Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Demontaż głowicy 2.0 TS

  1. #11
    ViP Rowerzysta Avatar jazzu
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 SW 1.8 TS (2001)
    Postów
    380

    Domyślnie

    No tak jak napisał Janek, daj sobie spokój, Twoja duma na tym pewnie ucierpi, ale lepiej żeby ucierpiała duma niż bella. Będziesz potrzebował blokad do zdemontowania rozrządu, bez blokad to trochę rosyjska ruletka.
    A pamiętaj że trzeba to potem poskładać.
    I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem...

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazzzek Zobacz post
    Witam. Męczę się już 3 dzień i ciągle nie widzę tego wspornika. Ale nie dam za wygraną i zrobię to sam. Oczywiście z małą pomocą forumowiczów

    1. Ten wspornik jest na całej szerokości kolektora dolotowego pod nim? Czy może bardziej po lewej? [patrząc na zdjęcie]

    2. Zakładając, że go znajdę i odkręcę pozostaje mi jeszcze trzymający się tego kompletu zbiorniczek płynu do wspomagania. Co z nim zrobić? Bo odkręcić raczej się nie da...

    3. No i najważniejsze. Trzeba zdjąć pasek rozrządu ? Jeśli tak to jak to zrobić?
    Z tego co zauważyłem, to trzeba zdjąć osłonę, a żeby ją zdjąć trzeba z kolei ściągnąć pasek klinowy i 2 koła? Zgadza się wszystko?

    4. Co pełni funkcję naciągającą pasek klinowy? Któraś rolka, alternator czy może kompresor klimy?

    Z góry dzięki za cierpliwość i wyrozumiałość dla początkującego "mechanika"
    Nie wiem, jaki masz silnik, ale u mnie w 1,6 TS nie ma żadnego wspornika - kolektor ssący jest przykręcony 2 śrubami - łeb 13 - jeśl dobrze pamiętam. Żeby je odkręcić najlepiej jest zdemontować przepustnicę i wsadzając głęboko rękę od spodu bez problemu to zrobisz. Ewentualnie możesz odkręcić zbiorniczek od oleju wspomagania, żeby było łatwiej dostać się do drugiej śruby. Jak odkręcisz zbiorniczek to po prostu go zostawisz po wyjęciu głowicy.
    Natomiat co do pasków, to widzę ,że nie masz doświadczenia, więc lepiej będzie jak poprosisz kogoś o pomoc, bo o ile łatwo je zdejmiesz, luzując napinacze, to potem z założeniem będą problemy - szczególnie z paskiem rozrządu. Do tego są potrzebne blokady i czujnik zegarowy, no i oczywiście doświadczenie.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Głowica już dawno zdjęta, a trwało to tyle bo nie dość, że dojście do śrub straszne to jeszcze jedna się zapiekła i ni ch** nie chciała puścić.

    Nic tu blokady nie dadzą skoro trzeba i tak odkręcić wałki, żeby wymienić zawór. Sam i tak tego nie zrobię, bo nie mam narzędzi do zdejmowania zaworów ale wolałbym sam się w nie zaopatrzyć i pojechać do warsztatu, żeby wymienili.

    Jako ciekawostkę dodam, że silnik palił na 3 cylindry i co się okazało - zawór wydechowy na 2 cylindrze nie ma 1/4 grzybka. Ciekawie to wygląda, ale o dziwo żadnych uszkodzeń tłoka czy gładzi.

    I składać też będę sam bo mechanicy też się kiedyś uczyli a najwyżej na dokładną regulację rozrządu się gdzieś wybiore...

    Tak więc jeśli ktoś się orientuję gdzie i za ile mozna wyrwać zawór wydechowy było by miło

    pozdrawiam

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    zawory pasują od każdego silnika fiata 1,8 lub 2,0 16V brawo,brawa,marea.
    wiem to bo sam kupowałem kiedyś do swojej,kupisz je w kazdym sklepie motoryzacyjnym,oczywiście na zamówienie i najlepiej weź ze sobą stary na wzór.

    jak będziesz robił zawory to obowiązkowo wymień gumki na prowadnicach zaworowych!
    tylko dobrej firmy np:GATES lub ERLING.reszta to szajs!!!


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. 1.6 benzyna 105 koni demontaż głowicy - jakie klucze?
    Utworzone przez noname w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-09-2014, 15:49
  2. Demontaż zaworów głowicy [AR 156]
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 135
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 16:33
  3. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  4. Demontaż głowicy/termostatu w 2.5 v6
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-04-2010, 09:54
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory