Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Alternator w Q4... i nie tylko

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie Alternator w Q4... i nie tylko

    O Q4 trochę niżej, teraz ogólnie.
    Chciałbym się podzielić z wami niedawnym doświadczeniem odnośnie alternatora. Podczas podróży z lotniska Pyrzowice nagle zaświeciły się kontrolki ABS i VDC. Potem zgasło radio i światła. Więc telefon po assistance i cholowanie. w domu sprawdzam i no fakt... niema ładowania mimo, że kontrolka ładowania się nie świeciła. Więc wyjmuje alternator jadę do gościa, który się zajmuje takimi zabawkami. Po zdjęciu osłony komutatora wszystko stało się jasne... całkowicie przepalony. Co sie okazało. Jakiś czas temu wymieniałem filtr paliwa i nie dokładnie podłączyłem przewody co skutkowało niewielkim wyciekiem wprost na alternator. Na komutatorze zrobił się tzw film z ON, co powodowało iskrzenie i wypalenie. Więc jeśli ktoś ma jakąś nieszczelność nad alternatorem, w niektórych samochodach również wspomaganie, to niech szybko uszczelnia, bo jest to zabójcze dla alternatora. Przy tym poszedł również regulator.

    A teraz odnośnie Q4
    Czy ktoś już demontował alternator w Q4? Odkręciłem go w 15 min. Ale z wyjęciem go bawiłem się prawie 3h. Próbowałem górą po demontażu filtra paliwa i odmy, ale za mało miejsca. W końcu musiałem odkręcić i opuścić o kilkanaście cm sanki, odkręcić półoś prawą, napinacz paska wieloklinowego, stabilizator z prawej strony, bo inaczej sanki nie chciały się obniżyć, silnik trochę pochylić, i wyciągałem go między silnikiem, a prawą podłużnicą.


  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Chyba nie ma znaczenia Q4 więc górą to cała operacja ok 1h. Widocznie za mało odkręciłeś

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    a kolektor dolotowy trzeba demontować? Jak tam jeszcze mam wmontowany podgrzewacz płynu chłodniczego 230v w miejscu gdzie 2.4JTD miał podgrzewanie na świece żarowe (trochę na lewo poniżej filtra paliwa patrząc od przodu) i to też zajmuje mi trochę miejsca.


  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    dobrze ze przy okazji rozrusznika nie załatwiłeś ja w ten sam sposób w grudniu załatwiłem altka i rozrusznik ,tyle ze mi się alternator Palił bo tyle było ropy a lało z powrotu z wtrysków z tej czarnej puszeczki co jest na kolektorze wiec na te wężyki tez uważajcie

Podobne wątki

  1. [156]Alternator 1.6 TS
    Utworzone przez zaviaseq w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-05-2011, 19:44
  2. [146] Alternator
    Utworzone przez andrzej_jj2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-01-2011, 20:16
  3. [145] Alternator BX<>TS
    Utworzone przez gajos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-08-2009, 10:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory