Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: 1.9 jtd 74kw - dziwne dolegliwości, pomoc w diagnozie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie 1.9 jtd 74kw - dziwne dolegliwości, pomoc w diagnozie

    Zacznę może od tego że kupiłem alfe 147 z 2004 roku, silnik to jtd 74kw (101KM). Silnik był w słabej kondycji. Kopcił raz na czarno, raz na niebiesko.

    Co było wiadome: turbosprężarka do wymiany (wyła, puszczała olej), podpięcie pod kompa pokazało błąd 3 i 4 wtryskiwacza. Auto bardzo dużo paliło.

    Co zostało zrobione: wymiana turbosprężarki, wymiana 3 i 4 wtrysku. Wczoraj odebrałem auto od mechanika, wymienił te rzeczy. Auto nadal kopci ale to prawdopodobnie olej w układzie wydechowym, zrobię więcej kilometrów i będziemy widzieć czy przestało.

    Nie dawały mi spokoju te czarne sadze z tłumika, wczoraj wyczyściłem EGR. Był dosyć obficie zasyfiony ale ku mojemu zdziwieniu okazało się że ktoś go już wcześniej zaślepił. Niestety zrobił to za EGR czyli przy przewodzie prowadzącym do przepustnicy. EGR wyczyściłem, zaślepiłem go przed EGR czyli na dole.
    Po tym zabiegu ku mojemu zdziwieniu przy odpalaniu wywala mi teraz błąd świec żarowych [glow plug error], wcześniej nigdy go nie wywaliło. Pomyślałem że to wina zaślepki (może powinna mieć dziurki) ale nie jestem pewien.

    Auto od samego początku miało problemy z odpaleniem. Jak dobrze poszło to załapał po 3-4 sekundach, mniej szczęścia oznaczało kręcenie po kilka razy aż zaskoczy. Przy każdym (zimny jak i ciepły) odpaleniu silnik jak już złapie to się tak zatrzęsie jakby za chwile miał spaść na ziemię, a za autem chmura siwego dymu.
    Gdzie szukać rozwiązania? Jutro planuję sprawdzić świece, ale czy to one będą powodować takie problemy ze startem (czy takie właśnie są objawy?)? Wcześniej nie było komunikatu ze strony auta, a było to samo.

    Podsumowując - turbo zrobione, wtryski wymienione (i w trakcie testów), a został jeszcze problem z odpalaniem.
    Ostatnio edytowane przez Adeq ; 17-04-2016 o 10:59

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Kolego u ciebie nie będzie wywalało błedów.W silnikach 140 km muszą być dziurki w zaślepce.W silnikach 8 zaworowych można cała blaszkę dac i nie wywali błedu.Jęsli chodzi o Swiece one służo do podgrzewania paliwa ale jesli na dworze jest ok one się nie właczą... Pojeżdzij troszkę po wymiane wtrysków...U mnie przestało kopcic po tygodniu po wymianie wtrysku...A sprawdzałeś czujnik położenia wału???

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Glow plug error to błąd świec (może któraś uszkodzona) lub centralka świec. Ja mam ten błąd cały czas już wszystko robiłem oprócz wymiany przewodów ale żadnych problemów z odpalaniem nigdy nie miałem, pali od kopa.

    Wystukane z Galaxy S5 Neo

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Jeśli dymi na biało to najprawdopodobniej masz nieszczelność w układzie paliwowym jeśli jeszcze do tego silnik nie równo pracuje. Powodem może być źle dokręcony wtrysk lub nieszczelność między wtryskiem a miedzianą podkładki pod nim.
    Ostatnio edytowane przez sleyer3 ; 18-04-2016 o 03:08

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie

    Wczoraj zrobiłem autem trasę 90km i spalił mi 5 litrów ON więc można by przypuszczać że wtryski już nie leją (wcześniej palił 3x tyle).
    Co zaobserwowałem: auto poniżej 2 tyś obrotów ma muła i wali czarnym dymem. Jak się załączy turbo to już jest niby normalnie. Niestety na 5 biegu auto śpi (niskie obroty). Dziś przy spokojnym ruszaniu wywalilo mi dodatkowo błąd [Oil pressure level low], dojechałem do domu (1km), zgasilem i odpaliłem i więcej się nie pokazał.
    Przymierzam się do wymiany wszystkich filtrów oraz oleju. Dodatkowo sprawdzę też przewody czy nie ma pęknięcia i nie łapie lewego powietrza. Zamierzam też sprawdzić przepływomierz. To chyba jedyne rzeczy za które jeszcze się mogę zabrać, jak je zrobię i nic nie pomoże to już chyba silnik na złom...

    Mam jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda sytuacja gdy egr się nie domyka? Ma to jakieś znaczenie w sytuacji, gdy jest zaślepiony?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Gdy jest całkiem zaślepiony nie powinien sprawiać kłopotów o ile jest wycięty programowo (bo wywali błąd). Czemu na złom z opisu pracy wynika że pracuje jak klasyczny diesel. Do 2k muli bo tak ma.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie

    Co jeszcze zrobiłem: wymieniłem filtry, zalany świeży olej oraz wymieniony wąż idący od turbosprężarki do ic. Nie pozostało mi nic innego jak jeździć dalej i testować, ktoś już grzebał wcześniej przy tym aucie i co rusz to trafiałem na jakieś chaupnicze patenty. Dramat...
    Co do komunikatu o świecach. Podłączyłem go do kompa i ma jeden jedyny błąd - centralka sterująca świecami. Wiec możliwe że to będzie do wymiany, ewentualnie czujnik temperatury. Auto po włączeniu grzania w środku zaczyna tracić temperaturę silnika (z 90 na 70), myślałem że termostat ale może to ten czujnik.
    Na razie nie mam już czasu grzebać przy aucie, skoro to nie same świece to chyba się nie pali i można poczekać z naprawą.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Zawór sterowania turbiną, ciśnienie paliwa podczas rozruchu, przepływomierz, dolot zawalony syfem (za klapą gaszącą).

    Zanim wywalisz na złom, to sprawdz ciśnienie sprężania.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    147
    Postów
    12

    Domyślnie

    Klapa gąszaca to to coś co przypomina przepustnice, tak? Część po prawej stronie silnika na górze, wchodzi do niej kolanko od egr a z prawej duży wąż górny do intercoolera. Wąż jest ok bo sprawdzałem, kolanko i egr wyczyszczony. Na tą klapkę też rzuciłem okiem (przy okazji sprawdzania czy nie ma pęknięć w wężu), były tam śladowe ilości oleju ale to przez stare turbo które puszczalo olej. Klapka wiadomo służy do gaszenia (moje auto gaśnie jak nalezy), czy jest możliwe aby sprawiała problem z odpaleniem (np się nie otwiera)? Jak to sprawdzić?
    I czy za klapą gąszaca (w stronę silnika ) należy tam coś jakoś czyścić? Bo się niestety nie orientuję jak to dalej tam wygląda

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Klapa gaszącą zamyka się tylko podczas gaszenia. Później pozostaje ciągle otwarta.

    Wystukane z Galaxy S5 Neo

Podobne wątki

  1. [159] Pomoc przy diagnozie hałasu w 159
    Utworzone przez marek.szymanski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 08:46
  2. Pomoc w diagnozie 2 problemy
    Utworzone przez jedker w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 07:44
  3. [146] Błąd ECU - pomoc w diagnozie
    Utworzone przez saroo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 17:18
  4. 1.9 jtd 105 pomoc w diagnozie Log FES
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 14:32
  5. Sprzęgło-pomoc w diagnozie.
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-06-2010, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory