Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Poradźcie co wybrać

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Turbo to 900zl za regeneracje multiair jest drozszy do 1.4

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,638

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jesli będziesz jeździć głównie na krótkich odcinkach to musisz się liczyć z ewentualną awarią turbinki w TBI 1,75. W 1.4 MA turbo jest bardzo wytrzymałe i powinna dać sobie radę w takich warunkach. Do tego w mieście nie wykorzystasz potencjału QV-ki, tu 170KM zrobi wystarczającą robotę.
    Turbo w TBI ma problem raczej przez wymiany oleju co 35tys km - dlatego sugeruje przygladnac sie ksiazce serwisowej. Poza tym sprawa zapychajacej lub dezintegrujacej sie sie sruby-filterka na smarowaniu turbiny (to akurat dotyczy QV, MA I TB, info w innych watkach).

    Tak jak pisal oleksy00, turbo w TBI sie dzis naprawia - TomekKRK tez potwierdzal ze w razie czego da sie zrobic za ok 1tys zl (oczywiscie nie w ASO, tam zaspiewaja z 8tys za nowa turbine).
    W 1.4 MA za to jest wieksza bomba z modulem MA o ktory trzeba dbac, czyscic I co tam jeszcze (nie interesowalem sie) - podobne zasady olej zmieniac czesto, jednak jak padnie to koszty znacznie wieksze niz naprawa turbo w TBI.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    Turbo to 900zl za regeneracje multiair jest drozszy do 1.4
    amen
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 15-02-2016 o 13:52

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Älmhult, Szwecja
    Auto
    Giulietta QV 2010;Jeep Grand Cherokee MY15
    Postów
    65

    Domyślnie

    W książce auta nie widzę wpisu dotyczącego serwisu turbiny. Tylko wymiana pompy wody i oleje. Dobrze że tu jest dostęp do tych rzeczy przez internet [emoji2]. Mam jeszcze jedno pytanie. Ostrzegają mnie tu mechanicy że w szwedowie nie mila za bardzo magików od Alfy. Czy w takich warunkach naprawa QV może być większym wyzwaniem? Moja pierwsza Alfa to była 33 1.7 16V. Wtedy słabo było z magikami i efekt był taki że mi silnik skutecznie położyli na łopatki. Teraz wolałbym być ostrożniejszy

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Pewnie zostanie Ci tylko ASO, a to oznacza że wymiana Turbo TBI to ponad 3 krotnie wyższy koszt niż modułu Mair. Dodatkowo Mair może paść głównie w autach z pierwszego okresu produkcji i negatywny wpływ może mieć jedynie niska częstotliowość wymiany oleju. W TBI oprócz oleju dochodzi jeszcze sposób eksploatacji wozu.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Zamówi sobie z Polski i wymieni tam, już go tak nie strasz. A czemu w QVce niby sposób obchodzenia się z autem ma większe znaczenie niż w MA? Jak dbasz tak masz, nie ma różnicy. Jedno jeździ po prostu trochę szybciej, no i nie wspomniałeś o występującym problemie w silnikach 1.4 z podnoszącym się poziomem oleju.


    Z resztą i ta i ta ma wady, mniejsze, większe - wszystko się równoważy - autorowi jak się podoba QVka i jeśli ma ładną nagraną to niech bierze ale czy wykorzysta potencjał auta w Skandynawii gdzie jest co jak co ale dosyć rygorystyczne prawo drogowe, tego nie wiem
    Ostatnio edytowane przez oleksy00 ; 15-02-2016 o 21:46

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Älmhult, Szwecja
    Auto
    Giulietta QV 2010;Jeep Grand Cherokee MY15
    Postów
    65

    Domyślnie

    Prawo jest. Ale sa też małe kręte wąskie drogi ze świetną nawierzchnią [emoji2][emoji6] nie potrzeba mi prędkości tylko odejścia do maks 3 biegu [emoji2] teraz latam tu Mini i jestem w szoku jak ten wózek sie trzyma w zakręcie. Jest jednak za mały kiedy w trybie awaryjnym muszę odwieźć synów do szkoły albo wrócić z kosza z kumplami.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,638

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelski12 Zobacz post
    W książce auta nie widzę wpisu dotyczącego serwisu turbiny. Tylko wymiana pompy wody i oleje. Dobrze że tu jest dostęp do tych rzeczy przez internet [emoji2]. Mam jeszcze jedno pytanie. Ostrzegają mnie tu mechanicy że w szwedowie nie mila za bardzo magików od Alfy. Czy w takich warunkach naprawa QV może być większym wyzwaniem? Moja pierwsza Alfa to była 33 1.7 16V. Wtedy słabo było z magikami i efekt był taki że mi silnik skutecznie położyli na łopatki. Teraz wolałbym być ostrożniejszy
    Po Twojej odpowiedzi mam wątpliwości czy zrozumieliśmy się. Z zaglądnięciem do książki serwisowej to miałem na myśli sprawdzić co ile km poprzedni właściciel wymieniał olej. Jak co 10-15kkm to przynajmniej dbał o olej a to już bardzo dużo jeśli chodzi o bezawaryjną pracę turbiny w tym silniku. Jaki auto ma też teraz przebieg?

    Co do magików od Alfy, myślisz że w Polsce jest szczególnie lepiej? Parę lat temu mój znajomy/mechanik nawet nie chciał się dotykać 159 - nie znał modelu. Nawet w głównym serwisie ASO AR w Polsce (FAP w B-B) nie orientują się w niektórych sprawach - np nie wiedzieli o śrubce-filterku oleju przed turbiną w Giulietcie i jak im kazałem wymienić i podałem numer części to trochę widać było zdziwienie jakbym ich o coś dziwacznego poprosił.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    Zamówi sobie z Polski i wymieni tam, już go tak nie strasz. A czemu w QVce niby sposób obchodzenia się z autem ma większe znaczenie niż w MA? Jak dbasz tak masz, nie ma różnicy. Jedno jeździ po prostu trochę szybciej,
    Nowe turbo swoje będzie kosztować i w Polsce. QV-ka jest bardziej podatna na warunki eksploatacji głównie dlatego, że nie posiada systemu start&stop i nie musiała być dostosowywana do trudnych warunków miejskiego użytkowania. W 1.4 turbina jest pancerna bo musi wytrzymać obsługę systemu S&S. Do tego dochodzi bezpośredni wtrysk w TBI… Motor 1.4 jest sprawdzoną jednostką już od czasów T-Jeta, silniki wytrzymują bardzo duże przebiegi i jest uważany za jeden z najmniej awaryjnych silników turbo. TBI też jest udany ale stawianie go na równi z Mair odnośnie wytrzymałości jest zdecydowanie zbyt optymistyczne.
    Co do osiągów to najśmieszniejsze jest to, że podczas jazdy w mieście obydwa jeżdżą dość podobnie, tzn obydwa zap…lają jak trzeba, oczywiście w trybie Dynamic. Większą różnicę czuję się dopiero przy prędkościach grubo powyżej setki. A przepaść zaczyna się robić od jakiś 160 km/h. Tylko gdzie tyle da się pojeździć w Skandynawii?

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,638

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nowe turbo swoje będzie kosztować i w Polsce. QV-ka jest bardziej podatna na warunki eksploatacji głównie dlatego, że nie posiada systemu start&stop i nie musiała być dostosowywana do trudnych warunków miejskiego użytkowania. W 1.4 turbina jest pancerna bo musi wytrzymać obsługę systemu S&S. Do tego dochodzi bezpośredni wtrysk w TBI… Motor 1.4 jest sprawdzoną jednostką już od czasów T-Jeta, silniki wytrzymują bardzo duże przebiegi i jest uważany za jeden z najmniej awaryjnych silników turbo. TBI też jest udany ale stawianie go na równi z Mair odnośnie wytrzymałości jest zdecydowanie zbyt optymistyczne.
    Co do osiągów to najśmieszniejsze jest to, że podczas jazdy w mieście obydwa jeżdżą dość podobnie, tzn obydwa zap…lają jak trzeba, oczywiście w trybie Dynamic. Większą różnicę czuję się dopiero przy prędkościach grubo powyżej setki. A przepaść zaczyna się robić od jakiś 160 km/h. Tylko gdzie tyle da się pojeździć w Skandynawii?
    W 1.4MA udane jest wszystko oprócz MA
    Co do ewentualnej potrzeby naprawy turbiny w QV, o kupowaniu nowej nikt nie mówi bo to będzie drogo, ale naprawić w Polsce już może - dochodzi parę dni więcej i pare groszy na przesyłki w 2 strony.

    Po długim zastanawianiu się sam zdecydowałem się kupić 159 TBI. Znalazłem taką która miała 50tys przebieg, wymiany oleju potwierdzone przy 20 i 35tys, a ja zmieniłem zaraz po kupnie. Auto poszło na chip a ja nie jeżdżę z duszą na ramieniu myśląc że może mi turbina paść, tylko ciszę się autem. Tylko pali jak smok, ale w Giulietcie będzie lepiej bo 159 SW jest po prostu ciężka.
    MA też bym się nie bał, tylko też lepiej kupić taką w której ktoś dbał i wymieniał olej i jakąś z w miarę małym przebiegiem - wtedy samemu będzie można sobie dbać o oleje i co tam jeszcze w MA trzeba zrobić.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Zuczek nie nowe a regeneracja. Start stop to żaden wyznacznik, QV wytrzymuje powyżej 300 koni bez problemów to jest argument o wytrzymałości jednostki. Wtrysk bezpośredni wada?-chyba dla gazownika. No i jeśli uważasz że różnice zaczynają się od 160km/h to ja nie mam pytań... ja uwazam ze m momencie nacisniecia gazu sa juz potezne różnice i 1.4 do qvki to żółw. Dalej juz sie nie bede udzielac, autor niech wybierze sercem.

Podobne wątki

  1. poradźcie
    Utworzone przez lukas1993 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 12:03
  2. [166] warto kupić ten model ?? poradźcie
    Utworzone przez alfolaik w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-11-2014, 21:54
  3. [147] Poradźcie 1.9 Mjet 120 czy 150KM
    Utworzone przez Marek w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 16:31
  4. PILNE!!! Poradźcie.....
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 20:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory