Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Kontrolka akumulatora

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie Kontrolka akumulatora

    Panowie wczoraj i dziś po odpaleniu autka i chwile po ruszeniu zapaliła się kontrolka akumulatora - za chwile zgasła i znowu się zapaliła na krótki czas. Po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym odpaleniu autka - kontrolka się nie zapala. Mam się szykować na wymiane alternatora? Ps. porobiło się tak jak odwilż przyszła...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    pewnie szczotki w alternatorze sie koncza.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Do tego co kolega slider2002 dodałbym kolejno do sprawdzenia:

    1) stan i naciąg paska;
    2) połączenia elektryczne z alternatorem (od soli lubią sobie zaśniedzieć jeśli nie zabezpieczone, przewodność elektryczna staje się dość niestabilna, szczególnie poł. masowe);
    3) być może to jedna z diód kończy swój żywot;
    4) regulator napięcia;

    Mnie tak w Fiacie Siena skończył się regulator napięcia, zapalała się, dojechałem do parkingu, po pracy odpalam - zgasła, myślę sobie OK, trzeba będzie na weekendzie sprawdzić, pojechałem do Tesco wieczorem i tam zapaliła się na amen. Mojej narzeczonej w Skodzie Felici podobnie dwa razy już wykitował regulator, pomrugiwał, gasł jak przegazowałem, w trasie raz się zapalił, potem zgasł, ale to był jego koniec.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Do tego co kolega slider2002 dodałbym kolejno do sprawdzenia:

    1) stan i naciąg paska;
    2) połączenia elektryczne z alternatorem (od soli lubią sobie zaśniedzieć jeśli nie zabezpieczone, przewodność elektryczna staje się dość niestabilna, szczególnie poł. masowe);
    3) być może to jedna z diód kończy swój żywot;
    4) regulator napięcia
    1) o jakim pasku mowa?
    2) dida wyswietlacza?
    4) a gdzie takie cus kupić bo na alledrogo ni widu ni słychu

    Rezultatem tego będzuie, że stane gdzieś w polu bo aku padnie?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    dioda prostownicza w alternatorze. skutkiem tego bedzie ze pewnego razu kontrolka ladowania juz nie zgasnie a jesli nadal bedziesz kontynuowal jazde to po jakims czasie staniesz w polu jak napisales

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Nom np. dziś przy powrocie z pracy do domu nie migneła ani razu. Mam narzaie jeździć aż zacznie się palić cały czas? Rozumiem, że jak dioda to cały alternator do wymiany. Czy ten alternator i regulator napięcia ewentualnie cieżko wymienić? Jakie to mogą być koszty?
    Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 10-01-2011 o 16:35

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Przepraszam, że tak enigmatycznie to wypisałem, chciałem po prostu udzielić szybko konkretnej odpowiedzi

    Regulator napięcia da się wymienić osobno - jest to najdroższa część, nie polecam kupna chińskich zamienników "no name"!!! Sam tak zrobiłem i straciłem na tym, dobrze że stało się to przed wyjazdem nad morze... jakby mnie tak w trasie wysiadł... szkoda gadać. Ja kupiłem Denso (są też Bosch, Magneti-Marelli), koszt do alternatora Sieny ok. 150 PLN, ja zapłaciłem za używany 70 PLN w 2008 r.

    Diody także da się bez problemy wymienić - koszt ok. 10 - 20 PLN.

    Szczotki, komutator, rzadko uzwojenie - wypada oddać do speca (alternatory, rozruszniki), będzie wiedział co robić, samemu nie tak prosto w domowych warunkach, szczególnie gdy trzeba będzie przetaczać.

    Generalnie - lepiej udać się do dobrego elektryka i jeździć potem spokojnie, ja przez awarię alternatora w Sienie mam na jego punkcie obsesję
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Z tego co patrzyłem na allgero to najdroższy jest alternator i cieżko go dostać do mojego silnika ale czytałem, ze można dać do regeneracji - tylko czy każdy się nadaje?
    Regulator Magneti - 45 zł nowy
    Ale tak myśle bo u mnie w mieścinie cięzko do dobrego elektromechanika chyba zostaje mi ASO pytanie tylko czy oni sobie z tym poradzą? tm bardziej jak się ta kontrolka nie pali cały czas?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Kurcze z tym ASO to może być nieciekawie Ceny będą mieć zaporowe, chyba że masz kogoś znajomego tam? W ASO cena całego alternatora to może być i ok. 800 PLN, nie wiem jak teraz (mnie tyle do Sieny kiedyś krzyknęli).

    Tak, alternator można z powodzeniem regenerować, ale tu też wypadałoby oddać go do ludzi którzy mają o tym pojęcie (zakład elektro-mechaniki pojazdowej, gdzie regenerują naprawiają rozruszniki, alternatory etc.). Wtedy będziesz miał pewność, że zrobią to dobrze i wymienią wszystko co będzie dawało oznaki problemów. Ja za regenerowany do Sieny zapłaciłem 350 PLN, przejeździł dwa lata, ale to inna historia... Sieny nie miały w standardzie osłony dolnej silnika, a ten bidny altek siedział na samym dole i obrywał błotem, śniegiem, wodą, kamieniami i czort wie czym tam jeszcze.... no i drugi raz mi obudowa pękła. Potem już byłem mądrzejszy i zainwestowałem w osłonę i problemów z Sieną (alternator) nie mam (tfu, tfu..) do dziś (od 2005) nie licząc wpadki z regulatorem napięcia, ale sam sobie to zafundowałem - kupiłem chińszczyznę.

    Reasumując:
    - przyda się namiar na dobry warsztat, elektryka samchodowego, może koledzy z Twojego regionu pomogą?
    - nie warto oszczędzać na materiałach przy regeneracji, naprawie (regulator napięcia, diody, łożyska - zależy co wymienią);
    - lepiej nie czekać zbyt długo i usunąć usterkę przed dłuższą trasą, wyjazdem;
    - generalnie omijać ASO, chyba że będą na tyle ludzcy, że postarają się zregenerować, naprawić alternator, ostatecznie pozwolić Ci kupić swój, a tylko montaż przeprowadzić u nich (ja tak trafiłem w Kielcach, zregenerowali mi - wspomniane 350 PLN);

    Jeżeli masz żyłkę do dłubania przy aucie: Wymiana regulatora napięcia i szczotek AR 156

    Bosch'a regulator do 156 2,4 JTD to ok. 120 PLN brutto, ja bym brał Bosch'a albo Denso, drogie, ale można na nich polegać i jeździć bezstresowo jeżeli to usterce ulegnie regulator.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 11-01-2011 o 09:38
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Podobne wątki

  1. Kontrolka akumulatora JTD
    Utworzone przez Załatwiacz w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-03-2016, 14:16
  2. kontrolka akumulatora
    Utworzone przez Jarek` w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 21:40
  3. Kontrolka Akumulatora JTD 16V
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 20:45
  4. [159] kontrolka akumulatora
    Utworzone przez gorky_11 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 15:12
  5. kontrolka akumulatora...
    Utworzone przez ivka w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory