Strona 16 z 94 PierwszyPierwszy ... 6789101112131415161718192021222324252666 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 936

Temat: usunięcie klap wirowych - wady i zalety

  1. #151
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał dylan Zobacz post
    Panowie, mój motor to 1.9 16v, filmik wrzuciłem przykładowo, aby zademonstrować jaki dźwięk dochodzi z silnika i czy może to mieć coś wspólnego z oderwaną klapą.
    Właśnie problem tkwi w tym, że na chwile obecną nie mam żadnego problemu z odpalaniem. Czy to na ciepłym/zimnym silniku, czy nawet po dłuższym postoju. Na endoskopie nic nie widać żadnych śladów uszkodzeń. Korekty wtrysków przed usunięciem klap są takie:
    cyl. 1 = -1,7mm^/skok
    cyl. 2 = -1,9mm^/skok
    cyl. 3 = 2,6mm^/skok
    cyl. 4 = 1,0mm^/skok

    Przy wkręcaniu na obroty lub dłuższej pracy bez gazu zaczynają się wyrównywać.
    Panowie, więc rozumiem, że ta klapa siedzi tam i robi zadymę, tak?

    - - - Updated - - -



    No właśnie powiedzieli, że oni rozbieraniem silnika się nie zajmują. Pozaglądali endoskopem podkreślając, że nie jest to jakaś perfekcyjna jakość obrazu, ale nic tam nie było widać. Złożyli i kazali odebrać. Nie uśmiecha mi się rozbieranie silnika, trochę się tego boję, że potem będą tego jakieś niepotrzebne konsekwencje.
    Tych korekt to nie masz za fajnych. Korekty w moim odczuciu nie powinny się wychylac dalej niż -+0,8

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #152
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Tych korekt to nie masz za fajnych. Korekty w moim odczuciu nie powinny się wychylac dalej niż -+0,8

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    A serwisie Alfy powiedzieli mi że w zakresie od -2,5 do + 2,5 jest norma.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #153
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    A serwisie Alfy powiedzieli mi że w zakresie od -2,5 do + 2,5 jest norma.
    w "moim" serwisie przysięgają że do 2 jest cacy ?

  4. #154
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 Spotwagon 1.9 JTDm 16V
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Tych korekt to nie masz za fajnych. Korekty w moim odczuciu nie powinny się wychylac dalej niż -+0,8

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Nie znam się na tym, ale tak jak pisałem po pracy silnika nic nie widać.
    Panowie rozumiem, że nie ma opcji, aby urwana klapa przeleciała przez silnik i gdzieś nie utknęła? Gdzieś na forum opla czytałem, że klapy przelatują przez cylinder i w zależność od tego jak się pokruszą, mogą stanąć w turbinie (ale pisali to o insigni, a tam podobno są klapy z tworzywa).

  5. #155
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,791

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    A serwisie Alfy powiedzieli mi że w zakresie od -2,5 do + 2,5 jest norma.
    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    w "moim" serwisie przysięgają że do 2 jest cacy ?
    Z kolei ja w ASO usłyszałem, że norma to +/- 1.5
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #156
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Z kolei ja w ASO usłyszałem, że norma to +/- 1.5
    Ja mam na dwóch wtryskach do +/- 1.5 (maksymalnie do tylu dochodzi) i na przeglądzie przedsprzedażowym mi powiedzieli, że wtryski do robienia ;p

  7. #157
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 Spotwagon 1.9 JTDm 16V
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzisiaj rano autko pyk... i za pierwszym razem pracuje. Nie jest to takie momentalne odpalenie, że ledwo trąci rozrusznik i już cyka, tylko raczej tak 2 może 2,5 obrotu i autko zaskakuje. Myśle, że to jest normalne mam od 6 lat starą bravkę z 1.9 JTD i też nigdy nie paliła na cyknięcie, zawsze te 2-3 obroty rozrusznika musiały być.
    Nie wiem co robić większość warsztatów odpowiada, że jak urwanej klapy nie widać to znaczy, że jej już tam nie ma. To ja się pytam GDZIE JEST!? Co wywaliło i gitara, nic się nie stało? Czy jest możliwe żeby od momentu urwania klapy przejeździć 3 tys. kilometrów i niczego nie uszkodzić? Oleju motor nie bierze, chodzi równo, ajjj... nie wiem.
    Jedno co mnie jeszcze zastanawia to praca turbiny, ale niestety nie pamiętam jak to wyglądało zaraz po kupnie wozu. Mianowicie od jakiegoś czasu obserwuję zegar turbiny i nie ma bata,nie jestem wstanie go zamknąć. Jest 1.6 i nie ma bata,jak nie wcisnę,max dojdzie do 1.55, ale tak jak pisałem nie pamiętam dokładnie czy tak było po samym zakupie. Mam też wrażenie, że turbina więcej pracuje, że wcześniej przy danych stałych obrotach pokazywała mniejsze ciśnienie. Jak tu wygląda u was? Czy przy rozpędzaniu auta z gazem w podłodze zegar turbiny powinien się zamykać na 1.6? Czy jest możliwe, by klapa po urwaniu przeleciała przez komorę spalania i utknęła gdzieś w turbinie lub ją jakoś uszkodziła i dlatego mam teraz wrażenie, że nieprawidłowo pracuje? Czy gdyby już klapa dostała się do turbiny to by ją rozdupczyło i po temacie?
    Dopytuję bo wszyscy radzą mi, że jak nic się nie dzieje to nie rozpoławiać silnika bo to już nigdy nie będzie to samo.
    Pozdrawiam.

  8. #158
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał dylan Zobacz post
    Jest 1.6 i nie ma bata,jak nie wcisnę,max dojdzie do 1.55, ale tak jak pisałem nie pamiętam dokładnie czy tak było po samym zakupie. Mam też wrażenie, że turbina więcej pracuje, że wcześniej przy danych stałych obrotach pokazywała mniejsze ciśnienie. Jak tu wygląda u was? Czy przy rozpędzaniu auta z gazem w podłodze zegar turbiny powinien się zamykać na 1.6?
    Raczej turbina nie powinna zamykać zegara. U mnie nigdy nie dochodzi do końca, nawet przy bucie w podłogę.

  9. #159
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 Spotwagon 1.9 JTDm 16V
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Raczej turbina nie powinna zamykać zegara. U mnie nigdy nie dochodzi do końca, nawet przy bucie w podłogę.
    Dzięki za odpowiedź.

    Poszperałem trochę inne wątki i widzę jednak, że ta ostatnia kreska to 1,4 bara. Ja pisząc, że dochodzi do 1,55 myślałem, że ostatnia kreska to 1,5. Teraz już wiem. U mnie wychyla się coś tam za te 1,4 i następnie spada. Z tego co widzę w wątku na temat czujnika ciśnienia doładowania to jest to ok.
    Chyba odpuszczę sobie tą rozbiórkę motoru, aby szukać urwaną klapkę. Sam nie do końca wieżę, że jak by siedziała w głowicy lub w komorze spalania to przez 3 tys. km nic by się nie rozdupczyło. A latało się po autostradach i do pracy też codziennie trasą w dwie strony 120 kilometrów.

  10. #160
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Zawsze możesz wyjąć turbinę i obejrzeć tzw gorącą stronę w jakim jest stanie
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

Podobne wątki

  1. usunięcie klap wirowych
    Utworzone przez marcinsw w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 02-04-2017, 18:24
  2. usunięcie klap wirowych w Poznaniu?
    Utworzone przez qooba w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 12:34
  3. [159] Samodzielne usunięcie EGR, DPF i KLAP WIROWYCH
    Utworzone przez Freak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 10:40
  4. [159] Usunięcie klap wirowych Warszawa?
    Utworzone przez AlfRomeo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 10:33
  5. Usunięcie klap wirowych woj. lubelskie?
    Utworzone przez Cinekk1988 w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory