Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Obroty w korku

  1. #1
    simeone
    Gość

    Domyślnie Obroty w korku

    Wczoraj (ciepły dzień-nie wiem jednak czy to istotne) jechałem ok 40 minut w korku miejskim. Temperatura silnika ok 95 st. Zdarzyła się jednak dziwna rzecz- przejezdzajac w slimaczym tempie kolejne kilka metrów wrzucając tzw. luz obroty spadały poczatkowo tylko do ok. 1200 obr/min po czym po 3-4 sekundach dopiero do właściwej wartosci.
    Dzisiaj w czasie normalnej jazdy nic takiego nie zaobserwowałem.
    Jak to wyjaśńic?

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Może Ci się wentylator włączył.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    a jak tam u kolegi wygląda sprawa z silniczkiem krokowym? być może to było przyczyną, uważam że nie ma się czym martwic
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #4
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    A może to sonda λ ?
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar WeGi
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Nowy Sacz
    Auto
    159 2.4 JTDm
    Postów
    203

    Domyślnie

    Cytat Napisał simeone Zobacz post
    Wczoraj (ciepły dzień-nie wiem jednak czy to istotne) jechałem ok 40 minut w korku miejskim. Temperatura silnika ok 95 st. Zdarzyła się jednak dziwna rzecz- przejezdzajac w slimaczym tempie kolejne kilka metrów wrzucając tzw. luz obroty spadały poczatkowo tylko do ok. 1200 obr/min po czym po 3-4 sekundach dopiero do właściwej wartosci.
    Dzisiaj w czasie normalnej jazdy nic takiego nie zaobserwowałem.
    Jak to wyjaśńic?
    Mi też tak obroty spadają gdy się włącza wentylator ..
    "Tu nie chodzi o to żeby być lepszym czy szybszym, mieć niezawodne auto, środek do przemieszczanie z punktu A do punktu B, chodzi o to żeby mieć Alfa Romeo, reszta się nie liczy..."

    Były :
    AR 146 1.9 TD
    AR 156 1.8 T.S.
    Aktualnie :
    AR 159 2.4 JTDm

  6. #6
    Vito74m
    Gość

    Thumbs up :)

    Jesli chodzi o falowanie obrotow to oczywiscie nie wina lozyska dociskowego moze to byc (silnik krokowy, zanieczyszczony filtr powietrza!!, lub przeplywomiez powietrza-w jego przypadku gdy bedzie zanieczyszczony wlasnie tak sie bedzie na 100% dziac, bedzie on poprostu do komputera przesylal nieprawidlowe danie i obroty wtedy powinny falowac w przedziale miedzy 700 a 1200 min dzieje sie tak dlatego ze, komputer na biezaco zmienia wartosci mieszanki paliwa z powietrzem na podstawie mylnych danych, oczywiscie bez wzgledu na to czy mamy wcisniete czy puszczone sprzeglo. Jesli obroty spadaja przy wciskaniu sprzegla a gdy na luzie puscimy to wzrastaja to lozysko oporowe mamy w katastrofalnym stanie, ale wtedy wyraznie powinnismy go slyszec!! radze wymieniac nim zniszczy sloneczko. Koszt lozyska okolo 70 zeta a sprzeglo kompletne okolo 360. A gdy obroty znacznie spadaja na luzie po puszczeniu sprzegla i nie jest to zima i dopiero zapalone auto, to najczesciej jest to wina ciezko pracujacej skrzyni z powodu niskiego stanu oleju, lub jego braku .Moze sie tez zdazyc tak, ze pada nam ktores lozysko w skrzyni i np na luzie przy wcisnietym sprzegle jest cisza a jak puscimy sprzeglo cos szelesci i zezi z predkoscia dopasowana do obrotow silnika, najczesciej mozna z tym jezdzic wieki. bo koszt lozyska takiego typu to jakies 30 zeta a rozebranie skrzyni przez mechanika itd. to juz znacznie wieksza impreza. Aha i jeszcze jedno temperatura powietrza dolotowego jest terz mierzona przed przepustnica wiec jesli te dane beda bledne tez bedzie problem z plynnoscia wolnych obrotow. A jesli chodzi o prace wentylatora to normalna sprawa jek sie wlaczy pobierany prad a akumulatora jest od razu uzupelniany przez alternator ktory przy durzym amperazu stawia dosc powazny opor dla silnika i wtedy moga spacs obroty na czas pracy wentylatora Pozdraviam

Podobne wątki

  1. Grzanie w korku 2.0 TS Wentylator
    Utworzone przez EGONZGIERZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2014, 09:17
  2. Opiłek na korku spustowym oleju.
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-03-2014, 16:28
  3. dziwna maz w korku od wlewu oleju
    Utworzone przez sebastian-wro w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 19:46
  4. Rurka przy korku płynu od wspomania
    Utworzone przez Kyokushin w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 09:35
  5. 145 boxer Masło na korku oleju
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-02-2008, 19:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory