A co masz do materiału, z jakiego wykonano te klocki? Moja poprzednia zrobiła na zestawie TEXTARA ponad 30 000 km i zero piszczenia.
A co masz do materiału, z jakiego wykonano te klocki? Moja poprzednia zrobiła na zestawie TEXTARA ponad 30 000 km i zero piszczenia.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Może Twoje klocki były oryg, a kolega trafił na podróbę nie wiem. Nic innego przy hamowaniu nie może piszczeć. Tak nawiasem dzisiaj pokazywali, jak w Rosji ok miliona litrów markowych olei silnikowych podrobili w szopie.
A papier ścierny to może być 60-100
Jak nie może piszczeć? Materiał z jakiego wykonany jest okładzina klocka nie ma tu nic do rzeczy.
Piszczenie to nie jest kwestia ocierania się materiałów tylko wibracji/rezonansu w jaki wpada klocek. Pomóc na to może jedynie kompleksowe oczyszczenie klocka i zacisku. Słyszałem też opinie, że pomóc może delikatne "opiłowanie" krawędzi klocka. Ile w tym prawy to nie wiem.
Tak, tylko te wibracje powoduje niewłaściwa okładzina i generalnie jakość wyk. klocka.W takich przypadkach u mnie pomagała jedynie wymiana klocków.
Tu piszą o tym fachowcy: http://blog.bestdrive.pl/748-dlaczego-piszcza-hamulce
Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 15-01-2016 o 23:08
Dokładnie tak.
- - - Updated - - -
Nie należy stosować smaru miedzianego.
Wypada użyć specjalnego smaru do ukł. hamulcowych lub ceramicznego.
- - - Updated - - -
Nie koniecznie.
Klocki po pewnym czasie potrafią się zeszklić i zanieczyścić.
To w dalszej kolejności powoduje nie równomierne przyleganie do tarczy właśnie przy lekkim chamowaniu i powoduje piszczenie.
Nic nie trzeba toczyć, tylko przeczyscić klocki na papierze ściernym, oczyścić prowadzenie i powinno być ok.
Pod warunkiem, ze zacisk jest w 100% sprawny.
- - - Updated - - -
Opiłowanie/zeszlifowanie krawędzi pomaga ułożyć sie klockowi do starej tarzy.
- - - Updated - - -
Znowu tak nie do końca.
Piski może również powodoać spalony klocek.
Spalenie klocka może być spowodowane przez co najmniej kilka czynników, i to nie zawsze jest wina kierowcy.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Hej, czy do 159 2.0 TI można założyć tarcze na tył 292MM z tego co wyczytałem w eper mam 278MM klocki sa tu i tu takie same. Ktos cos podpowie??
Eper pokazuje nr 51767378 (TARCZA HAMULCA) i 71773400 (TARCZA HAMULCA CLASSIC LINE)
http://allegro.pl/tarcze-nawiercane-...935840773.html
Co sądzicie o tych tarczach warto??
czy to tylko wygląda a nie hamuje ?
zależy mi na sprawności i żeby nie piszczała testował ktoś??
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Jak ja się interesowałem tarczami do siebie, to mi ktoś powiedział, że można było opcjonalnie dobrać sobie większe tarcze na tył. Trzeba po VIN sprawdzić i tyle.
Sprawdziłem na swoim przykładzie - wg VIN pasują obie.
Skoro klocki są identyczne, nie ma co się spodziewać znaczącej poprawy w hamowaniu?
Wentylowane tarcze będą lepiej odprowadzać ciepło, ot tyle.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10