Strona 63 z 91 PierwszyPierwszy ... 13535455565758596061626364656667686970717273 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 630 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #621
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Krakow
    Auto
    alfa romeo 159 2.0 jtdm
    Postów
    152

    Domyślnie

    Poprzegladaj fora innych marek i ich problemy, to nie będzie co kupić...

    Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

  2. #622
    Użytkownik Świeżak Avatar Sony
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    Była: Red Rosso 159 2.0 TI 200KM / 460NM Jest: Czarna 159 SW 1.9 180KM/400NM
    Postów
    113

    Domyślnie

    Straszycie Panowie... Boję się teraz gaz wciskać gdy jeżdżę swoją z każdym muśnięciem pedału nasłuchuję czy tłoki nie wyskakują! Po nocach śnią mi się uje... olejem silniki. Wygląda mi to już na fobię

    Tak zupełnie serio również uważam, że najrozsądniejszym posunięciem jest kupić większy motor i go nie kręcić. Program nie musi popsuć auta natomiast skraca w pewnym stopniu żywotność jednostki. Ten, który się na to godzi musi brać to pod uwagę. W takiej 159-tce przydałoby się jakieś dobre 3.0 w dieslu... Nie musielibyśmy pałować naszych 2 litrowych kosiarek.

  3. #623
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tak mi się wydaje że to jest problem jazdy na 4,5czy 6 biegu z małymi prędkościami i gwałtowne rozkręcanie go do wyższych obrotów bez redukcji biegu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #624
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfalfa Zobacz post
    Poprzegladaj fora innych marek i ich problemy, to nie będzie co kupić
    A to jest swieta racja.
    Trzeba by cofnac sie z 15 lat w wieku aut,doinwestowac i cieszyc sie jeszcze czyms dosyc mocnym.

  5. #625
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Może dlatego seryjne 2.0 jtdm do 2 tys obrotów mają spóźnioną reakcję na gaz i kijowy moment obrotowy? Może inżynierowie sztucznie takie ograniczenie zastosowali w celu ochrony silnika i poniekąd wymuszenia na uzytkownikach innego, bardziej dynamicznego stylu jazdy ? Na mnie podzialalo i z 2 tys. staram się nie schodzić...

  6. #626
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Może dlatego seryjne 2.0 jtdm do 2 tys obrotów mają spóźnioną reakcję na gaz i kijowy moment obrotowy? Może inżynierowie sztucznie takie ograniczenie zastosowali w celu ochrony silnika i poniekąd wymuszenia na uzytkownikach innego, bardziej dynamicznego stylu jazdy ? Na mnie podzialalo i z 2 tys. staram się nie schodzić...
    Tak, tak...z pewnością przewidzieli pękające tłoki i zabawę z softem.

    Jeśli macie "słaby dół" tzn że nie macie klap w kolektorze to po pierwsze. A po drugie można sobie jeździć z 1500 obrotów na zegarze pod warunkiem, że utrzymuje się stałą prędkość lub przyspiesza delikatnie.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #627
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Jeśli macie "słaby dół" tzn że nie macie klap w kolektorze to po pierwsze.
    Nieprawda, szczególnie że w 2.0 prawie nikt klap nie usuwa prewencyjnie. Ten silnik jest po prostu tak seryjnie wystrojony.

    Problemem jest tylko i wyłącznie to, że silniki są z gównolitu. Kiedyś potrafili włożyć kute korby do seryjnego silnika, a teraz nie potrafią wybrać dobrego stopu do sworznia tłoka. To luz na sworzniu pęka tłoki, a nie one same z siebie.

    Odnośnie analogi samochodu do pralek i RTV – to tu też się nie zgodzę. Ale długo by pisać.

  8. #628
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    jak to mówił QBA - euro 6 to chyba jeszcze więcej plastiku niż w tym 2.0 e5
    strach sie bac kolejnych norm
    euro10 - biodegradacja po 3 latach ?








  9. #629
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Awaria silnika 2.0 170KM

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Nieprawda, szczególnie że w 2.0 prawie nikt klap nie usuwa prewencyjnie. Ten silnik jest po prostu tak seryjnie wystrojony.

    Problemem jest tylko i wyłącznie to, że silniki są z gównolitu. Kiedyś potrafili włożyć kute korby do seryjnego silnika, a teraz nie potrafią wybrać dobrego stopu do sworznia tłoka. To luz na sworzniu pęka tłoki, a nie one same z gownolitu.
    U komorado jest wytarta tulejka w korbie z powodu zlego/braku smarowania a nie sworzen.

    Tak dla przypomnuenia wklejam post cinka z zdjeciami.
    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Jeśli softem można mieszać w ciśnieniu oleju albo włączyć funkcję destrukcji panewki w główce korbowodu to jest on winny. Uprzedzając freemont i giulietta oraz nowe euro6 mają regulator ciśnienia na pompie oleju więc jego sterowanie jest zaimplementowane w sofcie ale nie o tych silnikach tu mowa.
    Po remapie na tłok działa większe ciśnienie bo i większy ładunek jest tam wrzucany co za tym idzie rośnie temperatura spalin. Wysokie EGT (temp spalin) spowoduje prędzej przytopienie tłoka niż idealne jego pęknięcie w osi sworznia.

    A teraz kilka faktów a nie bzdury wyssane z palca:
    - tłok z silnika Kamila: http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1722.JPG
    - zdjęcie od strony korbowodu http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1728.JPG
    - panewka korbowodowa z uszkodzonego cylindra http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1729.JPG
    - sworzeń http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1731.JPG bez żadnych śladów uszkodzeń zweryfikowane pomiarami
    - tulejka z fosforobrązu w główce korbowodu http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1733.JPG
    - główka korby widać wytarcie materiału oraz przegrzanie z racji braku smarowania http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1734.JPG
    - główka korby od góry http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1735.JPG
    - korbowód i jego główka z cylindra numer 3 http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1738.JPG jeszcze nie była wytarta całkowicie na środku korbowodu, boki natomiast już w stanie opłakanym, luz na sworzniu poza tolerancją
    - panewka korbowodowa cylindra numer 3 http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1739.JPG, http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1740.JPG bardzo wyraźnie widać ślady przegrzania z powodu braku smarowania
    Luzy na sworzniu wg danych fabrycznych biorąc pod uwagę wartości skrajne są w tolerancji maksymalnie 0,015 w przypadkach w.w było to od 0,05 do 0,09mm !!
    Jak ktoś chce zobaczyć i posłuchać proszę bardzo (na tyle na ile da się to uchwycić aparatem) http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1752.AVI
    W tym przypadku główny powód awarii to problem smarowania. Wypadkowa rzadkich wymian oleju, gównianego rozwiązania pompy olejowej porównując z 1.9 czy 2.4 (w konsekwencji problemów z ciśnieniem oleju), interwały olejowe 30tys itd. Soft w tym przypadku może co najwyżej przyspieszyć uwydatnienie problemu - z resztą tłok z cylindra nr 3 z auta Kamila patrząc po stanie główki korby w niedługim czasie mógłby skończyć podobnie. Wtryskiwacze z tego auta po teście na eps945 nie potwierdzały już ima.

    Inny przykład podobnej awarii w silniku permanentnie katowanym do oporu na bardzo mocnej modyfikacji (230/450)
    - tłok http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1743.JPG
    - głowka i tulejka http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1749.JPG (0,07-0,085mm), sworzeń idealny http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1750.JPG
    - panewka korbowodowa idealna http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1751.JPG
    Silnik praktycznie od nowości bez ekologii, oliwa wymieniana regularnie; bardzo częsta jazdach z prędkościami maksymalnymi spowodowała prawdopodobnie spadek ciśnienia oleju; wskaźnik temp oliwy/ciśnienia przy stylu jazdy kierowcy może by silnik uratował.

    Teraz motory seryjne:
    - doblo 2.0 uszkodzenie sworznia (silnik stukał), uszkodzenie gładzi cylindra itd: http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1760.JPG
    - to wyleciało z miski i odmy http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/doblo.jpg (przez ~150kkm 3 razy zmieniony olej)
    - tak wyglądała głowica przez wypalanie stacjonarne filtra i żadne temperatury wentylatorów czy inne cuda nie miały tu znaczenia http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/DSC_1756.JPG

    A tu insignia 2.0 w której klapki wpadły do silnika (a ponoć nie moze się to stać wg specjalistów)
    - turbina i jej geometria http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/1.jpg
    - 2gi cylinder daaaawno temu juz wpadł http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/2.jpg
    - 1wszy cylinder zabił turbo http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/3.jpg
    - opel http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/4.jpg
    - turbina jeszcze raz http://cinsoft.pl/FOTO/20mjtdunfall/5.jpg dziwne zamykała mapsensor
    Temat panewek i głowek korb w tym aucie wygląda podobnie. Samochód poleasingowy 205kkm przebiegu, olej robiony co 30kkm, problemy z dpfem przy 190kkm

    Padło pytanie czy można temu zapobiec - w aucie uzywanym z przebiegiem xxx i tak nie ma się wpływu na to co się już stało przez wypadkowe w.w elementów (eksploatacji, serwisowania, ekologii). Zdroworozsądkowa eksploatacja, temat uszczelki przy pompie, wymiana oleju częsta itd to na pewno nie zaszkodzi. Zepsuć dziś się może wszystko, niestety.

    Pozdrawiam



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez omen ; 20-01-2016 o 12:16

  10. #630
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał heliogabal Zobacz post
    Moim skromnym zdaniem zmieniła się po prostu filozofia projektowania silników i nie jest to wiedza tajemna. 1UZ-FE mogłeś na seryjnych bebechach wydłubać na 500 KM, teraz robi się silnik na drobną zakładkę, "bo jeszcze za długo by pojeździł, poza tym materiały tez kosztują".
    Po prostu teraz wytrzymałość można dokładnie policzyć. Kiedyś dawało się nadwyżkę "na wszelki wypadek", teraz np. wiadomo, że ta czy inna część takie (fabryczne) obciążenia zniesie, a wyższych nie, ale to już nie jest problem producenta... Powołując się na skecz Monty Pythona - żeby zabić muchę używasz packi albo gazety, czy raczej granatnika?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory