Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Alfa Romeo 147 1.9JTDm 150KM- problem z odpaleniem, muli go do 2000 obr.- co jest ???

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Stary auto jest z 2007r, wszystko zdrowiutkie, ja tu nie rozważam tego czy warto tylko czy lepiej to robić czy kupować cały blok silnika i blok wymienić.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziemian Zobacz post
    Stary auto jest z 2007r, wszystko zdrowiutkie, ja tu nie rozważam tego czy warto tylko czy lepiej to robić czy kupować cały blok silnika i blok wymienić.
    Ja bym robił bo lepiej zrobić swoje niż kupić drugiego grata. A może się okazać że to nic takiego. Klapa wirowa czasem się nie oderwała??

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Jak im się wydaje, że jakby tłok z zaworem się spotykał to niech się przyjrzą paskowi, może przeskoczył?
    Ja bym robił, tak jak mówili swój silnik to mniej więcej wiadomo co w trawie piszczy, a nowy to nie wiadomo.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Na rozrząd patrzyli już i wszystko jest ok, z reszta był wymieniany miesiąc temu.

    Jutro dzwonię do serwisu niech ściągają głowicę i wszystko będzie jasne...

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    EGR na próbę bym zaślepił. Krzywy zawór można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania. Za pomocą FES/MES można sprawdzić korekty wtrysków. Próbę przelewową też można zrobić. Średnio rozgarnięty mechanik może sprawdzić też stan dolotu - czy szczelny. Po co od razu zwalać głowicę?

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Szczerze Ci powiem, że nie za bardzo się znam na tym, goście mi powiedzieli, że te objawy jakie są czyli właśnie jak kręci kluczem to zawory bodajże coś blikuje bo jest opór i powiedzieli, że tylko ściągnięcie głowicy da odpowiedź na pytanie co tam się stało.

    Co wg Ciebie powinienem zrobić, zastanawiam się czy nie podjechać tam jutro rano i im powiedzieć właśnie to co napisałeś żeby wpierw sprawdzili, a potem brali się za głowicę.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Wiesz, trzeba sprawdzić to co możliwe by nie pchać się w koszty niepotrzebne. A jak zrzucą głowicę i trop będzie zły to i tak będziesz musiał kase za złą diagnozę wywalić.

    Poczytaj na forum tematy dotyczące tego co napisałem, trochę Ci się rozświetli i będziesz wiedział co tym specjalistom powiedzieć.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Byłem dziś w serwisie, rozmawiałem z typami i dowiedziałem się następujących rzeczy.

    Powiedziałem oczywiście co można byłoby jeszcze wcześniej sprawdzić, gość powiedział, że to sprawdzanie nie ma sensu bo jak kręcą silnikiem to coś blokuje go dlatego na bank przyczyna leży w środku i trzeba ściągnąć głowicę żeby zobaczyć co tam blokuje.

    Wprowadzali kamerkę ale jedynie co mogli po tym powiedzieć to to, że tłok jest OK, ale żeby sprawdzić co przystawia to trzeba ściągnąć głowicę innego wyjścia nie ma.


    W sumie to jest chyba najlepszy serwis w Krośnie także jak tak mówią to pewnie tak jest. Jak ściągną to mają dzwonić co tam się stało. Wtedy zobaczymy, oby nic poważnego...

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KrzysiekK
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    147 JTD 150 KM
    Postów
    36

    Domyślnie

    Jestem ciekawy co się tam stało gdyż mam ten sam silnik i co może mnie w związku z tym w przyszłości czekać

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ziemian
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9JTDM 150KM- 2007R.
    Postów
    271

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc sam jestem strasznie ciekawy, oby nic poważnego

    Mówiłem im też że to może klapa wirowa się urwała i wpadła, ale oni mi na to, że w tym silniku jest kolektor plastikowy i klap tam nie ma.
    Ostatnio edytowane przez ziemian ; 17-02-2016 o 17:24

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-06-2016, 05:47
  2. [159] Skrzynia biegów Alfa romeo 159 1.9Jtdm 150km
    Utworzone przez Aras66552 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2014, 19:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory