Dzięki![]()
Z numerami z EPR nic nie zamówisz w OPLU, numerów GM szukaj w ECAT.
W ecat szukaj np do CAPTIVA 3.2
Oczywiście żeby było łatwiej to GM też stosuje kilka oznaczeń tej samej części:
np. OPEL 12590923
OPEL 12600459
OPEL 637522
Poszukaj dokładniej, ktoś już tu podawał nr z zestawu GM.
Jakbyś znalazł kiedyś chwilkę i mógł przedstawić jakiś kosztorys tej całej operacji rownież dla potomnych byłoby super
Pozdrawiam
PS. Jeden ze sprzedawców w USA na taką informację przy opisie kompletu rozrządu: "This kit only fits 2nd design engine w/96 link primary chain (LOWER), and 114 link chains. VVT intake and exhaust cam sprockets are NOT included."
Wynika z tego jakby były dwie "wersje" rozrządu (być może nie dotyczy to jednostki 3.2 JTS) i ta konkretna sprzedawana jest z głównym (niższym) łańcuchem mającym 96 ogniw i łańcuchami mającymi 114 ogniw - czy tak właśnie jest w 3.2 V6?
Być może kolega explorer1406 spotkał się z takimi zagadkami ściągając swój komplet i za temat nieco lepiej?
Ostatnio edytowane przez ericsson ; 17-02-2016 o 20:10
ericsson, Alfy z silnikiem 3.2 JTS z datą produkcji od 2006 do końca 2007 (przed lift) miały pierwszy typ rozrządu. Egzemplarze "po lifcie" mają zmienione dwa łańcuchy górne oraz koła zębate.
Tutaj 1. typ z USA za 440 $ w zestawie pompa wody oraz pompa oleju.
http://www.ebay.com/itm/Timing-Chain...BV6fcv&vxp=mtr
2. typ oryginalny CLOYES (numer zestawu 9-0753S), który produkuje części dla GM. za 485 $
http://www.ebay.com/itm/07-11-BUICK-...JTh93b&vxp=mtr
- - - Updated - - -
tutaj wariator wydechowy do modeli Alfy od 2008 (nowy typ rozrządu) za 100$
http://www.ebay.com/itm/EXHAUST-Timi...NWprlB&vxp=mtr
droższy jest starszy typ wariatora bo za około 200 $
http://www.ebay.com/itm/GM-OEM-Varia...BV6qxQ&vxp=mtr
Dzięki za informacje - dopinam sprawę, hamerykańce nie jarzą tematu z opcją zamiennosci tego rozrządu![]()
PS. Ten drugi zestaw (Cloyes'a) to jest już "second design" - czyli odpowiednio 96 i 114 ogniw.
Jeśli chodzi o wariatory, moja 9-tka jest z maja 2007 - to będzie już wariator z modelu 2008 czy jeszcze ten starszy typ? Jak też rozpoznać która wersja wariatorów jest sprzedawana, być może masz fabryczne oznaczenia GM, żeby móc ze sprzedawcami zweryfikować którą opcję oferują.
Pozdrowienia,
e.
ericsson, najlepiej będzie jak zdemontujesz jedną z pokryw zaworów i Twoim oczom ukażą się po lewej stronie owe wariatory i łańcuch. Wtedy zweryfikujesz który typ rozrządu masz w swoim silniku.
U mnie, 1. typ rozrządu, wariatory mają odpowiednio numery GM 12588273 - wydechowy oraz 12588272 - ssący.
dla nowego typu rozrządu numery GM to 12672484 oraz 12672485