Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Jaki olej 10W60 do TwinSparka

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sztandi7
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo GTV 1.8 TS
    Postów
    62

    Domyślnie Jaki olej 10W60 do TwinSparka

    Od 3 lat w mojej Gtv 1.8 TS leję Valvoline VR1 10W60 i w zasadzie złego słowa powiedzieć nie mogę, bo silnik pracuje dobrze, a oleju (uwierzcie lub nie) nigdy nie musiałem dolewać. Z tego właśnie powodu zastanawiam się nad przesiadką na pełny syntetyk. Chciałbym mieć jakieś porównanie do Valvo.

    - Motul 8100 X-Power 10W60
    - Selenia Racing 10W60
    - Gulf Racing 10W60
    - Może coś innego ?

    Który olej polecicie, a który odradzacie ? Cena nie ma aż tak wielkiego znaczenia.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Dobry jest Liquy Moly Race Tech (miałem w 147 1.6 TS)
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    W wątku olejowym na forum ogólnym było sporo niedawno o 10W60 , w tym ostatnio informacja że pojawił się Specol 10W60.
    Liquy Moly ma dobre opinie, czytałem jego analizy po BMWM3 itd. - pozytywne, sam zastosowałem w 2.0Tsie na trackday'e . Ale w cywilnie, na drogi stosowanych autach daje 5W40-50. 10W60 musi naprawdę w kość dostawać.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    A ja jeździłem w 156 1,8 Ts na orlenie 10W/60 i tak przez 90 tyś km i było dobrze (odcinka przy 7200 obr/min) nie trzeba przepłacać
    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sztandi7
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo GTV 1.8 TS
    Postów
    62

    Domyślnie

    Zastanawiają mnie najbardziej Motul i Selenia. A wątku z olejami zaraz poszukam.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar jedi_racer
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Romeo GTV Spider 916 1997r.
    Postów
    22

    Domyślnie

    Osobiście rozważam zakup Liqui Moly Synthoil Race Tech GT-1 10w60 oraz Valvoline VR1 Racing 10W60 do tego uszlachetniacz oleju LM Oil Additiv MOS2. Liqui Moly 5 litrów kosztuje ok. 230zł, natomiast Valvoline 130zł. Parametry mocno zbliżone: lepkość przy 40 st. C LM 155mm/dm3 VAL 158, przy 100 st. C LM 23,8 VAL 23, tzw. flash point (temp. zapłonu) LM 240 st. C VAL 220 st. C. tzw. pour point (temp. krzepnięcia) LM -30 st. C, VAL -45 st. C. Indeks lepkości LM 185 VAL 175. Patrząc na te podstawowe parametry myślę, że oba oleje są mocno zbliżone i choć mam ogromne przekonanie do firmy Liqui Moly to ze względów ekonomicznych raczej zdecyduje się na Valvoline + dodatek Luiqi Moly Oil Additive MOS2. Oczywiście dla zamożnych są jeszcze znakomite oleje: MOTUL'a (choć coraz częściej podrabiane (!) i Millers Oil linia CFS Motorsport NANO(rewelacyjne, ale cena też z kosmosu).
    Ostatnio edytowane przez jedi_racer ; 14-03-2016 o 22:57

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    W wątku olejowym na forum ogólnym było sporo niedawno o 10W60 , w tym ostatnio informacja że pojawił się Specol 10W60.
    Liquy Moly ma dobre opinie, czytałem jego analizy po BMWM3 itd. - pozytywne, sam zastosowałem w 2.0Tsie na trackday'e . Ale w cywilnie, na drogi stosowanych autach daje 5W40-50. 10W60 musi naprawdę w kość dostawać.
    Otóż to... Bez sensu do auta na codzień 10W60. 5W40 dużo lepiej spełni swoje zadanie. Brać np. LM 5W40 Top Tec, regularna wymiana i nie ma siły żeby coś złego się działo

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    E46 330Ci '02.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Ja polecam Specola 10W50 + Archoil 9100. Zalałem taki zestaw u siebie i obecnie jest świetnie w porównaniu z LM High Tech 5W40.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    No dobrze, w jaki sposób odczuwasz poprawę?

    Zauważ, że jednocześnie i zmieniłeś olej i zacząłeś stosować dodatek. Ciężko obiektywnie stwierdzić, czy ewentualna poprawa jest wynikiem stosowania dodatku (tutaj widziałbym powód) czy zmiany oleju.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Z tą poprawą to wiadomo pic. Wleje koledze Orlena 10W/60 powiem że wlałem Millersa czy coś innego i na to samo wyjdzie. Jedyną różnicę jaką można by wyczuć, a właściwie usłyszeć (mając hydrauliczną regulację luzów zaworowych) to powiedzmy tak przy minus 30-25 stopniach wtedy gdy występują różnice w pompowalności oleju. Tak na co dzień to zwyczajne przepłacanie
    Pozdrawiam forumowiczów

Podobne wątki

  1. [159] Jaki olej do 2.2 jts??
    Utworzone przez kochan159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 350
    Ostatni post / autor: 07-02-2020, 13:40
  2. Olej z 5W50 na 10W60 ? kilka pytań stuki
    Utworzone przez Juro w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-06-2013, 12:07
  3. [164] znalazlem manual do TD i TWINSPARKA . jestesmy uratowani
    Utworzone przez Dyny164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 14:31
  4. [159] jaki olej do 159 2.4 ?
    Utworzone przez raar2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-06-2011, 15:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory