Strona 83 z 176 PierwszyPierwszy ... 33737475767778798081828384858687888990919293133 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 821 do 830 z 1751

Temat: Klocki i tarcze

  1. #821
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A co masz do materiału, z jakiego wykonano te klocki? Moja poprzednia zrobiła na zestawie TEXTARA ponad 30 000 km i zero piszczenia.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #822
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Może Twoje klocki były oryg, a kolega trafił na podróbę nie wiem. Nic innego przy hamowaniu nie może piszczeć. Tak nawiasem dzisiaj pokazywali, jak w Rosji ok miliona litrów markowych olei silnikowych podrobili w szopie.
    A papier ścierny to może być 60-100

  3. #823
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Jak nie może piszczeć? Materiał z jakiego wykonany jest okładzina klocka nie ma tu nic do rzeczy.

    Piszczenie to nie jest kwestia ocierania się materiałów tylko wibracji/rezonansu w jaki wpada klocek. Pomóc na to może jedynie kompleksowe oczyszczenie klocka i zacisku. Słyszałem też opinie, że pomóc może delikatne "opiłowanie" krawędzi klocka. Ile w tym prawy to nie wiem.

  4. #824
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Tak, tylko te wibracje powoduje niewłaściwa okładzina i generalnie jakość wyk. klocka.W takich przypadkach u mnie pomagała jedynie wymiana klocków.
    Tu piszą o tym fachowcy: http://blog.bestdrive.pl/748-dlaczego-piszcza-hamulce
    Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 15-01-2016 o 23:08

  5. #825
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zapewne brudem. Rozbierz zaciski, oczyść, nasmaruj, sprawdź stan tarcz klocków.
    Dokładnie tak.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał SimonG Zobacz post
    Miedziany, między tłoczek a klocek.
    Nie należy stosować smaru miedzianego.
    Wypada użyć specjalnego smaru do ukł. hamulcowych lub ceramicznego.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Materiał z jakiego wykonano klocki, żadne smarowanie zacisku nie pomoże. Na szybko i dorażnie pomóc może przetarcie tarcz i klocków drobnym papierem ściernym.
    Nie koniecznie.
    Klocki po pewnym czasie potrafią się zeszklić i zanieczyścić.
    To w dalszej kolejności powoduje nie równomierne przyleganie do tarczy właśnie przy lekkim chamowaniu i powoduje piszczenie.
    Nic nie trzeba toczyć, tylko przeczyscić klocki na papierze ściernym, oczyścić prowadzenie i powinno być ok.
    Pod warunkiem, ze zacisk jest w 100% sprawny.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Jak nie może piszczeć? Materiał z jakiego wykonany jest okładzina klocka nie ma tu nic do rzeczy.

    Piszczenie to nie jest kwestia ocierania się materiałów tylko wibracji/rezonansu w jaki wpada klocek. Pomóc na to może jedynie kompleksowe oczyszczenie klocka i zacisku. Słyszałem też opinie, że pomóc może delikatne "opiłowanie" krawędzi klocka. Ile w tym prawy to nie wiem.
    Opiłowanie/zeszlifowanie krawędzi pomaga ułożyć sie klockowi do starej tarzy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Tak, tylko te wibracje powoduje niewłaściwa okładzina i generalnie jakość wyk. klocka.W takich przypadkach u mnie pomagała jedynie wymiana klocków.
    Tu piszą o tym fachowcy: http://blog.bestdrive.pl/748-dlaczego-piszcza-hamulce
    Znowu tak nie do końca.
    Piski może również powodoać spalony klocek.
    Spalenie klocka może być spowodowane przez co najmniej kilka czynników, i to nie zawsze jest wina kierowcy.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  6. #826
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Hej, czy do 159 2.0 TI można założyć tarcze na tył 292MM z tego co wyczytałem w eper mam 278MM klocki sa tu i tu takie same. Ktos cos podpowie??
    Eper pokazuje nr 51767378 (TARCZA HAMULCA) i 71773400 (TARCZA HAMULCA CLASSIC LINE)

  7. #827
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    http://allegro.pl/tarcze-nawiercane-...935840773.html

    Co sądzicie o tych tarczach warto??
    czy to tylko wygląda a nie hamuje ?
    zależy mi na sprawności i żeby nie piszczała testował ktoś??

  8. #828
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Hej, czy do 159 2.0 TI można założyć tarcze na tył 292MM z tego co wyczytałem w eper mam 278MM klocki sa tu i tu takie same. Ktos cos podpowie??
    Eper pokazuje nr 51767378 (TARCZA HAMULCA) i 71773400 (TARCZA HAMULCA CLASSIC LINE)
    Ciekawe... Pierwsza myśl, to większa tarcza nie może pasować, ponieważ się nie zmieści. W katalogach hurtowni te tarcze nie są zamienne.
    292 mm sieć pokazuje jako tarcze wentylowane dla 2.4 i 3.2.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #829
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm 170 KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    Jak ja się interesowałem tarczami do siebie, to mi ktoś powiedział, że można było opcjonalnie dobrać sobie większe tarcze na tył. Trzeba po VIN sprawdzić i tyle.

  10. #830
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sprawdziłem na swoim przykładzie - wg VIN pasują obie.
    Skoro klocki są identyczne, nie ma co się spodziewać znaczącej poprawy w hamowaniu?
    Wentylowane tarcze będą lepiej odprowadzać ciepło, ot tyle.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Tarcze + klocki TRW???
    Utworzone przez bat25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 15:28
  2. klocki i tarcze tył
    Utworzone przez Morton w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 13:22
  3. [155] Tarcze i klocki
    Utworzone przez eryk84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-05-2009, 12:30
  4. [145] Klocki i tarcze
    Utworzone przez Pingwin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-07-2008, 21:04
  5. [156] Tarcze i klocki.
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory