Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: [33] Korektor siły hamowania

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 33 Permanent 4; Lancia Lybra 2,0
    Postów
    82

    Domyślnie

    LUC GPV1068 - indeks korektora TRW w IC
    60564894 - oryginalny w serwisie

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacho Zobacz post
    Wracając do postów z początku tematu to wyrzucenie tego korektora nie jest do końca złym pomysłem, ale na pompie zastosowałbym małe korektory przepływu na tylne obwody jak np w fordzie fieście Mk3.
    Hmm, wydaje mi się, że takie rozwiązanie nic nie daje. Sens korektorów jest taki, żeby regulować siłę hamowania w zależności od aktualnego obciążenia tylnych kół. Np. dwa skrajne przypadki:
    1. Hamowanie na asfalcie => przód nurkuje => tylne koła są odciążone => korektor ogranicza hamowanie tyłu.
    2. Hamowanie na śniegu => nurkowania nie ma => przyczepność tyłu jest zbliżona do przodu => korektor daje pełne ciśnienie na tył.
    Jeśli zrobić to bez regulacji - na sztywno - to albo na suchym asfalcie będą się blokować tylne koła, albo na śniegu będą ciągle hamować tylko przednie, bo zanim tylne złapią to przód będzie już zablokowany. Poza tym jest chyba jeszcze do uwzględnienia kwestia różnicy wydajności samych hamulców tarcze przód vs. tarcze tył albo tarcze przód vs. bębny.
    Fakt, że to wszystko czysta teoria, a tu jeszcze pytanie jak to wygląda w praktyce

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jacho
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 33 1.4 Imola, rocznik 1993
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK Zobacz post
    Hmm, wydaje mi się, że takie rozwiązanie nic nie daje. Sens korektorów jest taki, żeby regulować siłę hamowania w zależności od aktualnego obciążenia tylnych kół. Np. dwa skrajne przypadki:
    1. Hamowanie na asfalcie => przód nurkuje => tylne koła są odciążone => korektor ogranicza hamowanie tyłu.
    2. Hamowanie na śniegu => nurkowania nie ma => przyczepność tyłu jest zbliżona do przodu => korektor daje pełne ciśnienie na tył.
    Jeśli zrobić to bez regulacji - na sztywno - to albo na suchym asfalcie będą się blokować tylne koła, albo na śniegu będą ciągle hamować tylko przednie, bo zanim tylne złapią to przód będzie już zablokowany. Poza tym jest chyba jeszcze do uwzględnienia kwestia różnicy wydajności samych hamulców tarcze przód vs. tarcze tył albo tarcze przód vs. bębny.
    Fakt, że to wszystko czysta teoria, a tu jeszcze pytanie jak to wygląda w praktyce
    z tym hamowaniem na śniegu to nie teges, to jest zwykłe mechaniczne ustrojstwo, nie rozróżnia śniegu od asfaltu, zachowanie korektora jest raczej wymuszone obciażeniem tylnej belki a w poślizgu tego brakuje, sprawdzałem dzisiaj na śniegu bez obciążenia i w miarę wciskania pedału hamulca po prostu blokują się wszystkie koła (z tyłu bębny) ale najpierw łapie przód trakcja jak najbardziej poprawna bez ujeżdżania tyłu na którąś stronę, ale z ładunkiem w drodze powrotnej (goły silnik V6 od forda) delikatnie wyczuwalna szybsza reakcja tylnych hamulców, ale po dociśnięciu blokują się wszystkie i tył zaczyna lekko ujeżdżać na bok tylko pytanie czy decyduje o tym ów korektor czy po prostu ładunek

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacho Zobacz post
    z tym hamowaniem na śniegu to nie teges, to jest zwykłe mechaniczne ustrojstwo, nie rozróżnia śniegu od asfaltu, zachowanie korektora jest raczej wymuszone obciażeniem tylnej belki a w poślizgu tego brakuje, sprawdzałem dzisiaj na śniegu bez obciążenia i w miarę wciskania pedału hamulca po prostu blokują się wszystkie koła (z tyłu bębny) ale najpierw łapie przód trakcja jak najbardziej poprawna bez ujeżdżania tyłu na którąś stronę, ale z ładunkiem w drodze powrotnej (goły silnik V6 od forda) delikatnie wyczuwalna szybsza reakcja tylnych hamulców, ale po dociśnięciu blokują się wszystkie i tył zaczyna lekko ujeżdżać na bok tylko pytanie czy decyduje o tym ów korektor czy po prostu ładunek
    Hmm, no więc sam piszesz że to mechaniczne ustrojstwo reaguje na obciążenie belki, a to właśnie obciązenie belki zmienia się w zależności od tego jak mocno hamujesz.
    Co do Twojego przykładu to uciekanie tyłu na bok jest spowodowane niczym innym jak różnicą w przyczepności lewych i prawych opon i tyle. A skąd ta różnica to już kwestia przeanalizowania tysiąca zmiennych. Reszta, z tego co opisałeś wskazuje na względnie poprawne działanie korektora - dociążyłeś tył, tył zaczął łapać trochę wcześniej, jednocześnie nie zablokował jako pierwszy.

  5. #25
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    chlopaki na allegro jest korektor sily hamowania nowy do 33 co wy tak szukacie w jakichs diamentach bo za drogo to wsio
    http://allegro.pl/oryginalny-korekto...363727102.html

    to ze ktos pisze sw nie znaczy ze jest napewno inny kazdy jest taki sam w 33

  6. #26
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    Alfasud Sprint 1,5QV; AR 33 1,7 II seria; AR 156SW 1,9 2005
    Postów
    161

    Domyślnie

    odświezę kotleta z 2010r padł mi korektor siły hamowania w 33 1,7IE nigdzie nie mogę go dostać ani w serwisie ani w sklepach, wprawdzie znalazłem na my-alfa jednak za 200euro cena troche wygurowana. Moze wie ktos gdzie mozna by było jego dostać? nr. katalogowy 60501737

Podobne wątki

  1. Korektor siły hamowania.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 20:03
  2. [GTV] korektor siły hamowania tylnej osi
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-03-2014, 20:23
  3. [155] Korektor siły hamowania
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 17:24
  4. [155] korektor siły hamowania
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory