpuszczalniku, zamontowałem, ale to nic nie dało.
    Ponadto zrobiłem test, wypiąłem wtyczkę na początku z wylotowego i zapaliłem silnik, i tak jakby obroty przy dodaniu gazu były szybsze, na desce nic, żadnej ikonki ostrzegawczej, potem zrobiłem przy ssącym tak samo i odwrotna sprawa, przy dodaniu gazu mozolnie wskazówka obrotomierza szła do góry, wydaje mi się że z nimi chyba wszystko w porządku.

    Nie wiem co mam o tym myśleć wydaje mi się że ma to związek z tym falowaniem obrotów na zimnym, on zachowuje się jak by nie mógł ustawić sobie obrotów na jałowym tak przez chwile, a zapłon to póżniej reguluje, jak macie jakieś jeszcze sugestie to zapraszam. Pozdro !






  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Witam ponownie, wielkie dzięki wszystkim za pomoc - PROBLEM ROZWIĄZANY - dla wszystkich którzy mają ten sam lub podobny problem z szarpaniem silnika nierówną pracą, drgającą wskazówką obrotomierza (falowanie) na biegu jałowym


    Powodem szarpania silnika na jałowym był padnięty elektrozawór (ssący), tak jak wynikało z błędu P0011 - wałek był w złym położeniu, elektrozawór być może był w pozycji otwartej lub zacinał się i powodował za duże wyprzedzenie kąta otwarcia zaworów dolotowych. Można je wyczyścić lub sprawdzić - one są na 12V


    https://www.youtube.com/watch?v=Lr9R...ature=youtu.be


    Ja wymieniłem na nowy, zrobiłem reset ECU, i to załatwiło sprawę, nie ma szarpania, falowania obrotów ani drgającej wskazówki obrotomierza, pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 10:05
  2. [146] Problem po wymianie rozrządu 1.6 TS
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 20:48
  3. [159] Drgania silnika
    Utworzone przez Niuton w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-09-2011, 16:37
  4. Po wymianie rozrządu- PORAŻKA....
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 10:44
  5. [33] Drgania silnika
    Utworzone przez Scuderia w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 16:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory