Strona 97 z 142 PierwszyPierwszy ... 4787888990919293949596979899100101102103104105106107 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 961 do 970 z 1417

Temat: Wybór opon letnich. Prosze o opinie:)

  1. #961
    Użytkownik Świeżak Avatar bastek00
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    GT 1.9 JTD podobno ma 150 KM
    Postów
    74

    Domyślnie

    Muszę zmierzyć te Nankang ile mają, bo wydaje mi się że prawie nówki są. Wtedy chyba też takie wezmę. Opinie na oponeo są różne, raczej dobre.

  2. #962
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Kiedys czytalem opinie kilku specjalistow, ze opony kierunkowe przy wielowahaczu to niejedt zbyt dobry pomysl.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #963
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,473

    Domyślnie

    ja miałem nankangi ale semislicki (ns-2R) to co innego zupełnie. Ale szukając testów itd. pamiętam że zwykłe cywilne nankangi rewelacją to nie były, to może coś lepszego na ten tył kup, a później to samo na przód i w ten sposób łagodnie przejdziesz "wyżej"

  4. #964
    Użytkownik Świeżak Avatar bastek00
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    GT 1.9 JTD podobno ma 150 KM
    Postów
    74

    Domyślnie

    Chyba się jednak zrujnuję na te półtorej klocka i od razu 4 jednakowe. Ale portfel zaboli Całe szczęście, że w moto opony wymieniłem w zeszłym roku.

  5. #965
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,473

    Domyślnie

    Ale naprawdę jak te nankangi z przodu masz świeże i grube to ok będzie sam tył dobry na razie. Chyba że stare są, to mimo bieżnika faktycznie lepiej wszystkie.

  6. #966
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Ja bym kupił na tył jakieś 2 świeże (model i firma - takiej jakie kiedyś będziesz chciał mieć wszystkie na aucie) , dojeździł te nankangi z przodu dalej ze świeżymi na tyle, później dokupił dwie takie jak na tyle i już. Tył najważniejszy aby świeży był. Najlepiej wszystkie świeże, ale z dwojga złego tył ważniejszy.
    Tył ważniejszy ? Jak Ci jebnie opona z przodu to lezysz i kwiczysz. Jak z tylu to jest szansa że obedzie się bez problemów. Opony na tyle muszą być lepsze Ale na torze a nie w jeździe po naszych drogach. Takie moje zdanie i nigdy go nie zmienię.



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  7. #967
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie Wybór opon letnich. Prosze o opinie:)

    Tyl wazniejszy bo to fwd i z poslizgu go tak latwo jak przod nie wyciagniesz.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #968
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Kup komplet Falkena FK 453 lub najnowsze FK510 - ich parametry niczym nie odbiegają od Pirelli GY, Dunlopów czy Michałów

  9. #969
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,473

    Domyślnie

    Nie jest ważne czy na torze czy nie tylko że w sytuacji _granicznej_ . Na torze o taką łatwiej po prostu, ale jak puści przyczepność tylnych opon (np. ujęcie gazu w szybkim zakręcie) tgo nie ma ratunku leci gdzie chce auto obracając się więc np. bokiem o drzewo. Jak przód puszcz to czuć wcześniej i naturalnym odruchem jest odjęcie gazu (co popuszczanie tyłu tylko pogorszy bo go odciąży) - więc odejmowanie gazu od razu zwiększa przyczepność przednich opon . A nawet jak nie złapią jej to nie ma takiego kołowrotka tylko leci wóz większym łukiem niż trajektoria zakrętu . Ale przede wszystkim raczej do tego nie dojdzie bo stan przednich opon kierowca wciąż czuje na kierownicy zwłaszcza w Alfie , plus przy ruszaniu. A o puszczaniu tylnych się dowie jak za późno będzie. Lepsze na tył . Najlpiej dbać żeby równo się zużywały - rotacja, ale jak trzeba wybrać to tak najlepiej.

  10. #970
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Ogólnie rzecz biorąc racja.
    Tylko jest jedno "ale" - większość kierowców na naszych drogach nie jeździ w ten sposób aby utracić przyczepność tylnej osi.
    Bardziej bym zwrócił uwagę na to, że w naszym klimacie dość często mamy do czynienia z opadami deszczu i tu jednak lepiej spiszą się lepsze opony na przedniej osi, bo na tej osi mamy większą siłę hamowania. Prędzej przy hamowaniu na mokrym przednia oś się będzie blokować i imho prędzej się uślizgnie. Dlatego jeśli ktoś jeździ w miarę spokojnie, jak większość kierowców na drogach to jednak wrzucałbym lepsze opony na przednią oś.
    Do tego jakakolwiek awaria opony lepsza jest na tylnej osi niż przedniej.

Podobne wątki

  1. PIRELLI P6 185 65 R15 88H komplet opon letnich
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 09:28
  2. Prosze o pomoc w wyborze opon letnich
    Utworzone przez gremar90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 11:06
  3. Wybór opon letnich
    Utworzone przez patryk_wey w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 22:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory