Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #6011
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Japonce 200km z 2l to robili z silników wolnossacych w latach 90-tych. Mitsubishi evo miało 280KM z 2.0 turbo w 1994 r a były wersje ponad 300KM...

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  2. #6012
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Myślę, że lepiej jak samochód nie będzie mocno wysilony co do mocy bo wtedy szybciej padnie. Do pierdyliarda koni jest QV.

    Dobrze by było, gdyby w Alfach w końcu właśnie pojawiły się jeżdżące bezawaryjnie benzyny.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  3. #6013
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał pushq Zobacz post
    Myślę, że lepiej jak samochód nie będzie mocno wysilony co do mocy bo wtedy szybciej padnie. Do pierdyliarda koni jest QV.

    Dobrze by było, gdyby w Alfach w końcu właśnie pojawiły się jeżdżące bezawaryjnie benzyny.
    W Giulietcie i MiTo nie ma żadnych problemów z benzynami, poza krótkim epizodem w 2010 roku z modułami MultiAir.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #6014
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Bez przesady, 200 KM z 2-litrowego turbo to robiła Lancia Delta HF Integrale 16V prawie 30 lat temu .
    No nie o to chodzi. Podjeżdżasz Giulią -sportową limuzyną marki Alfa Romeo , tłumek gapiów - a jaki tam silnik plose pana pyta dziecko : albo mniej lub bardziej zgrabnie nie pomijasz ten nomen omen 'drobiazg' , albo pod nosem mruczysz w końcu dwa litry ... Konsternacja, zażenowanie itd.. No proszę... Co mnie japońce, wydmuszki itp. Taki wóz to pojemność, a nie jakieś tam turba bi tri itd. Pojemność się czuje, a to wóz dla kierowcy tak ?
    Inna sprawa jak to się motoryzacyjna społeczność daje urabiać marketingowi - najpierw turbodiesele - boom na nie , moment panie, jedzie momentem itd. itp. slogany, już się robią be , nawet od JTD się robi odwrót powolny jakj widać. Teraz : ale przecież ten robi z 2 litrów to i to, tamten z 1,6 a ten z 1,4 , a turba to prawie nie czuć, a odcinkę to ma prawie jak wolnossące, a brzmi prawie jak V8 itd. itp.

    - - - Updated - - -

    edit :
    @ radosuaf : popatrz na swój własny podpis :
    pug ma pojemność, 75tka ma pojemność, Giulietta - hmm - podświadomie nie ma dumnego 1.4 ?

    ps żeby mnie ktoś źle nie zrozumia - osobiście lubię małe pojemności bravkę 1,2 miałem, 156 1,6 . Ale Giulia ? 2.0? to tak jak z tym nowym Mustangiem . Coś nie tak.

  5. #6015
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No nie o to chodzi. Podjeżdżasz Giulią -sportową limuzyną marki Alfa Romeo , tłumek gapiów - a jaki tam silnik plose pana pyta dziecko : albo mniej lub bardziej zgrabnie nie pomijasz ten nomen omen 'drobiazg' , albo pod nosem mruczysz w końcu dwa litry ... Konsternacja, zażenowanie itd.. No proszę... Co mnie japońce, wydmuszki itp. Taki wóz to pojemność, a nie jakieś tam turba bi tri itd. Pojemność się czuje, a to wóz dla kierowcy tak ?
    Inna sprawa jak to się motoryzacyjna społeczność daje urabiać marketingowi - najpierw turbodiesele - boom na nie , moment panie, jedzie momentem itd. itp. slogany, już się robią be , nawet od JTD się robi odwrót powolny jakj widać. Teraz : ale przecież ten robi z 2 litrów to i to, tamten z 1,6 a ten z 1,4 , a turba to prawie nie czuć, a odcinkę to ma prawie jak wolnossące, a brzmi prawie jak V8 itd. itp.
    Myślałem, że się odnosisz do kwestii wysilenia jednostki. 2 litry są przyjęte pewnie ze względu na przepisy podatkowe (tym bardziej mnie dziwi diesel 2,2 ale to akurat bardzo dobrze ), a taniej jest zrobić jeden blok i manipulować mocą za pomocą osprzętu/ECU. To nie te czasy co 156, gdzie były silniki 1.6, 1.8, 2.0, 2.5 i 3.2...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #6016
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Faktycznie wolnossace 3.0 by sie przydało do takiego auta,tyle,że w przypadku trójstopniowego podziału mocy w 2.0, sensownosc 3.0 jest stawiana pod duzym znakiem zapytania.

    2.2 JTDM wydaje sie byc ciekawą opcją. Pojemnosc jak na dzisiejsze standardy juz duza. Trwałosc takiego motoru również powinna byc przyzwoita ( chyba ,że technologia materiałów bedzie słaba). Charakterystyka momentu i mocy moze byc bardzo ciekawa. Dzisiejsze diesle są nastawiona na świetny spoll poprzez zastosowanie małych ,szybko napedzajacych sie turbin.
    Jestem bardzo ciekaw tej jednostki.

    Pytanie,jak mocno pojemnosc zawazy na cenie.

    Wizualizacje wersji cywilnych bardzo stonowane i eleganckie. Giulia jest na nich ładniejsza moim zdaniem.

  7. #6017
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Silniki o dużej pojemności nigdy nie spełnią wyśrubowanych norm emisji CO2, dlatego jest od nich odwrót. To nie jest tak, że producenci aut chcą robić coraz mniejsze i skomplikowane silniki. Gdyby mieli wybór to klepaliby te same silniki od lat, to przepisy zmuszają do takich a nie innych ruchów. O ile w ruchu, duży silnik może spalić podobne ilości benzyny jak mały to już w ruchu miejskim kiedy stoisz i silnik pracuje to taki silnik 3.0 musi spalić więcej niż np. 1.4. Żaden system s&s czy odłączanie cylindrów nie pomoże. Zresztą BMW, mercedes też idą w coraz mniejsze pojemności, mniej cylindrów i turbo, poprostu muszą. Np. w volvo nie ma już silników powyżej 2.0. Takie czasy. Za 10 lat nikt już nie będzie pamiętał o pojemnościach 3,4 czy 5 l, ta rozmowa o silniku będzie wyglądała inaczej, będzie się gadało poprostu o osiągach albo mocach a nie o pojemnościach. To poprostu przestarzałe myślenie...

    Producenci mają narzucone limity emisji CO2 i za każdą tonę emisji muszą słono zapłacić. Aby w ogóle opłacało im się wypuścić jakąś topową wersję z silnikiem np. V10 5l, to muszą to zrównoważyć sprzedażą setek aut z silnikiem 1.0 albo hybrydą...
    Ostatnio edytowane przez viader ; 01-03-2016 o 12:38

  8. #6018
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Wszystko można wytłumaczyć, ja wiem podeprzeć postępem, bezpieczeństwem, zdrowiem - i już mało kto się waży przeciwstawić. A podatkami -noo, oczywiście.
    Można rozumieć (czynniki ten trend kształtujące) ale nie trzeba się zgadzać, w tym uczestniczyć i jeszcze temu wtórować.

  9. #6019
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Normy Euro dla benzyniaków się nie zmieniły w zasadzie od 2005 roku (11 lat!). Chociażby Mercedes wykręcał wtedy 190 KM z dwulitrowej 4-cylindrówki w klasie B, a Audi 200 KM w A4.
    Gdyby tak było to mielibyśmy 3.2 busso w 159. A tak busso odeszło z GT w okolicy 2006/7 r., mimo że auto było produkowane do 2010. Kilka innych silników benzynowych też zostało skasowanych przez normy spalin po 2005 r.

    Odnośnie mocy – BMW F30 są w wersjach 110 i 136 KM, w F10 są silniki 150 KM. Takie są potrzeby rynku. Jeśli auto ma jeździć we flotach to muszą być też ekonomiczniejsze wersje (również podatkowo). A w krajach Beneluxu czy w Skandynawii łamanie przepisów nie jest dobrze widziane i takie 150/180 KM wystarcza.

    Ja z chęcią przytuliłbym takie 2.0 180 KM gdyby jego cena w podstawowej wersji była w okolicach 100 kzł.

  10. #6020
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Gdyby tak było to mielibyśmy 3.2 busso w 159. A tak busso odeszło z GT w okolicy 2006/7 r., mimo że auto było produkowane do 2010.
    Busso nie odeszło dlatego, że nie spełniało norm, tylko dlatego, że było zbyt drogie w produkcji, m.in. ze względu na aluminiowy blok.

    Żeby nie być gołosłownym:


    Tier Date CO THC NMHC NOx HC+NOx PM P [#/km]
    Diesel
    Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) 0.14 (0.18) -
    Euro 2 January 1996 1.0 - - - 0.7 0.08 -
    Euro 3 January 2000 0.64 - - 0.50 0.56 0.05 -
    Euro 4 January 2005 0.50 - - 0.25 0.30 0.025 -
    Euro 5a September 2009 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 -
    Euro 5b September 2011 0.50 - - 0.180 0.230 0.005 6×1011
    Euro 6 September 2014 0.50 - - 0.080 0.170 0.005 6×1011
    Petrol (Gasoline)
    Euro 1† July 1992 2.72 (3.16) - - - 0.97 (1.13) - -
    Euro 2 January 1996 2.2 - - - 0.5 - -
    Euro 3 January 2000 2.3 0.20 - 0.15 - - -
    Euro 4 January 2005 1.0 0.10 - 0.08 - - -
    Euro 5 September 2009 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** -
    Euro 6 September 2014 1.0 0.10 0.068 0.060 - 0.005** 6×1011***
    * Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I
    ** Applies only to vehicles with direct injection engines
    *** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates
    † Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory