Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156]Alternator 1.6 TS

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie [156]Alternator 1.6 TS

    Czy alternator z silnika 1,8 z 2001 będzie pasował do 1.6 z 1999?
    ten z 1.8 ma 100A, w moim 1.6 wersja wyposażenia to standard, bez klimy itp, więc raczej będzie to 85A.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Będzie oki.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    a aku musiałbym wtedy zamontować większe czy zostać z tym co mam (nie pamiętam jakie)?

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    a aku musiałbym wtedy zamontować większe czy zostać z tym co mam (nie pamiętam jakie)?
    Nic nie musisz zmieniać.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    no więc alternator mam już w domu
    zdecydowałem się na wyjęcie go górą i tu mam kilka pytań
    1. potrzeba ściągać koło lub luzować silnik w jakikolwiek sposób z łap itp?
    2. pasek zdejmuję luzując napinacz kluczem 15? - gdzieś tak mi się przez oczy przewinęło
    na dugie odpowiadam sobie sam

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Napinacz trzeba złapać kluczem za śrubę przy rolce i ciągnąć w lewo, tak jakby się chciało tę śrubę odkręcić, ale ona ma tzw. lewy gwint i napinacz będzie się przesuwał - wtedzy dobrze jest drugi koniec klucza przytrzymać założonym sznurkiem i zawiniętym np. o mocowanie silnika - wtedy będziesz miał ułatwione zadanie, bo nie będziesz musiał wysilać ręki żeby utrzymać napinacz.
    Powodzenia.
    alternator wymieniony
    ładuje wreszcie jak powinien, 14,17V bez obciążenia a 14,05V z włączonym wszystkim co tylko możliwe
    łączny czas wymiany z duperelami i kompem to 4 godzinki - pierwszy raz
    sama wymiana w skali trudności 7/10
    najtrudniej jest odkręcić najniższą śrubę i wyciągnąć, już odkręcony alternator bo z dołu trzyma baaaardzo mocno
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 19-02-2011 o 22:28

  6. #6
    Falkon88
    Gość

    Domyślnie

    Panowie mam pytanie poniewaz ostatnio w mojej belli najpewniej siadl alternator (najpierw w czasie jazdy siadla elektryka, potem okazalo sie ze akumulator wylal a po zalozeniu nowego caly czas zapalona badz mrygajaca kontrolka aku i zapalone kontrolki abs, poduszki itd) Wczoraj wraz z dziadkiem probowalem go wyciagnac ale jest to niemozliwe wrecz dlatego dzis oddalem go do lokalnego mechanika ktory wyciagnie ten alternator przy okazji wymiany rozrządu. Czy oplaca sie zaniesc alternator do naprawy czy kupic nowy/uzywany ?? I czy po podlaczeniu wszystkiego bede musial jechac na komputer ?

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falkon88 Zobacz post
    Panowie mam pytanie poniewaz ostatnio w mojej belli najpewniej siadl alternator (najpierw w czasie jazdy siadla elektryka, potem okazalo sie ze akumulator wylal a po zalozeniu nowego caly czas zapalona badz mrygajaca kontrolka aku i zapalone kontrolki abs, poduszki itd) Wczoraj wraz z dziadkiem probowalem go wyciagnac ale jest to niemozliwe wrecz dlatego dzis oddalem go do lokalnego mechanika ktory wyciagnie ten alternator przy okazji wymiany rozrządu. Czy oplaca sie zaniesc alternator do naprawy czy kupic nowy/uzywany ?? I czy po podlaczeniu wszystkiego bede musial jechac na komputer ?
    Oczywiście że alternator można naprawiać i na pewno jest to opłacalne.Żaden komputer nie jest potrzebny.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    po podłączeniu wszystkiego musisz jechać na "miernik"

  9. #9
    Falkon88
    Gość

    Domyślnie

    Miernik czyli po prostu sprawdzic czy jest ladowanie ? Pytam o komputer bo slyszalem ze wtedy po ponownym podlaczeniu aku moga wystapic bledy i wtedy bedzie wieksze spalanie, brak mocy itp....

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Tak, sprawdzić czy jest ładowanie, żadnych spadków czy większego spalania nie będzie.

    Często gdy słaby akumulator siada centralka od poduszek wtedy wymiana lub przeprogramowanie, ale to już czarny scenariusz ;-)

Podobne wątki

  1. alternator
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-10-2014, 19:17
  2. Alternator
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 16:37
  3. alternator
    Utworzone przez Beautymania w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-08-2013, 19:33
  4. [155] alternator
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 22:39
  5. [155] alternator
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 21:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory