Strona 16 z 28 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617181920212223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 275

Temat: czujniki poziomowania lamp xenon

  1. #151
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Witam,
    także dołożyłem wiązkę by uruchomić oryginalny xenon, ukłon w stronę kolegi Epsonix
    i tu pytanie, czy po założeniu lamp najpierw podjechać na stację diagnostyczną by ustawić światła a później skalibrować czujniki? Dodam iż czujnik tylny jeszcze nie zamontowany, ale czeka. Czy kolejność nie ma znaczenia i wpływu na wysokość świateł?

  2. #152
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Prawidłowo to jest tak.
    - zakładasz lampy i podpinasz oba czujniki.
    - robisz kalibrację czujników (czyli ustalasz punkt 0 dla czujnika) - proponuję to zrobić przy pełnym baku
    - ustawiasz światła na SKP
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #153
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Lampy założone, to jeszcze tylny czujnik pozostaje zamontować.
    Czy założyć go tak jak niektórzy sądzą tzn pod kątem 90st względem ruchomego ramienia czy patrząc w mes by wartość była podobna co daje przedni czujnik? Czy nie ma to większego znaczenia bo i tak robi się kalibrację? Wiadomo pasuje tak zamontować by nie zerwać tego ramienia, stad pytanie.

  4. #154
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nie wiem jak w 9 jest fabrycznie montowany. Ale głównie chodzi o to aby cały zakres ruchu zawieszenia był rejestrowany przez czujnik bez uszkodzenia ramienia.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #155
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    Lampy założone, to jeszcze tylny czujnik pozostaje zamontować.
    Czy założyć go tak jak niektórzy sądzą tzn pod kątem 90st względem ruchomego ramienia czy patrząc w mes by wartość była podobna co daje przedni czujnik? Czy nie ma to większego znaczenia bo i tak robi się kalibrację? Wiadomo pasuje tak zamontować by nie zerwać tego ramienia, stad pytanie.
    Wartości napięć nie musisz ustawiać podobnych, czy to będzie 1.8 czy 2.5V będzie OK, resztę załatwia kalibracja.
    Nie zgodzę się z kolegą jaboleq, co ma pełny bak do kalibracji, ważne jest żeby po kalibracji ustawić światła przy tym samy obciążeniu auta co była robiona kalibracja, czyli najlepiej podjechać zaraz po kalibracji.

    Jeszcze odpowiadając na poprzedniego posta. Po założeniu xenonów ale bez czujników poziomowania, sam z grubsza ustawiłem lampy, a przy najbliższej okazji podjechałem na SKP -jedną gość lekko podniósł. Jak podepnę czujniki poziomowania, to zrobię kalibrację i od razu na SKP (no chyba że będą świecić w niebo to sam je wstępnie ustawię na chwilę).

    W sumie to od chyba 3 tygodni mam już oba czujniki poziomowania założone, ale jakoś nie znajduję czasu/motywacji do podpięcia kabli do 6 pinowego wtyku przy lampie i spięcia się wewnątrz kabiny (kabel który prowadziłem do BC ma żyły z czujnika tył, a nie mam tego jeszcze spiętego z 3 żyłowym kablem który łączy tylny czujnik). Wiesz jak jest, skoro już fajnie świeci to trochę zapał opadł żeby to dokończyć. Jakoś też w międzyczasie rozproszyłem się też dorabianiem Blue&me (już działa), a teraz zacząłem wygłuszać drzwi matami i dokładam przyzwoite głośniki (Audison AP 6.5), potem pewnie przyjdzie czas na dołożenie zwrotnic do głośników i porządne kable
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 22-02-2016 o 20:39

  6. #156
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Założyłem dzisiaj tylny czujnik Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0870.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	30.8 KB
ID:	192011 oraz wykonałem procedurę kalibracji i oto jej wyniki względem ułożenia czujnikaKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	115
Rozmiar:	74.2 KB
ID:	192012. Myślę już tak zostawić, tym bardziej, że 3 razy zmieniałem ułożenie mocowania do drążka od wartości 0,6 do tych widocznych i już mi się nie chce włazić pod auto. Jak myślicie?.
    Serdeczne dzięki za odzew na moje pytania, pozdrawiam.

  7. #157
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    Założyłem dzisiaj tylny czujnik Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0870.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	30.8 KB
ID:	192011 oraz wykonałem procedurę kalibracji i oto jej wyniki względem ułożenia czujnikaKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	115
Rozmiar:	74.2 KB
ID:	192012. Myślę już tak zostawić, tym bardziej, że 3 razy zmieniałem ułożenie mocowania do drążka od wartości 0,6 do tych widocznych i już mi się nie chce włazić pod auto. Jak myślicie?.
    Serdeczne dzięki za odzew na moje pytania, pozdrawiam.
    Masz napiecia bliskie 2.5V, czyli super - 2.5V to dokladnie srodek zakresu tego czujnika (zmienia od ok 0.5 do 4.5V z tego co sie bawilem czujnikami przed ich zalozeniem). W poprzednim aucie mialem cos ok 1.6V i tez dzialalo to poprawnie.
    Kurde, czyli mnie wyprzedziles z montazem pelnego xenona. Chyba w takim razie w najblizszych dniach tez zakoncze montaz u siebie i w koncu dopracuje manuala do Zrob To Sam. W kazdym czuje satysfakcje ze udalo mi sie Ciebie przekonac do niezrezygnowania po odkryciu ze nie masz instalacji.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 28-02-2016 o 18:06

  8. #158
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    No trochę się wystrachałem jak kupiłem lampy podłączam a tu...nic. Nie świeci, nic nie działa, a w dodatku lewa lampa uszkodzona, ale sprzedawca uczciwy i zrobił wszystko na swój koszt. Przyjechała dopiero wczoraj a sam wiesz kiedy to się zaczęło. I tez dopiero wczoraj mogłem zobaczyć czy instalacja działa oraz czujniki. Na dodatek słabo wpięli przewody do otwierania przesłony w bixenonie przez co przesłona nie działała. To już poprawiłem sam, choć tam strasznie ciasno i mieli prawo źle to wpiąć, ja użyłem takiego dłuższego szpikulca do przebijania ciast. Skroiłem na chwilę z kuchni
    W gruncie rzeczy mega satysfakcja z dokładania instalacji, zrobiło się to fizycznie samemu, wiesz planowanie, dobór przewodów, lokalizacja pinów itd. Działa i efekt jest spory względem zwykłych lamp, zwłaszcza pobocze doświetlone choć pogoda beznadziejna do jazdy. Byłem właśnie na stacji i musiał sporo jeszcze podnieść obie lampy.
    Dzięki Leszku za instrukcje rób manuala bo pewnie chętni się znajdą by coś podłubać w samochodzie i aby samochód był bezpieczniejszy dla kierującego i pieszych.

  9. #159
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    No trochę się wystrachałem jak kupiłem lampy podłączam a tu...nic. Nie świeci, nic nie działa, a w dodatku lewa lampa uszkodzona, ale sprzedawca uczciwy i zrobił wszystko na swój koszt. Przyjechała dopiero wczoraj a sam wiesz kiedy to się zaczęło. I tez dopiero wczoraj mogłem zobaczyć czy instalacja działa oraz czujniki. Na dodatek słabo wpięli przewody do otwierania przesłony w bixenonie przez co przesłona nie działała. To już poprawiłem sam, choć tam strasznie ciasno i mieli prawo źle to wpiąć, ja użyłem takiego dłuższego szpikulca do przebijania ciast. Skroiłem na chwilę z kuchni
    W gruncie rzeczy mega satysfakcja z dokładania instalacji, zrobiło się to fizycznie samemu, wiesz planowanie, dobór przewodów, lokalizacja pinów itd. Działa i efekt jest spory względem zwykłych lamp, zwłaszcza pobocze doświetlone choć pogoda beznadziejna do jazdy. Byłem właśnie na stacji i musiał sporo jeszcze podnieść obie lampy.
    Dzięki Leszku za instrukcje rób manuala bo pewnie chętni się znajdą by coś podłubać w samochodzie i aby samochód był bezpieczniejszy dla kierującego i pieszych.
    Z ciekawosci, ile Tobie zeszlo lacznie na dokladanie instalacji/montaz czujnikow/spryskow itp. Ja jakbym policzyl to tak ze 35-40h by sie uzbieralo i to ponad zakupy na allegro, wycieczki na szrot po wtyczki czy do elektronicznego po kable/peszl. Licze ze poszlo Ci latwiej bo juz robiles wg wersji beta mojego manuala I z supportem telefonicznym Jakies bledy/braki w opisie jaki Ci wyslalem? Jesli tak daj znac, to poprawie.

  10. #160
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Wiesz co, ciężko policzyć bo część przewodów a właściwie żył łączyłem z konektorami lub wtyczkami nieco wcześniej po pracy wieczorami, w rezultacie miałem przygotowaną jedną stronę wiązki. Druga stronę robiłem w dniu montażu instalacji, bo jej przycięciu na odpowiednią długość. Samo dołożenie wiązki zajęło mi ze 12h, w tym miałem ze 3 h przerwy bo coś tam innego mi wypadło, ale też tego dnia nie miałem wiązki do przedniego czujnika oraz nie miałem przepuszczonego przewodu między bagażnikiem a nadkolem, zrobiłem to innego dnia więc można by policzyć 12-15h na wiązkę. Dodam tylko iż przewody przeciągałem w całości od punktu A do punktu B, nie ma nigdzie nic sztukowanego. Najwięcej zabawy było w komorze silnika bo część instalacji schowałem w oryginalne peszle(prawa strona komory patrząc z punktu widzenia kierowcy). Następnie przeszedłem miedzy prawa a lewą stroną podszybiem(tutaj dołożony peszel, bo szkoda było wszystko rozpruwać a i ciasno dosyć). Po lewej stronie tylko przy samej lampie wykorzystałem oryginalny peszel resztę, dokładałem. Przepust między komorą silnika a kabiną zrobiłem od strony kierowcy czyli lewą stroną. Tą samą metodą co Ty bo nie da się tej gumy ładnie rozłożyć a nie chciałem ryzykować przebijania drutem by nie uszkodzić istniejących tam przewodów.
    Co do samej instrukcji Twojej to ja zmieniłem na mostkowanie pinu 13 z 14 w obu wtyczkach lamp zamiast 13 z 8. W Twoim i moim przypadku lampa działa jednakże bliżej i łatwiej mi było mostkowac piny leżące obok siebie a i żyła pinu 14 miała większą średnicę linki. Instrukcja podana przez Ciebie jest czytelna i zrozumiała, każdy kto ma trochę zapału, chęci pomajsterkowania da sobie radę na jej podstawie. W razie czego jest elearn z którego tez korzystałem ale w zasadzie tylko po to by potwierdzić Twoją instrukcję i popatrzeć na inne ciekawe rzeczy.
    U mnie doszedł montaż spryskiwaczy w zderzak. Wiercenie otworów zajęło trochę czasu, zrobiłem tylko na światła mijania ale wg oryginalnego sposobu montażu, czyli uchwyty dysz, dysze, łączniki z wężami, obejmy sprężynujące, wąż odpowiedniej średnicy, trójnik zwrotny z land rovera(lepsza opcja niż ori bo tańszy). Miałem problem z nieszczelnością pompki reflektorów ale zaradziłem taśmą izolacyjną która nawinąłem na ten bolec co wchodzi do zbiorniczka więc poprawiła się szczelność między nim uszczelką a samym zbiorniczkiem.
    Na koniec zostało zamontowanie lamp kiedy wreszcie już były obie i czujników. Z tyłu musiałem wyczyścić uchwyt pod czujnik bo był zardzewiały i przemalować wcześniej. Zresztą dźwigienki czujników także czyściłem i malowałem. Doszła jeszcze wymiana mocowania zbiorniczka spryskiwaczy bo moja była w opłakanym stanie. Kupiona używana część ale w lepszym stanie, wyczyszczona solidnie i pomalowana. Także doszły takie prace poboczne i tego nie jestem w stanie policzyć ile zajęły.
    Możliwe, że uzbierało by się 20-30h na wszystko, czyli samej pracy. Kompletowanie wszystkiego i przemyślenie którędy co pościć to inna bajka.

Podobne wątki

  1. Czujnik poziomowania lamp ksenonowych
    Utworzone przez Borson w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-07-2015, 19:20
  2. Dźwigienka poziomowania Xenon pilnie kupie
    Utworzone przez adriang6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-01-2015, 15:21
  3. Reflektory BI-XENON do Giulietty + czujniki poziomowania!
    Utworzone przez camil w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 00:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory