Temat: Wspomaganie - wielki problem !!!

  1. #1441
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 Spotwagon 1.9 JTDm 16V
    Postów
    15

    Domyślnie

    Panowie wczoraj metoda prób i błędów w serwisie. Strzykawka z moim płynem i mieszanka z płynami z serwisu.
    Pierwsza próba to mój + czerwony z serwisu = nie miesza się,
    druga mój + zielony z serwisu = ooooo... stary ładnie złączony oddzielony czerwony, więc kupujemy zielony,
    Potem czysty zielony + tylko mój ze zbiornika i obserwacja, ale coś tak po czasie widać barwę czerwoną osobno, więc zmiana i zakup czerwonego,
    czysty czerwony + mój = i kur...a nie miesza się! Ale obserwuję i tak po czasie się wyrównał kolorek, więc ryzyk i dolałem. Myślę, że i tak dla spokoju trzeba wymienić, ale dolewkę musiałem strzelić bo muszę w ciągu tygodnia zrobić ponad 1500km, a jak wrócę to w ASO powiedzieli 220zł + płyn i wymiana.

  2. #1442
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    159 2.4 jtdm :)
    Postów
    121

    Domyślnie

    witam alfa 159 2.4 jtdm 2006
    Jestem po wymianie pompy wspomagania Zastosowałem pompę firmy ZF (czyli tkaiej jak ori) , ale nie szukałem do alfy, tylko wg parametrów. Pompa 2.4 daje 108 bar, natomiast znalazłem pompę ZF o ciśnieniu 110 bar. Czyli ideolo Pompa pasuje plug&play, tylko akurat moja miała koło pasowe przykręcane na 3 śruby, natomiast pompa w alfie ma koło w całości naprasowane na oś pompy. Trochę rzeźbienia, problemy ze zdjęciem koła z oryginalnej pompy i dopasowanie go do nowej pompy. Operacja powiodła się Ponadto wywaliłem te sitko ze zbiorniczka i wymieniłem płyn. Efekt ? CISZA Pozdrawiam.

  3. #1443
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    brak sitka chyba nie jest najlepszym pomysłem - ono ma ponoć zadanie zapobiegać pienieniu się płynu.

    Ja też wymieniłem właśnie płyn na FUCHS TITAN ATF 3353 (lepkość między GI/R i GI/R więc bezpiecznie dla magla, a punkt płynięcia sporo niższy więc może pompa nie będzie wyć na mrozie) i jak na razie nie gumuje i jest cisza. To potwierdzałoby opinię że sama wymiana płynu pomaga.

  4. #1444
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Ile taki płyn kosztuje ?



    SZUKASZ NOWYCH OPON? NAPISZ PRZYGOTUJE OFERTĘ.
    DYSPONUJE DUŻĄ ILOŚCIĄ OPON NOWYCH JAK I UŻYWANYCH!!
    Felgi nowe i używane! dystanse każdy rodzaj !


  5. #1445
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    159 2.4 jtdm :)
    Postów
    121

    Domyślnie

    Ja zas słyszałem ze to właśnie przez te sitko jest problem pienienia... A może faktycznie ma ono znaczenie , bo dzisiaj zauwazylem ze wspomaganie znowu wyje na zmienionej pompie..... Wniosek ? Moja pompa była dobra ? Albo założona przeze mnie jest tak samo niesprawna jak poprzednia ;/

  6. #1446
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Lędziny
    Auto
    AR 159 2,4 Q-tronic
    Postów
    121

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem ze da się samemu zregenerować ten zbiorniczek tylko jak? U mnie płyn się pieni. A nowego zbiorniczka do 2,4 nie umie dostać nigdzie


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #1447
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    U mnie magiel znów padł. Znów bo poprzedni właściciel regenerował ją 2.5 roku temu, wiec w sumie miałą prawo paść. We wtorek zostawiam Belle u mechanika, ma ją wymontowac i oddać do gościa. I tu moje pytanie do Was. Czy lepiej ją wymontować i od razu zawieźć na wymiane do firmy od regeneracji czy spróbować naprawić ją raz jeszcze? Z firmą może być tak, że nie oddadzą mi kaucji, bo stwierdzą że magiel się nie nadaje, że kolejny raz regenerowana. Jestem troche w kropce jak to załatwić.

  8. #1448
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    159 2.4 jtdm :)
    Postów
    121

    Domyślnie

    zbiorniczek do 2.4 jest chyba ten sam co do 1.9 kwestia tego czy przedlift czy polift. A na czym polega regeneracja zbiorniczka ? bo nie rozumiem. U mnie na starej pompie była burza w zbiorniczku, na obecnej w zbiorniczku jest spokojne lustro płynu, a pompa tak czy siak wyje.. Wczoraj był spokój, dziś wyje. Spróbuję ponownie wsadzić sitko izobaczymy różnicę. A płyn mam zwykłego hipola IID myślę, że nie jest on powodem wycia ?

  9. #1449
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Lędziny
    Auto
    AR 159 2,4 Q-tronic
    Postów
    121

    Domyślnie

    No właśnie ja mam przedliftowa wersje i ma inny rozstaw śrub. O zbiorniczku ktoś pisał ze jest tam metalowy króciec który się przesuwa i wypycha sitko. Ja tez we wtorek oddaje na wymianę rozrządu, zarobienie przewodu od wspomagania. I regeneracji alternatora. I tu pytanie jak został zalany płynem od wspomagania i się z niego zakopciło. Czyli się spalił zregenerują go?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #1450
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał falko29 Zobacz post
    zbiorniczek do 2.4 jest chyba ten sam co do 1.9 kwestia tego czy przedlift czy polift. A na czym polega regeneracja zbiorniczka ? bo nie rozumiem. U mnie na starej pompie była burza w zbiorniczku, na obecnej w zbiorniczku jest spokojne lustro płynu, a pompa tak czy siak wyje.. Wczoraj był spokój, dziś wyje. Spróbuję ponownie wsadzić sitko izobaczymy różnicę. A płyn mam zwykłego hipola IID myślę, że nie jest on powodem wycia ?
    włóż z powrotem sitko (przeczyść żeby nie było zatkane) i zalej porządnym płynem spełniającym normę Dextron III. To co zrobiłeś na pewno wspomaganiu nie pomoże

Podobne wątki

  1. Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!
    Utworzone przez yelosnki w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 20:43
  2. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  3. Wielki problem z Zamkami
    Utworzone przez hubert25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:06
  4. wielki problem z gazem
    Utworzone przez Łuki_lubin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 08:27
  5. Wielki Problem z silnikiem!!!!!
    Utworzone przez luniu w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 12:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory