Strona 34 z 123 PierwszyPierwszy ... 24252627282930313233343536373839404142434484 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 1221

Temat: Felgi do Giulietty

  1. #331
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Potwierdzam - jeźdżę na pływakach i nie narzekam nawet ori felgi na pływakach przykręcam, ale to dlatego że zawszę zakładam maksymalnie szerokie dystanse i nie ma potrzeby kupowania kolejnego kompletu śrub

    mam kilka kompletów kół, więc sam zakładam sobie koła też...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    jak podasz mi jakie ET mają te felgi to Ci odpowiem

  2. #332
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Rozumiem, zauważyłeś jakieś negatywne konsekwencje dystansów? Typu łożyska padające itp.? A co sądzisz o takim wzorze i kolorze? Nie pogryzie się z antracytem i julka?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2_Freistellen-tssoap_1666410214-w800-h800-br0-1666410214.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	69.7 KB
ID:	188868

  3. #333
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    Rozumiem, zauważyłeś jakieś negatywne konsekwencje dystansów? Typu łożyska padające itp.? A co sądzisz o takim wzorze i kolorze? Nie pogryzie się z antracytem i julka?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2_Freistellen-tssoap_1666410214-w800-h800-br0-1666410214.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	69.7 KB
ID:	188868
    Co mają dystanse do padających łożysk? To tylko dodatkowa masa przykręcona do piasty
    Logicznie myśląc, cała masa auta opiera się na kołach, czyli koła z dystansami to podpory, a masa obciążająca pionowo łożyska to różnica między masą całkowitą, a masą nieresorowalną (czyli kół z dystansami) z czego wynika że masa obciążająca łożyska w kierunku pionowym po złożeniu dystansów nie ulega zmianie w stosunku do sytuacji bez dystansów...

    jak już dystans ma na coś wpływać to na zużycie amorków i tyle i napewno nie jest to jakiś drastyczny skok, bo takie dystanse ważą 1-2kg gdzie w porównaniu do wagi kompletu kół - powiedzmy 18" który waży ponad 80kg powiedziałbym że to różnica pomijalna...

    a co do felgi to nigdy nie byłem fanem tego wzoru, m.in. ze względu na jego kolorystyczne wersje

  4. #334
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    406

    Domyślnie

    Jeśli zakładając dystanse zmieniasz jej szerokość tak, aby punkt podparcia opony na drodze był w tym samym miejscu, to dystans nie ma wpływu (poza masą, która jak wspomniał prezes ma małe znaczenie).
    Ale jeśli zakładasz dystanse bez zmiany szerokości (lub ET) zmienia się wtedy położenie punktu podparcia koła względem łożyska i tym samym zmienia się moment skręcający w punkcie poparcia osi na łożysku.
    W teorii i dużym uproszczeniu - jeśli przed zamontowaniem dystansu odległość pozioma między punktem podparcia łożyska a punktem oparcia koła na podłożu wynosiła 4cm a po założeniu dystansu wyniesie 5cm to moment skręcający łożysko (działajacy w płaszczyźnie osi) zwiększy się o 25%. Tą zmianę momentu można przeliczyć na zwiększenie się sił bocznych działających na bieżnie łożyska, co jak sądzę może wpłynąć na jego zużycie. Z tego samego powodu oddziaływują też większe siły na elementy zawieszenia bo zmienia nam się geometria układu zawieszenia (zmiana punktu przyłożenia siły z koła)

  5. #335
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes01 Zobacz post
    Potwierdzam - jeźdżę na pływakach i nie narzekam nawet ori felgi na pływakach przykręcam, ale to dlatego że zawszę zakładam maksymalnie szerokie dystanse i nie ma potrzeby kupowania kolejnego kompletu śrub

    mam kilka kompletów kół, więc sam zakładam sobie koła też...

    - - - Updated - - -



    jak podasz mi jakie ET mają te felgi to Ci odpowiem

    W jakich granicach musi być et żeby 19 tomasona weszła bez problemów przy oponie 225? Zacznę szukać 19' w rozstawie 5x112 bo o te łatwiej - modele tn1 i tn9 wchodzą w grę, do tego powiedz mi proszę jaki dystans szeroki władować żeby to wszystko wpakować z "przyjemnością"? Myślałem o 23mm.

    Czyli podsumowując - dystans + 19 cali + opona 225mm (Ew. 235mm) wysokości 35-40 - pytanie o et by to grało nawet na dużych dziurach.

  6. #336
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    Jeśli zakładając dystanse zmieniasz jej szerokość tak, aby punkt podparcia opony na drodze był w tym samym miejscu, to dystans nie ma wpływu (poza masą, która jak wspomniał prezes ma małe znaczenie).
    Ale jeśli zakładasz dystanse bez zmiany szerokości (lub ET) zmienia się wtedy położenie punktu podparcia koła względem łożyska i tym samym zmienia się moment skręcający w punkcie poparcia osi na łożysku.
    W teorii i dużym uproszczeniu - jeśli przed zamontowaniem dystansu odległość pozioma między punktem podparcia łożyska a punktem oparcia koła na podłożu wynosiła 4cm a po założeniu dystansu wyniesie 5cm to moment skręcający łożysko (działajacy w płaszczyźnie osi) zwiększy się o 25%. Tą zmianę momentu można przeliczyć na zwiększenie się sił bocznych działających na bieżnie łożyska, co jak sądzę może wpłynąć na jego zużycie. Z tego samego powodu oddziaływują też większe siły na elementy zawieszenia bo zmienia nam się geometria układu zawieszenia (zmiana punktu przyłożenia siły z koła)
    myśląc w ten sposób nie trzeba dystansów do tego, wystarczy sama felga z innym ET pomijając szerokość felgi, bo już samo ET mówi o położeniu osi symetrii felgi względem piasty...
    btw nowe piasty kosztują niewiele więcej niż dobre dystanse 20mm więc nie przejmowałbym się tym aż tak, a pozatym jak często wymienia się piasty...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    W jakich granicach musi być et żeby 19 tomasona weszła bez problemów przy oponie 225? Zacznę szukać 19' w rozstawie 5x112 bo o te łatwiej - modele tn1 i tn9 wchodzą w grę, do tego powiedz mi proszę jaki dystans szeroki władować żeby to wszystko wpakować z "przyjemnością"? Myślałem o 23mm.

    Czyli podsumowując - dystans + 19 cali + opona 225mm (Ew. 235mm) wysokości 35-40 - pytanie o et by to grało nawet na dużych dziurach.
    Tomason TN1 19"x8,5" ET30 z oponą 235/35/19 w Giulietcie raczej nie przyjmie już żadnego dystansu bez rolowania nadkoli, chyba że dałbyś jakąś oponę w naciągu np 205/35/19...

    w 159 przy tych kołach z przodu wszedł dystans 6mm (ze względu na BREMBO) i moim zdaniem to był kres możliwości, z tyłu nie sprawdzałem
    jak chcesz wyjść szerzej, będziesz musiał pożyczyć maszynkę i zrolować nadkola, w sumie nie drogi interes, ale czy jest sens nie moja sprawa, może lubisz notorycznie upaprane boki auta

    reszte parametrów możesz sobie obliczać na willtheyfit.com - jako bazę możesz przyjąć to co napisałem wyżej

  7. #337
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź, a jak sytuacja się w 18 calach?

  8. #338
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Sprawdź na stronie producenta szerokosc i et tych tomasonow i porównaj je do moich w willtheyfit.com, jak nie beda bardziej wystawaly niz te 6mm to sie wszystko zmiesci napewno

  9. #339
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes01 Zobacz post
    myśląc w ten sposób nie trzeba dystansów do tego, wystarczy sama felga z innym ET pomijając szerokość felgi, bo już samo ET mówi o położeniu osi symetrii felgi względem piasty...
    btw nowe piasty kosztują niewiele więcej niż dobre dystanse 20mm więc nie przejmowałbym się tym aż tak, a pozatym jak często wymienia się piasty...
    Wymienia się tak często jak się zepsują Łożysko jest projektowane na to, żeby wytrzymało jakieś tam konkretne obciążenie. Jeśli założymy, że oś łożyska pokrywa się z osią symetrii felgi to podczas normalnej jazdy na bieżnie działają tylko siły pionowe, a poziome pojawiają się podczas pokonywania zakrętów - i zapewne zostało w ten sposób zaprojektowane, w końcu większość jazdy jest w kierunku na wprost (a patrząc jak mocno przykładają się do projektowania księgowi, to pewnie jest na maxa wyżyłowane )
    Zatem jeśli pojawi się nam stałe obciążenie poziome, może się okazać że żywotność łożyska mocno się zmniejszy - oczywiście okaże się że to będzie np. 50tys. km zamiast 150tys km, czego nawet nie zauważy aktualny użytkownik auta, który sobie założył dystanse, mimo, że żywotność zmniejszy się 3-krotnie.

    Oczywiście tak jak zauważyłeś - wystarczy zmienić samo ET, żeby zmieniło nam się obciążenie łożyska i elementów zawieszenia, może nam się zmienić także prowadzenie auta, bo zmieniamy wtedy rozstaw kół.

  10. #340
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    Jeśli założymy, że oś łożyska pokrywa się z osią symetrii felgi to podczas normalnej jazdy na bieżnie działają tylko siły pionowe, a poziome pojawiają się podczas pokonywania zakrętów - i zapewne zostało w ten sposób zaprojektowane
    orygilnalne felgi mają ET 41 więc oś łożyska nie pokrywa się z osią symetrii felgi

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    Zatem jeśli pojawi się nam stałe obciążenie poziome, może się okazać że żywotność łożyska mocno się zmniejszy - oczywiście okaże się że to będzie np. 50tys. km zamiast 150tys km, czego nawet nie zauważy aktualny użytkownik auta, który sobie założył dystanse, mimo, że żywotność zmniejszy się 3-krotnie
    trochę przesadziłeś z tą 3 krotnością bardzo dużo z forumowiczów w swoich 9 jeździ lata z dystansami i jakoś nie płaczą że muszą co chwilę łożyska wymieniać jedno co wiem to jeśli założenie dystansów albo kół z małym ET wpływa negatywnie na niektóre elementy zawieszenia bądź układu napędowego to w perspektywie czasu nie będzie to zbyt uciążliwe i odczuwalne w portfelu z czym się w sumie też zgodziłeś...

    a co do siły/momentu skręcającego wywołanego ustawieniem koła pod kątem poprzez poszerzenie osi dystansami - te kąty można ustawić spokojnie na geometrii, ale czy to wada jak koło jest delikatnie ugięte pozostawię każdemu do własnej oceny, typowego negatywu dla glebowozów i tak nie zrobisz bez własnej ingerencji bezpośrednio w kąty

Podobne wątki

  1. [159] Felgi z Giulietty do 159
    Utworzone przez Ayyo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 22-06-2021, 15:16
  2. [Giulietta] Felgi 16-tki do giulietty
    Utworzone przez wolnemiasto w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 19:20
  3. Urodziny Giulietty
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 12:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory