Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2.4 jtdm - czym steruje podciśnienie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie 2.4 jtdm - czym steruje podciśnienie

    Panowie, mam bardzo pilne pytanie - czym steruje podciśnienie w 2.4 jtdm oprocz turbiny?

    Potrzebuje to pilnie wiedziec bo przetarl mi sie ten krociotki wezyk przy pompie vacuum i musze dojechac do warsztatu zeby ktos mi go zalozyl - sam probuje i za cholere nie daje rady.

    Czy moge bez tego wezyka dojechac kilka kilometrow?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Jeśli mówisz o wężyku między pompą vacu a zaworem podciśnienia to jest to sterowanie zmiennej geometrii turbo. Spróbuj podgrzać wężyk i go wcisnąć. Ogólnie możesz jechać, poza brakiem mocy raczej nic się nie będzie działo.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Pozostaje też podciśnienie do klapy gaszącej.....

  4. #4
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał motodoktor1 Zobacz post
    Pozostaje też podciśnienie do klapy gaszącej.....
    klapa gasząca jest sterowana elektrycznie nie podciśnieniowo.
    pompa vacum daje tez podciśnienie do serva hamulca

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Hamulce miałem jak zawsze.

    Słuchajcie Pany - dzięki za odpowiedzi, dotoczyłem się do Juli i kupiłem wężyk paliwowy o średnicy wewnętrznej 6MM - to najmniejszy jaki był.

    Wszedł prawie że dobrze, na dole luźno. Dałem z dwóch stron opaskę metalową uciskową i wszystko się ładnie trzyma, doładowanie się pojawiło.

    Kwestia jest tego typu, czy zbyt duża średnica wężyka nie będzie miała żadnych negatywnych skutków? Od razu zauwazyłem, że turbina ładuje jakieś 0.1 bara więcej. Szczerze mówiąc to bym to zostawił skoro działa, dopóki się nie spieprzy znowu. Można z tym jeździć?

  6. #6
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Wazne zeby wezyk przy podcisnieniu sie nie zwezal

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Kwestia jest tego typu, czy zbyt duża średnica wężyka nie będzie miała żadnych negatywnych skutków? Od razu zauwazyłem, że turbina ładuje jakieś 0.1 bara więcej. Szczerze mówiąc to bym to zostawił skoro działa, dopóki się nie spieprzy znowu. Można z tym jeździć?
    20 zł zapłacisz za wężyk podciśnieniowy, który wystarczy na całe sterowanie turbo w 159. Kup taki o średnicy 4 mm i wymień. Jak chcesz to zostało mi tego trochę, mogę oddać. Na pół samochodu wystarczy. To jest dedykowany podciśnieniowy wężyk.
    Nie wiem w czym taki od paliwa miałby być gorszy od dedykowane do podciśnienia, ale skoro średnica jest większa to może po prostu nie być szczelny.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Szczelny jest, bo dowaliłem go opaską zaciskową. Kwestia tylko średnicy.

    Są wężyk podciśnieniowy od paliwowego niczym praktycznie się nie różni.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Różnica w wężykach jest taka że ten przeznaczony do podciśnienia jest odporny na zasysanie. Zazwyczaj ma dużo grubsze ścianki.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Grubość ścianek w przewodzie, który kupiłem to w okolicach 3-4 mm. Dodatkowo jest w oplocie w środku.

    Myślę, że jest odporny na zasysanie. Poza tym nie jestem pewien, czy te wężyki to nie jest w praktyce to samo.

Podobne wątki

  1. [159] Czym różni się 1.9 JTDm 115KM od 120KM? Muszę regulować zawory? Mam czarny wydech
    Utworzone przez mista w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 22:19
  2. [146] Podciśnienie
    Utworzone przez Gaba w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 15:24
  3. podciśnienie
    Utworzone przez yeye w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-02-2013, 09:37
  4. Czym roznia sie silniki JTD i JTDM ??
    Utworzone przez pierdus w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 13:35
  5. [146] co steruje pracą wentylatora
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 16-07-2010, 08:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory