WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Szkoda ,że Bocian ma obstrukcję i nie chce dać tych tłoków do zbadania.
Jeszcze raz powtórzę ,że takie równe pęknięcia w obydwu tłokach to nie jest przypadek.
I nie łączył bym tego z chipowaniem.Wymianą oleju itd.
Mamy jedną rzecz na pewno w tym kraju to ch..we paliwo .W nowoczesnych silnika ,,traktorowych,, jest dużo wyższy stopień sprężania to i wymagania co do jakości paliwa są dużo wyższe a niestety tych 99.9999999999999999999999999% stacji paliw nie spełnia i nie bredżcie mi ,że jest inaczej.
Przeczytajcie w instrukcjach jaka jest wymagana minimalna liczba cetanowa a jaka jest sprzedawana w ,,CPN,,. Instrukcja corolli liczba 74 instrukcja nissana liczba 74 itd
Ale jest jeszcze coś
Tak wysoki moment obrotowy w dość niskim zakresie obrotów skłania do jazdy z niską prędkością na wysokim biegu 6 np. / jeszcze ludzie ostro dają w rurę często/ a co się wtedy dzieje na linii wał-korbowód- tłok to wie tylko sam silnik.
Taka jazda to seria tysięcy mikro uderzeń a jak pewnie wiecie każdy materiał ma pewną granicę .
Zawsze istnieją dwie ekonomie eksploatacji silnika
Ekonomia zużycia paliwa/ekoterroryzm/
i ekonomia zużycia silnika a
jakoś te dwa zakresy obrotów silnika mało się pokrywają.
I tylko rura leczy silniki powiedział wnuczek do dziadka....
Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 13-01-2016 o 13:42
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Bo Orlenu jest najwięcej stacji, prawa statystyki.
Orlen - 1.757 (koniec września 2014)
Auchan - nie mogę znaleźć danych, ale nawet, jeśli są przy każdym markecie, to jest ich 54...
Podałem akurat Auchan, bo tam kojarzę niskie ceny i słyszałem od kilku osób, że jeździ się na tym tak sobie (chociaż bez żadnych horror stories o awariach). Ja na Auchan tankowałem raz, zazwyczaj pompuję na BP albo Shellu.
piotriix - jakim cudem wyciągnąłeś z 1.4 TB 183 KM???!!!
Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 13-01-2016 o 13:40
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Co poniektórym i tak nie przetłumaczysz. Problem, który jest w każdym z rozebranych przeze mnie 2.0 jest luz na sworzniu tłoka kilkukrotnie przekraczający dopuszczalny, z widocznymi śladami zużycia panewki z fosforobrązu w główce korbowodu. Weryfikowane średnicówką również z samym sworzniem, który nie nosi żadnych śladów zużycia (to jest tak cholernie twardy materiał że takowych nie ma prawa być notabene). W innym seryjnym luz + pęknięty pierścień, w kolejnym równiez seryjnym luz na korbie i uszkodzenie tłoka przez klapę wirową które wg niektórych w 2.0 nie mają prawa się zerwać. Ostatni silnik umarł z powodu wtrysku (tłok + luz sworznia) - jak pisałem w weekend wrzucę fotki i opis.
Uszkodzenia główki korbowodu to głównie powód smarowania i obciążenia termicznego (w jednym z w.w panewki korbowodowe są bez żadnych śladów zużycia a główka z luzem podchodzącym pod prawie 0,1mm).
Warto wspomnieć, że sworznie w 2.0 są grubsze niż w 1.9 czy 2.4.
Pozdrawiam
www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest