Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Kontrolka akumulatora JTD

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Odświeżę trochę temat, mam u siebie taką sytuację, po podłączeniu kompa sprawdzam ładowanie i czasami pokazuje mi 13,6 (maksymalnie) jak np, włączę radio trochę spadnie itd, wiadomo ładowanie za niskie, ale czasami ładowanie spadnie nawet do 12,4 v i po dodaniu gazu wzrasta powyżej 13v ale często oscyluje w granicach 13,2v kontrolka ładowania nie zapala się nawet jak spadnie do tak małego poziomu, żarówka w liczniku oczywiście jest bo po przekręceniu zapłonu kontrolka widnieje na wskaźnikach po odpaleniu gaśnie, jak wiadomo w 2.4 jtd wyciągnąć alternator to masakra i tak pomyślałem, że może wystarczy wymienić sam regulator napięcia ? Bo patrząc od spodu jest to jak najbardziej wykonalne a i roboty dużo mnie

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tadziq
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 155 1,9 TD '93 | Alfa Romeo 166 2,4 jtd 20V Sportronic '04
    Postów
    65

    Domyślnie

    Witam,
    też spróbuję tchnąć życie w ten temat
    Może od początku. W mojej belli padł alternator (nie było ładowania, na desce oczywiście kontrolka) wyjąłem go, stwierdziłem uszkodzenie układu prostującego i regulatora napięcia no i oczywiście ten zestaw został wymieniony (koszt ok. 135zł). Jeździłem i po około 1 miesiąca od wymiany było wszystko ok. potem od czasu do czasu zaczęła zapalać się kontrolka akumulatora na desce, ale ponieważ nie było żadnych objawów rozładowania akumulatora to odkładałem tą naprawę. Aż do zeszłego tygodnia kiedy to bella mnie zaskoczyła i wyłączyła wszystkie odbiorniki prądu
    I tak. Na kompie błędy:
    P0560 Battery voltage
    P0683 Glow plug heter module - miga kontrolka świec po przekręceniu kluczyka
    C1802 The ECU supply voltage is below or above the specifications

    Myślałem że to rozładowany akumulator, ale po doładowaniu okazało się, że nie. Co ciekawe jak przekręcam kluczyk w pozycję MAR.. (nie odpalam silnika) to napięcie na akumulatorze jest ok. Potem odpalam nieco rośnie... wiec jest ok. nagle lekko przyciskam gaz... napiecie skacze do 17V.. bella odcina wszystko i potem po chwili napięcie spada na 7,9V i tak zostaje...
    Czy waszym zdaniem padł regulator ładowania? Czy przyczyna może być inna? Załączam wykres napięcia na Aku. z FEC.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	napięcie na aku 166.JPG
Wyświetleń:	117
Rozmiar:	55.6 KB
ID:	107443
    Ostatnio edytowane przez tadziq ; 02-09-2013 o 17:48

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon855
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 JTD 136KM
    Postów
    68

    Domyślnie

    Koledzy powiedzcie w 166 2.4jtd 136KM w alternatorze który to przewód wzbudzania alternatora i gdzie znajduje się dioda wzbudzania jego??

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tadziq
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 155 1,9 TD '93 | Alfa Romeo 166 2,4 jtd 20V Sportronic '04
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał dragon855 Zobacz post
    Koledzy powiedzcie w 166 2.4jtd 136KM w alternatorze który to przewód wzbudzania alternatora i gdzie znajduje się dioda wzbudzania jego??
    Ten cieńszy to wzbudzenie z akumulatora, a dioda układu wzbudzenia alternatora znajduje się w układzie prostującym samego alternatora.
    Wzbudzenie z akumulatora jest potrzebne tylko na początku. Potem kiedy już alternator pracuje następuje jego samowzbudzenie przez wewnętrzny układ. Przynajmniej tak jest u mnie.

    - - - Updated - - -

    A tak przy okazji, dziś wymienili mi alternator - problem jak ręką odjął (koszt 570zł z wymianą). Dzięki za pomoc.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon855
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 JTD 136KM
    Postów
    68

    Domyślnie

    a moze wiecie po ile V powinno być podczas wzbudzenia alternatora, podczas pracy alternatora (wszystko mierzone przy alternatorze) itp gdyż coś jest nie tak a niby naprawiony alternator ale nie ładuje nic tak jakby nic nie startowało i wiem jak mierzyć ale nie wiem jakie parametry powinny w jakim momęcie być. Proszę o podpowiedź i z góry dziękuję

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    alfa romeo 159 sw 1.9
    Postów
    1

    Domyślnie kontrolka akumulatora alfa romeo 159 SW 1.9

    Witam serdecznie
    Wczoraj jadąc sobie spokojnie "funią" zapaliła się lampka informująca ze akumulator nie jest ładowany.Przejechaliśmy z mężem jeszcze jakieś 80 km i samochód stanął - duch go opuścił i nic nie można było zrobić .Założyliśmy drugi akumulator i sytuacja ta sama, kontrolka nadal się świeci. Czy ktoś z może mi powiedzieć co dzieje. Chciałam zaznaczyć ze jestem laikiem jeżeli chodzi o budowę samochodów, chodzi mi raczej o to na co mam się ewentualnie przygotować.Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam serdecznie wszystkich kochających alfy

  7. #17
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Na alternator zapewne
    Tak jak podawane powyzej przyklady








  8. #18
    Użytkownik Embrion Avatar MarianoITA
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zielonka
    Auto
    AR 166 2000 2,4 JTD 136KM
    Postów
    11

    Domyślnie

    Pytanie nie najnowsze, ale mam nadzieję, że dobrze się wstrzeliłem w wątek.

    Gdy trochę popada, złapię (nawet niedużą) kałużę prawą stroną, w mojej Belli zapala się kontrolka ładowania po chwili gaśnie (szybciej zanika gdy wkręcę obroty) <- wiem alternator. Był po renowacji (i może to był błąd, ze nie nowy). Ale bywa też taka sytuacja (heh, może większa woda) ze zapala się kontrolka ładowania, a gaśnie dopiero po jakimś dziwnym pisku. Coś jakby pasek się ślizgał.
    Jak taka namoknięta postoi a później odpalę - na wolnych obrotach - dostaje świra i zaczyna ćwierkać (to ćwierkanie się nasila i jest totalnie irytujące gdy zwiększę obciążenie i załączę klimę). Przy wkręceniu na większe obroty, lub po kilkunastu km (na suchej nawierzchni) piski / ćwierkanie ustaje.
    Troche to nienormalne abym co pół roku - jesień / wiosna - kupował nowy (też może paść) alternator.

    Jakiś domorosły mechanik podpowiedział, że kupiłem za niskie auto na nasze koleiny z wodą i jedyne co,a by mi alternatora nie zalewało, to może mi tylko polecić
    wannę spod silnika w VW T4. He he. Nie wierzę w tą bajkę. Stilo miałem obniżone w JTD i jak amfibia szło przez jeziorka. Jest już jesień, będzie buba.

    Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić, co wymienić, jakoś zasłonić, naprawić?

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar SUZUKIGSX
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 1.8, Jest Alfa 166 3.0 v6, Alfa 166 3.2 v6
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witam
    odświeżę temat, jeśli piszę w złym dziale to proszę o przeniesienie, otóż sprawa wygląda tak:
    padł mi alternator, wymieniłem łożyska, nowy regulator ze szczotkami i nowy komutator, mostka prostowniczego nie wymieniałem.
    Zamontowałem alternator odpalam i kontrolka aku nie zgasła a miernik pokazuje 14,2V i tu moje pytanie czy przyczyną palenia się kontrolki może być za słaby lut uzwojeń wirnika z mostkiem prostowniczym?

    - - - Updated - - -

    poprawka*
    "za słaby lut uzwojeń stojana z mostkiem prostowniczym"

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Ja miałem ostatnio cyrki z kontrolka ładowania.
    Nie wiem czy Ci pomogę, ale u mnie winny był regulator. Lądowanie miałem wzorowe tylko kontrolka migała, gasła albo sie zażyła.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. kontrolka akumulatora
    Utworzone przez Jarek` w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 21:40
  2. Kontrolka Akumulatora JTD 16V
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 20:45
  3. [159] kontrolka akumulatora
    Utworzone przez gorky_11 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 15:12
  4. Kontrolka akumulatora
    Utworzone przez SEBEK w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-01-2011, 09:26
  5. kontrolka akumulatora...
    Utworzone przez ivka w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory