Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Błąd ECU - pomoc w diagnozie

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie Błąd ECU - pomoc w diagnozie

    Otóż piszę, co następuje: w chwilach losowych, podczas jazdy, zapala mi się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego, popularnie zwana marchewą. Zdarzenie to jest równoznaczne z wyplucie błędu o poniższej treści Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, co do przyczyny takiego stanu rzeczy niech śmiało pisze, będę wdzięczny

    Kod:
    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: 07 - Przeplywomierz
    Anomaly on the inlet air mass signal. Check the following:
    - Sensor power supply (12 Volt from the main relay) between pin 1 (+) and 3 (-) of the sensor connector
    - Signal emitted by the sensor, proportional to the air flow to the engine, between pin 4 (signal) and 2 (signal ground) by means of multimeter or oscilloscope
    - Continuity and insulation between pins 2 and 4 of the sensor connector respectively, to the ECU wires bundle connector to pins 26 and 7
    Powodem tego błedu jest Nieznany / Brak zasilania
    Obecny status błędu to Wyst. uderzenie / Obecny
    Wartość licznika błędu to 31


  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    uuu, nie wiele pomogę ale przetłumaczę :
    "ODCZYT KODÓW Błędow:
    1: 07 - Przeplywomierz
    Anomalia na wlocie sygnału masy powietrza. Sprawdź, czy:
    - Zasilanie czujnika (12 Volt z głównego przekaźnika) pomiędzy pin 1 (+) i 3 (-) na złączu czujnika
    - Sygnał emitowany przez czujnik, proporcjonalne do przepływu powietrza do silnika, między pin 4 (sygnał) i 2 (masa sygnału) za pomocą multimetru lub oscyloskopu
    - Ciągłość i izolacji między stykami 2 i 4 złącza czujnika odpowiednio do ECU wiązki przewodów złącza do pinów 26 i 7
    Powodem Tego błedu jest NIEZNANY / Brak zasilania
    Obecny stan błędu na Wyst. uderzenie / Obecny
    Wartość licznika błędu to 31 "

    przeszukam swoje zbiory w poszukiwaniu kodów, może na coś trafię

    jednym okiem patrzę ale wygrzebałem poradnik diagnosty lecz chodzi o inny system (bosch ml4.1 i 1.7 - ml4 jest w 33 16v 4x4) Ty masz m2.10.3 a tych błedów nie mam. co do ml4.1 to jeżeli wartość licznika błędu to 31 to cytuję "Sygnał czujnika prędkości pojazdu (automatyczna skrzynia biegów) lub obwód czujnika prędkości pojazdu"

    poszukam jeszcze jak się obudzę
    Ostatnio edytowane przez Jester ; 29-08-2012 o 02:21
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Już nikt więcej nie ma żadnych pomysłów? Pewnie wypadnie mi wymienić przepływomierz i modlić się, że to on jest przyczyną problemów


  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Wg workshopa, kod błędu 31 to bład przepływomierza.
    Możesz sprawdzić, jakie ma wartości?

    Powinno byc:

    Uploaded with ImageShack.us


    nie wiem, czy to Ci coś pomoże....ale jest szansa

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Dzięki! Chyba nic więcej prócz napięcia zasilania nie jestem w stanie sprawdzić


  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    Alfa romeo 145 1.4 Boxer klima
    Postów
    290

    Domyślnie

    Miałem podobny problem z zasilaniem brak masy na ecu i do tego rozkodowywał mi immo. które wyciąłem bo poszły mi dwa komplety komputer +immo wymieniłem całą instalację elektryczną i nic nie pomogło ciągle na rożnych czujnikach chwilowy brak masy. Podniosłem w nocy maskę i zauważyłem przebicie na kablach WN kupiłem oryginały i do dziś spokój .

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kris1979r Zobacz post
    Miałem podobny problem z zasilaniem brak masy na ecu i do tego rozkodowywał mi immo. które wyciąłem bo poszły mi dwa komplety komputer +immo wymieniłem całą instalację elektryczną i nic nie pomogło ciągle na rożnych czujnikach chwilowy brak masy. Podniosłem w nocy maskę i zauważyłem przebicie na kablach WN kupiłem oryginały i do dziś spokój .
    No to mnie zaciekawiłeś. Nie myślałem że uszkodzone przewody mogą być przyczyną takich problemów.


  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    Alfa romeo 145 1.4 Boxer klima
    Postów
    290

    Domyślnie

    Też się dziwię bo nie słyszałem o takim przypadku ale elektronik walczył z tym miesiąc i nic nie poradził jak wspomniałem kupiłem całą instalację elektryczną wymienił ją i ciągle to samo brak masy to na krokowym to na położenia wału i rozkodowane immo. w końcu mechanik rozłożył ręcę wymieniłem kable na orginały i mam spokuj widocznie w moim przypadku jakieś przepięcia szło na ecu

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    No to mnie zaciekawiłeś. Nie myślałem że uszkodzone przewody mogą być przyczyną takich problemów.
    mogą,
    tak samo jak uszkodzona cewka w v6, objawiajaca się na ECU różnymi dziwnymi błędami, wyeliminowanie których kosztowało mnie fortune i nic nie dało do czasu aż została wyjęta cewka która jak sie okazało była popękana od spodu i dawała takie numery.

    W

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    I jak tam kolego Saroo?
    Jakieś wieści w temacie? Udało sie uporać z problemem?

Podobne wątki

  1. [159] Pomoc przy diagnozie hałasu w 159
    Utworzone przez marek.szymanski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 08:46
  2. Pomoc w diagnozie 2 problemy
    Utworzone przez jedker w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 07:44
  3. sprzeglo? prosba o pomoc w diagnozie
    Utworzone przez rudolph w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 21:02
  4. 1.9 jtd 105 pomoc w diagnozie Log FES
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 14:32
  5. Sprzęgło-pomoc w diagnozie.
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-06-2010, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory