Strona 68 z 91 PierwszyPierwszy ... 18585960616263646566676869707172737475767778 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 671 do 680 z 909

Temat: Awaria silnika 2.0 170KM

  1. #671
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    To takie spostrzeżenia z boku bo tu jakieś absurdy wyczytuję typu że tuner ma brać jakąś odpowiedzialność za modyfikacje. Tak jakby do nich zmuszał właściciela, co za bzdury.
    Ale jazda.
    Taki np. stomatolog też nie musi brać odpowiedzialności za ząb który leczy. bo przecież nikogo nie zmusza do leczenia?!
    Teoretyzować to sobie możemy. Popatrzcie jak reklamują się tunerzy. Na pierwszej stronie czytam:

    TUNING ELEKTRONICZNY

    Oferujemy Państwu rewelacyjny system zwiększania mocy Państwa samochodów, oraz na życzenie usuniecie blokady ograniczenia prędkości. Proces polega na optymalizacji parametrów sterowania układów wtryskowych. Optymalizacja ta zwiększa moc, prędkość oraz moment obrotowy, a także czasami wręcz zmniejsza zużycie paliwa dzięki specjalnym ustawieniu parametrów przy jednoczesnym zachowaniu trwałości silnika.
    http://www.chiptuning-osobowe.c-tron...4ogRoCCMjw_wcB

    Nigdzie ani słowa o tym, że silnik mi od tego może paść i ryzyko jest po mojej stronie!

    A to jak najbardziej w temacie:
    Czy jest to bezpieczne?
    W procesie użytkowania samochodu najważniejsza jest jego prawidłowa ekspoloatacja. Nawet całkowicie seryjny samochód źle eksploatowany może ulec awarii. Prawidłowo wykonany chiptuning nie powoduje uszkodzenia silnika czy też jego osprzętu. Należy pamiętać o zachowaniu a najlepiej skróceniu interwałów serwisowych co zapewni prawidłowe funkcjonowanie pojazdu. Prawidłowo wykonana modyfikacja to optymalizacja pracy silnika, wykorzystanie jego rezerw często też poprawa samej fabryki.
    Idea chiptuningu
    Chiptuning to modyfikacja oryginalnej zawartości sterownika jednostki napędowej samochodu. Proces ten ma na celu optymalizację pracy silnika samochodu przygotowanego w masowej produkcji. Chiptuning pozwala wykorzystać rezerwy tkwiące w jednostce napędowej bez uszczerbku na jej trwałości.

    http://cinsoft.pl/index.php?strona_www=info&id=1

    - - - Updated - - -



    - - - Updated - - -

    Powtórzę ze strony cinosoftu:

    Chiptuning pozwala wykorzystać rezerwy tkwiące w jednostce napędowej bez uszczerbku na jej trwałości.
    I od drugiego cytowanego tunera:

    Optymalizacja ta zwiększa moc, prędkość oraz moment obrotowy, a także czasami wręcz zmniejsza zużycie paliwa dzięki specjalnym ustawieniu parametrów przy jednoczesnym zachowaniu trwałości silnika.

    I to proszę kolegów wprowadzanie klienta w błąd. W świetle tego co teraz piszecie i o czym tutaj rozmawiamy te zapisy powinny być inaczej ,, sformułowane''.
    Przy tych zapisach osoby które uważają, że żywotność ich silników na skutek zastosowanego tuningu się zmniejszyła, mogą się zgodnie z ustawą domagać stosownego zadośćuczynienia.


  2. #672
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    No właśnie Syfon możemy sobie teoretyzować jak chcemy ale stomatolog nie weźmie odpowiedzialności za to że masz drugą dziurę w tym samym zębie i nie zrobi tego za darmo. Powiem więcej, jak po jakimś czasie wypadnie ci plomba którą sam ci włożył, to za jej poprawienie też zapłacisz. Może więc przestańmy teoretyzować. Bo jak mamy się w kruczki prawne bawić, to zanim którykolwiek z panów zobaczy złotówkę od Cinka, będzie musiał UDOWODNIĆ przed SĄDEM, że awaria została spowodowana tylko i wyłącznie ingerencją modera. Będąc w pełni władz umysłowych żaden biegły nie powie, że to tylko i wyłącznie wina modera. Opinia końcowa będzie brzmiała mniej więcej tak: "Nie da się jednoznacznie przypisać sprawstwa wykonanej modyfikacji. Chiptuning jest ingerencją w fabryczne oprogramowanie jednostki silnikowej i ryzyko jego awarii zawsze istnieje. Decydując się na taki zabieg użytkownik pojazdu mechanicznego powinien być świadom ryzyka. Auto sprowadzone zza granicy z dużym przebiegiem mogło posiadać już wadę, niemożliwą do wykrycia bez rozebrania silnika'.

    Ponownie. Żyjemy w Polsce gdzie prawo jest oparte o przepisy a nie precedensy. Bijecie pianę o nic.

    Pianę można bić jak modyfikację wykona ASO i wał korbowy wyjdzie bokiem silnika na autostradzie (znany mi przypadek BMW z trójmiasta). Ale nie jak się sprowadza auto zza granicy z potężnym przebiegiem, kto wie ile skręconym. W takim przypadku żaden biegły nie podpisze się pod tym co byś chciał.

  3. #673
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Prawda jest gdzieś pośrodku, bo przecież nikt nie będzie się reklamował na zasadzie "silnik po chipie może wybuchnąć, no risk no fun". IMO ważne jest to co jest w umowie jaką się podpisuje przed wykonaniem usługi. I do tego tzw. "due dilligence" (nie wiem jak to po polsku, chyba "należyta staranność") w wykonywaniu tejże.

    Jeśli w umowie określone są potencjalne minusy i ryzyko chiptuningu to OK. Zresztą to nie jest wiedza tajemna, podobnie jak fakt że gorąca kawą można się poparzyć.

  4. #674
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Awaria silnika 2.0 170KM

    Moze niech Ci krzykacze ktorzy tak obwiniaja cinka i @sdero wskaza parametr po modyfikacji ktory bezposrednio wplywa na pekniecie tloka.




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #675
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar piotrekkr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    była: 159 1.9 jtdm Cinsoft, rocznik 2007, jest: Lex IS 250 2007
    Postów
    274

    Domyślnie

    Spokojnie panowie. Jeśli o mnie chodzi nie mam do tunera ani pretensji ani żalu tym bardziej że nie znamy na 100% przyczyny. Przecie to stary samochód Zrobi się i będzie jeździć. Na razie trwają kalkulacje. Tak pękło (tłok nr 4)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_2236.jpg
Wyświetleń:	186
Rozmiar:	89.4 KB
ID:	188825

  6. #676
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Oczywiście że nie bierze odpowiedzialności za ząb, bo ząb choruje nie przez stomatologa tylko przez zaniedbania pacjenta lub i naturalną kolej rzeczy.
    Bierze odpowiedzialność za ewentualne błędy w procesie leczenia. I oczywiste jest, że w najbardziej błahym zabiegu sa powikłania możliwe i nie ma tu odpowiedzialności stomatologa - z biologią (i fizyką) się nie wygra . (powikłania, nie błędy). Jakoś społeczeństwo, zwłaszcza od kilku- kilkunastu lat żyje po części w nie wiem skąd wziętym, przeświadczeniu że jak płaci to ma mieć, że za wszystko ktoś odpowiada itd. itp. Takie bomisie - bo mi się należy. A bo ja plose pani nie wiedziałem że gorące to pazyyyy uuuu A bo ja ja nie wiedziałem że to, a bo ja nie wiedziałem że tamto.
    No trochę rozsądku.

    A co z tego że tuner pisze? To właściciel ma rozum i czyta nie tylko to co tuner pisze. Czyta choćby podręczniki fizyki w szkole i wie że jak coś się bardziej obciąża to to ma większą szansę na zużycie. Tuner zmienia te prawa jakąś magiczną sztuczką?
    Tuner pisze. A producent czy pisze : "alfa romeo 2.0 170KM - ale to tak tylko tak dla hecy zrobiliśmy bo więcej nie umiemy, ale ty 5ty użytkowniku abyś miał satysfakcję że kupiłeś w cenie 90 konnej pandy auto tak naprawdę 250 konne i sam to odkryłeś to sobie zwiększaj moc i moment ile wlezie, bo nie wiąże się to z żadnym ryzykiem , ba możemy gwarancję fabryczną przywrócić nawet na życzenie bo przecież my zaprojektowaliśmy ten silnik wbrew fizyce - on zyskuje na trwałości przy większych obciążeniach (podobnie wszystkie podzespoły samochodu).
    Nikt nic nie musi pisać. Są szkoły, są dane z różnych źródeł, jest proces myślowy i tyle. Reszta w rękach właściciela.
    Co nie znaczy że nie można tuningować silników. Można. Tylko to kosztuje - w ich zużyciu. Jednego nie, drugiego tak, statystycznie.

  7. #677
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Awaria silnika 2.0 170KM

    Pokaz ten tlok od strony sworznia i z boku po umyciu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #678
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A co z tego że tuner pisze? To właściciel ma rozum i czyta nie tylko to co tuner pisze.
    NIE MASZ RACJI.
    Przeczytaj Ustawę ,, konsumencką'' i jej omówienia prawne. Informacje zawarte w reklamie nie mogą być nieprawdziwe!!!
    Jeśli w reklamie produktu, usługi są informacje wprowadzające w błąd klienta to można takiego usługodawcę pociągnąć do odpowiedzialności.
    Zdrowy rozsądek jak piszesz nie ma tutaj nic do rzeczy. Klient nie musi się znać na mechanice. Wystarczy, że na pierwszej stronie cinka pod zapytaniem czy to jest bezpieczne przeczyta:
    Prawidłowo wykonany chiptuning nie powoduje uszkodzenia silnika czy też jego osprzętu.
    Prawidłowo wykonana modyfikacja to optymalizacja pracy silnika, wykorzystanie jego rezerw często też poprawa samej fabryki.
    Chiptuning pozwala wykorzystać rezerwy tkwiące w jednostce napędowej bez uszczerbku na jej trwałości.



    Ostatnio edytowane przez syfon ; 21-01-2016 o 12:29

  9. #679
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Awaria silnika 2.0 170KM

    Czyli kup zapalki i nie wiedz ze mozesz sie nimi podpalic.

    Ktos kiedys spiewal taki tekst.

    " swiat spada na psy a z nim razem Ty"


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 22-01-2016 o 16:11

  10. #680
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Czyli kup zapalki i nie wiedz ze mozesz sie nimi podpalic.
    Jak na opakowaniu będzie informacja, że nimi nie da się niczego podpalić i są w pełni bezpieczne to też można mieć uzasadnione pretensje do producenta.
    Przytyki osobiste sobie daruj. Ja wolę rozmawiać na argumenty a nie na prostackie personalne docinki.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. [GTV] Awaria silnika
    Utworzone przez Hostac w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 17:09
  3. 1.9 JTDm awaria silnika?
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-02-2010, 11:05
  4. [145] awaria silnika
    Utworzone przez zjawa83 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 08:32
  5. [146] awaria silnika
    Utworzone przez żylak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory