Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Dziwne ogrzewanie tylnej szyby

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie Dziwne ogrzewanie tylnej szyby

    Witam.

    Mam nietypowy problem w swojej 156.
    W ogrzewaniu tylnej szyby działa mi tylko jeden dolny pasek, i w 5 i 7 linii grzeje tylko dosłownie kropka w wielkości 50 gr.
    Sprawdziłem napięcie i sygnał jest do każdej linii. Żadna wiązka na szybie nie jest przerwana, kontakt z masą oczyściłem i oczywiście każda linia ma dojście do masy. Więc pojęcia nie mam co może być ;/ Dodam że jak załączę ogrzewanie szyby tylnej idą zakłócenia na radio. Czy w jakiś sposób ten wzmacniacz/rozdzielacz anteny który jest zamontowany w prawym tylnym słupku może powodować takie cuda ? Możliwe że największe natężenie prądu trafia tylko na tą dolną linie ? Ok ale czemu takie kropeczki grzeją ?

    Pozdrawiam i liczę na normalne odpowiedzi
    Alfa 156 2,5 V6
    V6 i nic do życia więcej mi nie trzeba

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar schab
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Radziszów k. Krakowa
    Auto
    Alfa 159 SW 2,4 Q4
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcoo Zobacz post
    Witam.

    Mam nietypowy problem w swojej 156.
    W ogrzewaniu tylnej szyby działa mi tylko jeden dolny pasek, i w 5 i 7 linii grzeje tylko dosłownie kropka w wielkości 50 gr.
    Sprawdziłem napięcie i sygnał jest do każdej linii. Żadna wiązka na szybie nie jest przerwana, kontakt z masą oczyściłem i oczywiście każda linia ma dojście do masy. Więc pojęcia nie mam co może być ;/ Dodam że jak załączę ogrzewanie szyby tylnej idą zakłócenia na radio. Czy w jakiś sposób ten wzmacniacz/rozdzielacz anteny który jest zamontowany w prawym tylnym słupku może powodować takie cuda ? Możliwe że największe natężenie prądu trafia tylko na tą dolną linie ? Ok ale czemu takie kropeczki grzeją ?

    Pozdrawiam i liczę na normalne odpowiedzi
    Pomimo, iż tego nie widać - masz przerwane wszystkie ścieżki ( poza dolną ) . Miejsca, gdzie tworzą ci się kropeczki - powstaje na krótki czas ( do wyschnięcia pary ) przepływ prądu w miejscu przerwy. Dla własnej wygody - zaznacz mazakiem kółka w tych miejscach - będziesz miał mniej szukania przerw.
    Zakłócenia pojawiające się w radiu - to wynik nieliniowego przepływu prądu - właśnie w miejscu powstawania tych kropeczek. Odbywa się tam elektroliza skroplonej wody , a potem mikro-iskrzenie gdy ta wysycha.
    Ścieżki grzejne to nie są druty , tylko napylony na powierzchni szyby proszek . Jest on bardzo wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne , powstające nawet przy wycieraniu szyby miękką ściereczką. Dlatego - jeżeli już trzeba wytrzeć tylną szybę ogrzewaną - należy przesuwać szmatkę wzdłuż, a nie w poprzek ścieżek.
    Teraz pozostaje ci zlokalizowanie przerw ( tak jak napisałem wyżej ) , a te przerwy które się nie pokażą same - trzeba lokalizować miernikiem. Potem należy lakierem przewodzącym ( do kupienia w sklepach motoryzacyjnych za kilkanaście złotych ) zlikwidować przerwy.
    Wariant ekstremalny - wymienić szybę ...

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    Czyli lupa w dłoń i jazda, bo na mierniku jak sprawdzam przejście jest na każdej ścieżce dlatego sądziłem ze są oki. Dziękuję ze odpowiedz no i masz rację przejście będzie bo przecież dolna ma więc na każdej będzie. Po pracy biorę się do działania
    Alfa 156 2,5 V6
    V6 i nic do życia więcej mi nie trzeba

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar schab
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Radziszów k. Krakowa
    Auto
    Alfa 159 SW 2,4 Q4
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcoo Zobacz post
    Czyli lupa w dłoń i jazda, bo na mierniku jak sprawdzam przejście jest na każdej ścieżce dlatego sądziłem ze są oki. Dziękuję ze odpowiedz no i masz rację przejście będzie bo przecież dolna ma więc na każdej będzie. Po pracy biorę się do działania
    Lupa nic nie da .
    Ustawiasz miernik na napięcie 12V ( z reguły zakres do 20V ), jeden przewód miernika przytykasz do zasilania z jednej strony, a potem drugi koniec przytykasz co kilka cm do diagnozowanej ścieżki - "jadąc" od przeciwnej strony szyby. Miernik będzie pokazywał cały czas napięcie 12V , i nagle przeskoczy na 0V . Tam, gdzie następuje ta zmiana - jest przerwa . Jeżeli ścieżka byłaby zdrowa - to w miarę przesuwania przewodu - napięcie będzie malało .
    Trzeba tylko robić to na tyle delikatnie , żeby nie narobić nowych przerw. Gorzej, jak na jednej ścieżce jest więcej przerw. Wtedy o ich istnieniu dowiesz się dopiero po połączeniu lakierem przewodzącym - zlokalizowanych dziur , a później dana ścieżka i tak nie grzeje. Trzeba diagnostykę powtórzyć jeszcze raz.
    Ostatnio edytowane przez schab ; 17-03-2016 o 11:56

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc, pod światło widzę 2 grubsze rysy na szybie wiec juz chyba wiem dokładnie gdzie szukać dzięki za fachową i konkretną odpowiedz!
    Alfa 156 2,5 V6
    V6 i nic do życia więcej mi nie trzeba

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2016, 15:24
  2. [Giulietta] Ogrzewanie szyby tylnej
    Utworzone przez pawelsob w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-11-2015, 19:18
  3. ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez Vojtas w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 23:53
  4. Ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez nebeu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 13:03
  5. [146] Ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez Suchy_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-12-2010, 19:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory