Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #6351
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Mój znajomy kupił Golfa VII GTD z 2.0TDI za 145tyś Pomijam fakt, że nawet halogenów z przodu nie ma, bo musiałby za nie dopłacić.

    Nie wiem co on w tym aucie widzi, że tyle kasy za niego wyłożył, ale za tą cenę to już wybierając z grupy VAG wolałbym solidnie wyposażonego Superba niż Golfa.

  2. #6352
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie będzie się bardziej opłacało bo samochód cały czas jest droższy. Ten system pozwala Ci tylko jeździć samochodem na który tak naprawdę cię nie stać. Pozostaje Ci sprzedaż lub oddanie samochodu po 3 latach, w momencie kiedy jest to najmniej opłacalne i ma największą utratę wartości lub spłacenie całości kwoty, bardzo wysokiej kwoty.... W tym systemie najwięcej zyskuje producent samochodów bo prowokuje do częstej wymiany samochodu i gwarantuje sobie, że kolejny będzie tej samej marki.
    Wygodne jest to tylko dla klientów nie liczących się z gotówką i zmieniających samochody co 3 -4 lata.
    Podejrzewam,że Alfa też wprowadzi podobny system jeśli Giulia będzie tak droga. Nie będzie on pewnie tak korzystny jak w trójcy niemieckiej, ze względu na potencjalnie wyższą utratę wartości (chociaż na początku wcale tak być nie musi, jeśli samochód będzie udany) ale raczej będzie.
    Chyba nawet już coś jest podobnego:
    http://www.alfaromeo.pl/pl/zakup/FCA-Fleet-Services
    Ten system jest dobry,gdy potrzebujemy kosztów w firmie oraz gdy chcemy zmieniac auto dosyc czesto i nie ma to nic wspólnego z tym ,że kogos nie stac na lepsze auto,chyba ,że w zamysle chce jeździc tylko 3 lata i oddac je,ale co to za biznes. Również posiadanie , na takich warunkach, floty aut jest korzystne .

    Z punktu widzenia prywatnej osoby słabo to sie opłaca,aczkolwiek sprzedaż prywatna pewnie oscyluje na poziomie 25-30 %.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 18-03-2016 o 13:12

  3. #6353
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie będzie się bardziej opłacało bo samochód cały czas jest droższy. Ten system pozwala Ci tylko jeździć samochodem na który tak naprawdę cię nie stać. Pozostaje Ci sprzedaż lub oddanie samochodu po 3 latach, w momencie kiedy jest to najmniej opłacalne i ma największą utratę wartości lub spłacenie całości kwoty, bardzo wysokiej kwoty.... W tym systemie najwięcej zyskuje producent samochodów bo prowokuje do częstej wymiany samochodu i gwarantuje sobie, że kolejny będzie tej samej marki.
    Wygodne jest to tylko dla klientów nie liczących się z gotówką i zmieniających samochody co 3 -4 lata.
    Wynajem jest też korzystny z innego punktu. Masz przez cały czas stałe koszty utrzymania, a jedynie płacisz dodatkowo za paliwo. Np. w Audi (oferta na model A6) w cenie najmu masz wliczony już serwis, ubezpieczenie, opony zimowe/letnie, itp.
    No i oczywiście dostajesz niezły rabat na kolejny model. Czyli cały czas jeździsz nowym/dość nowym modelem.
    Summa summarum nie można przekreślać wynajmu ot tak, bo czasem może się okazać korzystniejszy niż leasing (nie wspominając o kredycie) - warto sprawdzić, szczególnie właśnie w przypadku Audi.
    Oczywiście to jest korzystne dla osób co zmieniają auta co te 3-4 lata (czyli de facto mają kasę), ale to oni też napędzają sprzedaż marki, a nie okazjonalni kupcy, którzy raz na 10-15 lat kupią nowe auto. Bo taki to i na serwisie będzie chciał przyoszczędzić i pojedzie do sąsiada, żeby tylko taniej naprawić/przegląd zrobić.
    Pozdro,
    Bartas

  4. #6354
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Wynajem jest też korzystny z innego punktu. Masz przez cały czas stałe koszty utrzymania, a jedynie płacisz dodatkowo za paliwo. Np. w Audi (oferta na model A6) w cenie najmu masz wliczony już serwis, ubezpieczenie, opony zimowe/letnie, itp.
    No i oczywiście dostajesz niezły rabat na kolejny model. Czyli cały czas jeździsz nowym/dość nowym modelem.
    Summa summarum nie można przekreślać wynajmu ot tak, bo czasem może się okazać korzystniejszy niż leasing (nie wspominając o kredycie) - warto sprawdzić, szczególnie właśnie w przypadku Audi.
    Oczywiście to jest korzystne dla osób co zmieniają auta co te 3-4 lata (czyli de facto mają kasę), ale to oni też napędzają sprzedaż marki, a nie okazjonalni kupcy, którzy raz na 10-15 lat kupią nowe auto. Bo taki to i na serwisie będzie chciał przyoszczędzić i pojedzie do sąsiada, żeby tylko taniej naprawić/przegląd zrobić.
    Dokladnie tak. Np przy autach flotowych serwis mnie nie interesuje ( max 150 tys w 3 lata) . Ubezbieczenia tez sa bardzo atrakcyjne

  5. #6355
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    AR MiTo, Audi A5
    Postów
    23

    Domyślnie

    Trzeba na to spojrzeć od strony kogoś kto ma kasę, chce premium, a napęd przód czy tył nie ma decydującego znaczenia przy zakupie. Takich klientów stać na wymianę samochodu na nowy co 3-4 lata. Raczej mało będzie takich którzy włożą w samochód swoje ostatnie dukaty. Ceny Giulii (w zależności od silnika, wyposażenia) będzie to przedział 150-250 tys, tak myślę.

    Zakładając kupno takiej tańszej za 150.000 zł i użytkowanie go przez 3 lata... szacunkowa wartość po 3 latach maks połowa ceny czyli 75.000 zł (utrata wartości AR niższa nie będzie). Miesięczna utrata wartości wychodzi 2.083 zł. Jeśli zakup będzie przez leasing to trzeba coś jeszcze dodać na koszty/odsetki dla leasingodawcy.

    Porównując to do leasingu Audi z wysokim wykupem (a'la najem długoterminowy), zakładając że Audi będzie kosztowało 200.000 zł miesięczny czynsz leasingowy wychodzi 2000 zł netto (bez wpłaty własnej). I nie ma problemu z odsprzedażą, wybiera się taki samochód jaki się podoba bez myślenia o tym czy konfiguracja będzie chodliwa na rynku wtórnym, czy kolor który nam się podoba będzie łatwo zbyć, do tego przeglądy w cenie itp. Nowego A5 jeszcze nawet nie zaprezentowano ale nie zdziwiłbym się gdyby był w Polsce do odbioru jeszcze przed Giulią.

    I jak na dłoni widać, że nawet jeśli samochód będzie o 50.000 zł tańszy to może nie okazać się wystarczające bez odpowiednich promocji i rozwiązań finansowych. Bo przy podobnym miesięcznym koszcie użytkowania samochodu i ogólnie opinii o AR to raczej słabo to widzę. I nie chodzi mi tutaj o użytkowników tego forum (wiadomo że mamy "trochę" inne spojrzenie na markę). Jak ktoś będzie chciał kupić Giulię to ją kupi ale przekonać nowego masowego klienta nie będzie łatwo.

  6. #6356
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Italiancars Zobacz post
    I jak na dłoni widać, że nawet jeśli samochód będzie o 50.000 zł tańszy to może nie okazać się wystarczające bez odpowiednich promocji i rozwiązań finansowych. Bo przy podobnym miesięcznym koszcie użytkowania samochodu i ogólnie opinii o AR to raczej słabo to widzę. I nie chodzi mi tutaj o użytkowników tego forum (wiadomo że mamy "trochę" inne spojrzenie na markę). Jak ktoś będzie chciał kupić Giulię to ją kupi ale przekonać nowego masowego klienta nie będzie łatwo.
    Moim zdaniem, w Polsce, jeśli ktoś już miał/ma coś z trójki BMW/Mercedes/Audi, to Alfy nie kupi, bo odczuje to jako "degradację". No i sąsiedzi się będą śmiali, "Jak to sąsiedzie? z Audi na Alfę? Interes gorzej idzie?" - więc z tej grupy 90% ludzi o Alfie nawet nie pomyśli - choćby i była 50 tys. tańsza.
    Potencjalnie można ugrać ludzi, którzy aspirują do "premium" i jeżdżą teraz np. wspominaną Mazdą 6. Natomiast ludzie opętani motoryzacją niemiecką pewnie i tak w kierunku Alfy nie spojrzą. Znam osobiście gościa, który rozkręcając firmę zaczynał od używanego Peugeota, potem przeskoczył na nową Ibizę, potem na Audi, jedno, drugie i trzecie, a teraz z Audi na Panamerę. Żona jeździła Audi, teraz jeździ BMW. Choćby i Giulia kosztowała 100 tys. zł i dawała w zamian 300 KM z pełnym wyposażeniem, to Alfy nie kupi...
    Walka i tak będzie się pewnie toczyć o rynek włoski i francuski, może trochę o UK i Niemcy. Nie wiem, jak wygląda pojemność Hiszpanii, bo ludzi dużo, ale luksusowych samochodów się chyba zbyt wiele nie sprzedaje. W sukces w USA jakoś nie wierzę.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #6357
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Moim zdaniem, w Polsce, jeśli ktoś już miał/ma coś z trójki BMW/Mercedes/Audi, to Alfy nie kupi, bo odczuje to jako "degradację"..
    I tak i nie. Na swoim przykladzie powiem Ci,ze majac bmw,po tym co przeszedlem z ta marka,nigdy wiecej do nowych bmw nie wroce. Kredytowanie najwyzsza liga,serwis- najnizsza.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Italiancars Zobacz post
    Trzeba na to spojrzeć od strony kogoś kto ma kasę, chce premium, a napęd przód czy tył nie ma decydującego znaczenia przy zakupie. Takich klientów stać na wymianę samochodu na nowy co 3-4 lata. Raczej mało będzie takich którzy włożą w samochód swoje ostatnie dukaty. Ceny Giulii (w zależności od silnika, wyposażenia) będzie to przedział 150-250 tys, tak myślę.

    Zakładając kupno takiej tańszej za 150.000 zł i użytkowanie go przez 3 lata... szacunkowa wartość po 3 latach maks połowa ceny czyli 75.000 zł (utrata wartości AR niższa nie będzie). Miesięczna utrata wartości wychodzi 2.083 zł. Jeśli zakup będzie przez leasing to trzeba coś jeszcze dodać na koszty/odsetki dla leasingodawcy.

    Porównując to do leasingu Audi z wysokim wykupem (a'la najem długoterminowy), zakładając że Audi będzie kosztowało 200.000 zł miesięczny czynsz leasingowy wychodzi 2000 zł netto (bez wpłaty własnej). I nie ma problemu z odsprzedażą, wybiera się taki samochód jaki się podoba bez myślenia o tym czy konfiguracja będzie chodliwa na rynku wtórnym, czy kolor który nam się podoba będzie łatwo zbyć, do tego przeglądy w cenie itp. Nowego A5 jeszcze nawet nie zaprezentowano ale nie zdziwiłbym się gdyby był w Polsce do odbioru jeszcze przed Giulią.

    I jak na dłoni widać, że nawet jeśli samochód będzie o 50.000 zł tańszy to może nie okazać się wystarczające bez odpowiednich promocji i rozwiązań finansowych. Bo przy podobnym miesięcznym koszcie użytkowania samochodu i ogólnie opinii o AR to raczej słabo to widzę. I nie chodzi mi tutaj o użytkowników tego forum (wiadomo że mamy "trochę" inne spojrzenie na markę). Jak ktoś będzie chciał kupić Giulię to ją kupi ale przekonać nowego masowego klienta nie będzie łatwo.
    Bardzo dobrze ujete.
    Dokladnie o to chodzi. Cena wyjsciowa ,nawet mniejsza,nie koniecznie w perspektywie kredytowej musi byc korzystna.

  8. #6358
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    rybakmj ja to samo mogę powiedzieć o Audi i VW A z najbliższego otoczenia wiem, że podobnie w kulki sobie leci Porsche (czyli w sumie cała grupa VAG)

    Zatem zostaje nam czekać na Giulię - niech będzie jakościowo jak Audi, niech się prowadzi jak BMW, niech będzie w cenie 'zwykłych' aut i sukces gwarantowany
    Pozdro,
    Bartas

  9. #6359
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Ten system jest dobry,gdy potrzebujemy kosztów w firmie oraz gdy chcemy zmieniac auto dosyc czesto i nie ma to nic wspólnego z tym ,że kogos nie stac na lepsze auto.
    Jeśli potrzebuje ktoś kosztów to bierze całość w leasing na 3 lata i tyle - wtedy ma największe koszty bo i rata jest sporo większa Jedyny plus tego systemu jest taki, że przy niższej racie jeździmy droższym wozem na który normalnie byśmy sobie nie mogli pozwolić. Nie jeździmy jednak własnym samochodem i nie będzie on nasz nawet po zakończeniu umowy.

    Dla Flot które i tak są wymieniane co 3 lata to może być ciekawy system, dla kogoś z prywatną działalnością to tylko mydlenie oczu. Wolałbym wziąć tańszą Alfę w normalny leasing niż droższe BMW w wynajem, nawet jeśli rata byłaby tej drugiej nieco niższa.

  10. #6360
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jeśli potrzebuje ktoś kosztów to bierze całość w leasing na 3 lata i tyle - wtedy ma największe koszty bo i rata jest sporo większa
    To oczywiste.
    Dodam tylko,ze przy wynajmie mamy inne ( mniejsze) koszty ubezpieczenia,co rowniez przy flotach ma niebagatelne znaczenie. Z kolei po uplywie 3 lat,znowu korzystajac z opcji wynajmu,stajemy sie jeszcze wiarygodniejszym partnerem ( tak partnerem a nie klientem,jest to duza roznica w oprocentowaniu) ,dostajemy atrakcyjniejsze warunki i profity.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory