Strona 14 z 94 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122232464 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #131
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v
    Postów
    73

    Domyślnie

    Wlasnie a co sie bedzie dzialo jak dpf zostanie usuniety programowo a mechanicznie zostanie? Bede usuwal tez mechanicznie ale...nim to sie stanie bede musial przejechac odcinek 40km, bo bedzie to robil inny czlowiek. Czego moge sie spodziewac przez te 40km?

  2. #132
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maniek600 Zobacz post
    Wlasnie a co sie bedzie dzialo jak dpf zostanie usuniety programowo a mechanicznie zostanie? Bede usuwal tez mechanicznie ale...nim to sie stanie bede musial przejechac odcinek 40km, bo bedzie to robil inny czlowiek. Czego moge sie spodziewac przez te 40km?
    Prawdopodobnie na takim dystansie niczego.
    Jeśli jednak pojeździsz dłużej, to on po prostu na tyle się zapcha, że nawet silnika nie odpalisz.
    Gorsza jest odwrotna sytuacja. Usunięcie fizyczne z brakiem usunięcia w oprogramowaniu lub złe usunięcie programowe. Samochód bez względu na widoczne niezapchanie układu profilaktycznie włączy wypalanie. ECU będzie chciało uzyskać 600 stopni C na DPF, którego nie ma. Zwiększy dawkę paliwa, zmniejszy ilość powietrza, zmieni kąty wtrysku (to tak w skrócie) aby na wyjściu uzyskać wysokie EGT. Ponieważ DPF-a nie ma, to tej temperatury nie uzyska nigdy. Więc wysokie EGT będzie utrzymywał się ciągle. Skutkiem będzie upalenie turbiny, a potem pójdą pierścienie, tłoki...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #133
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maniek600 Zobacz post
    Wlasnie a co sie bedzie dzialo jak dpf zostanie usuniety programowo a mechanicznie zostanie? Bede usuwal tez mechanicznie ale...nim to sie stanie bede musial przejechac odcinek 40km, bo bedzie to robil inny czlowiek. Czego moge sie spodziewac przez te 40km?
    Jeśli masz możliwość możesz podejrzeć w kompie jaki masz poziom zapchania DPF. U mnie całkowicie wypalony starcza na 600 km w mieście czyli filtr nie powinien być zapchany bardziej niż w 90%, żeby spokojnie te 40 km zrobić.

  4. #134
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    ECU będzie chciało uzyskać 600 stopni C na DPF, którego nie ma. Zwiększy dawkę paliwa, zmniejszy ilość powietrza, zmieni kąty wtrysku (to tak w skrócie) aby na wyjściu uzyskać wysokie EGT. Ponieważ DPF-a nie ma, to tej temperatury nie uzyska nigdy. Więc wysokie EGT będzie utrzymywał się ciągle. Skutkiem będzie upalenie turbiny, a potem pójdą pierścienie, tłoki...
    Powoziłem przez krótki czas jedną 159 z przewierconym filtrem i bez wyprogramowania go z ECU. Odczyty z ECU były mniej więcej takie:
    - dystans pomiędzy wypalaniami 1000 km
    - czas trwania 500 sekund
    - temperatura podczas wypalania 660 stopni.

    Czyli mimo, że filtr był tylko szczątkowy to czujnik łapał wysoką temperaturę i wypalanie przechodziło. Pewnie wtrysk musiał więcej nalać paliwa niż ma to miejsce przy aucie z DPF, ale jakoś to "działało".
    "Działało", bo ostatecznie auto miało zmienianą popękaną głowicę.

  5. #135
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Jeśli masz możliwość możesz podejrzeć w kompie jaki masz poziom zapchania DPF. U mnie całkowicie wypalony starcza na 600 km w mieście czyli filtr nie powinien być zapchany bardziej niż w 90%, żeby spokojnie te 40 km zrobić.
    Niech lepiej sprawdza według czujnika różnicy ciśnień.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Powoziłem przez krótki czas jedną 159 z przewierconym filtrem i bez wyprogramowania go z ECU. Odczyty z ECU były mniej więcej takie:
    - dystans pomiędzy wypalaniami 1000 km
    - czas trwania 500 sekund
    - temperatura podczas wypalania 660 stopni.

    Czyli mimo, że filtr był tylko szczątkowy to czujnik łapał wysoką temperaturę i wypalanie przechodziło. Pewnie wtrysk musiał więcej nalać paliwa niż ma to miejsce przy aucie z DPF, ale jakoś to "działało".
    "Działało", bo ostatecznie auto miało zmienianą popękaną głowicę.
    Możliwe. Pewno udało mu się uzyskać tą temperaturę i ją utrzymać przez odpowiedni czas. Kwestia na ile był ten filtr cząstkowy. Przewiercisz za dużo i okaże się, że dochodzi tylko do 500 stopni i...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #136
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Croma
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Niech lepiej sprawdza według czujnika różnicy ciśnień.

    - - - Updated - - -



    Możliwe. Pewno udało mu się uzyskać tą temperaturę i ją utrzymać przez odpowiedni czas. Kwestia na ile był ten filtr cząstkowy. Przewiercisz za dużo i okaże się, że dochodzi tylko do 500 stopni i...
    A jakie różnice ciśnień mogą sugerować ze może zacząć się wypalanie(od jakiej wartości)?

    Wysłane z mojego LG-D722

  7. #137
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nie pamiętam dokładnie jak to wygląda podczas wypalania. Stan normalny, to około 6 mbar na wolnych obrotach. Jeśli na wolnych jest >30 mbar mimo zatkania normalnego, to jest w okolicach 50-90%, to należy już bacznie obserwować DPF. Jeśli do tego dojdzie zwiększona częstotliwość wypaleń mimo przejazdu co jakiś czas dłuższej trasy, to trzeba się złapać za kieszeń
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #138
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    U mnie wczoraj wyskoczył p1206 usterka filtra dpf. 2 tygodnie przed komunikatem bledu zaobserwowałem wzmożony hałas wydechu. Brzeczenie wydechu nasilało się z każdym dniem. Zapchanie filtra było na poziomie 90 %. Na wolnych obrotach czujnik roznicowy podawał wartość 70 mbar przy przyspieszaniu było ok 500mbar i wiecej. Wyskoczyłem na A1 i przegoniłem brzeczenie spadło do minimum. Brzeczenie słyszalne jest tylko przy wysokich obrotach. Czujnik roznicowy na teraz pokazuje 6-15 mbar na wolnych obrotach. Czy to oznacza że mój filtr się skoczył. Wcześniej wypalał się co 400 km i pilnowałem by proces zawsze się odbył do końca. Czy ktoś proponuję jeśli zachodzi taka potrzeba gdzie podjechać i tego ekoterroryste wyciąć jestem z Łodzi. W ztr tuning na Puszkina 80 zaoferowali 1800 wraz z chipem. 1200 wycięcie fizyczne i programowe usunięcie z ECU.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #139
    Użytkownik Świeżak Avatar Nikos
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDM 150KM,Alfa Romeo Gt 3.2 V6
    Postów
    227

    Domyślnie

    olo84 jeśli jesteś z Łodzi to pisz do mnie PW i resztę podpowiem gdzie zrobić u nas w dobrej kasie , bo też wszystko mam zrobione nie ruszając się z Łodzi.Dam namiary na kogoś kto Ci to zrobi , bo u niego robiłem egr off,dpf out i mod.

  10. #140
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    U mnie wczoraj wyskoczył p1206 usterka filtra dpf. 2 tygodnie przed komunikatem bledu zaobserwowałem wzmożony hałas wydechu. Brzeczenie wydechu nasilało się z każdym dniem. Zapchanie filtra było na poziomie 90 %. Na wolnych obrotach czujnik roznicowy podawał wartość 70 mbar przy przyspieszaniu było ok 500mbar i wiecej.
    Wypal go serwisowo, a potem przegoń ostro. Jeśli to nie pomoże to wytnij.
    Jeśli wycieczka do Zgierza to dla ciebie nie za daleko, to mogę ci na PW dać namiary na gościa za którego daje sobie rękę uciąć, że zrobi ci to na 100% dobrze i nie przejedzie ci softu jakimś syfem do kastrowania sterowników.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory