Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: 2.0 jtdm 170km - 130 stopni celsjusza

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie 2.0 jtdm 170km - 130 stopni celsjusza

    Witam, dzis jadąc z pracy doświadczyłem coś bardzo niepokojącego... cały czas miałem włączone ogrzewanie i wskaźnik temperatury ciągle pokazywał 90 stopni. Nagle po 30 kilometrach jazdy do kabiny zaczęło lecieć zimne, wręcz arktyczne powietrze (tak jakbym klime na najnizsza wartosc ustawił) i wtedy temp silnika zaczęła rosnąć aż doszła do czerwonego pola - 130 stopni. Zatrzymałem się i wyłączyłem ogrzewanie i wtedy zaczęła spadać i potem oscylowala w granicach 85-95 aż się ustabilizowala. I do końca już znowu trzymała 90 stopni. Co to może być? Termostat się zawiesil ?

    Edycja:
    Zauważyłem też, że wyparowal mi praktycznie cały płyn chlodniczy... a jeszcze 2 tygodnie temu było między min a max.
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 28-01-2016 o 16:59

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Zaporożec 968, Giulia
    Postów
    256

    Domyślnie

    U mnie objawy takie jak u Ciebie, tylko ogrzewanie jeszcze grzało. Żadnego wycieku nie było widać, bo pękła obudowa dogrzewacza płynu i kapało na wydech. Niestety obudowa dosyć droga.

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Obudowa EGR-u potrafi pękać od spodu.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Panowie u mnie wycieku płynu chłodniczego również nie widać nigdzie, ale kupiłem 1l płynu, wlałem i znowu było między min a max. Przejechałem 10 kilometrów i spadło poniżej min...

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Zaporożec 968, Giulia
    Postów
    256

    Domyślnie

    To,ze spadł poziom po 10 km to normalne jeśli nie odpowietrzyłeś układu. Jesli był odpowietrzony to masz duży wyciek . Nie kopci na biało?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Nie odpowietrzalem nic. Jakiś czas temu pisałem że jak wcisnę gaz do dechy to jest za mną biało ale to było bardziej widoczne jak było -15 stopni... na plusie efekt jest słabo lub wcale widoczny

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Zaporożec 968, Giulia
    Postów
    256

    Domyślnie

    zobacz czy pod korkiem oleju nie masz masła i czy kopci z rury wydechowej na biało przy przegazówce- jezeli kopci i spalina smierdzi to uszczelka pod głowicą. Jezeli nie to szukaj pod maską mokrego - obudowa EGR jest po prawej, wiec tam będzie mokro. Płyn spływa po osłonie na wydech i dlatego może kopcić na biało jeśli na postoju nie widać nic z rury wydechowej

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli będziesz miał pęknięty wymiennik przy EGR to płyn może uciekać drobinkami. W takim wypadku możesz nie zauważyć zabrudzenia w komorze. Obejrzyj dokładnie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Otworzyłem maskę, poświeciłem mocną latarką i widzę mokro po prawej stronie ale jakby od dołu bardziej. Z góry na pierwszy rzut oka nic nie widać..

    Dodam, że auto przyspiesza normalnie, nie ma żadnych komunikatów, ani żadnego spadku mocy. Gdybym nie zauważył dziś, że przez chwilę było te 130 stopni to pewnie nawet nie wiedziałbym, że nie mam już płynu chłodniczego...
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 28-01-2016 o 20:23

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Dodam, że auto przyspiesza normalnie, nie ma żadnych komunikatów, ani żadnego spadku mocy. Gdybym nie zauważył dziś, że przez chwilę było te 130 stopni to pewnie nawet nie wiedziałbym, że nie mam już płynu chłodniczego...
    Też zdarzyło mi się, że niespodziewanie w czasie jazdy płyn uciekł ze zbiorniczka i dopiero komp. poinformował mnie o fakcie przekroczenia temp. silnika. Na szczęście awarię usunąłem i nic złego się nie stało. Aby w przyszłości monitorować poziom płynu chłodniczego wstawiłem do zbiorniczka czujnik, który uruchamia brzęczek gdy poziom płynu spadnie poniżej minimum.

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  2. alfa 159 .. 1.9 jtdm PROBLEM Z ODPALENIEM I SIE MOCNO GRZEJE (150 STOPNI)
    Utworzone przez delvil12316 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 08:42
  3. [159] Falujące obroty po osiągnięciu 90 stopni alfa 159 2.4 JTDM
    Utworzone przez petrebiskupiec w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-06-2014, 17:01
  4. [159] Po ilu kilometrach od startu Wasze JTDm osiągają temperaturę oleju 80 stopni?
    Utworzone przez Krajcok w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-05-2009, 10:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory