Strona 9 z 20 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 194

Temat: Dołożenie Blue&Me - UDAŁO SIĘ!

  1. #81
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Mam schemat, mam.Co chcę ano to że na początku zrobiłem wszystko zgodnie ze schematem czyli z 32 pinowej wtyczki od B&M ( 5,21,22 ) dałem kable do zółtej (1,2,3)
    Potem zajarzyłem że mam starą centralkę ( taka przypisana do auta ) i miałem przepiąć to zgodnie ze schematem ,czyli na kości 32 piny (23,7,25 ) i dac na zieloną (7,8,9)
    niestety do zielonej dochodzą już kable więc zgłupiałem.Reszta w niepotrzebnie założonym temacie.

  2. #82
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    Mam schemat, mam.Co chcę ano to że na początku zrobiłem wszystko zgodnie ze schematem czyli z 32 pinowej wtyczki od B&M ( 5,21,22 ) dałem kable do zółtej (1,2,3)
    Potem zajarzyłem że mam starą centralkę ( taka przypisana do auta ) i miałem przepiąć to zgodnie ze schematem ,czyli na kości 32 piny (23,7,25 ) i dac na zieloną (7,8,9)
    niestety do zielonej dochodzą już kable więc zgłupiałem.Reszta w niepotrzebnie założonym temacie.
    raczej nie masz nic przepinac, tylko dorobic nowa zielona wtyczke polaczyc sie z pinow centralki 23,7,25 (a nie przepinac te ktore ida do zoltej) na piny 8,7,9 zielonej tak jak na schemacie. zgaduje ze masz zielona wtyczke bo poprzedni wlasciciel sobie dorobil zestaw do telefonu (moze go tylko czesciowo zdemontowal przy sprzedazy auta, stad zostaly Ci kable)?

    polaczenia do zoltej i tak zostaw, nie przeszkadzaja raczej.

  3. #83
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    No wlasnie mam w zoltej i nic a jak mowisz moze cos bylo robione bo w zielonej jiz mamm kable i wygladaja na oryginalna wiazke

  4. #84
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    No wlasnie mam w zoltej i nic a jak mowisz moze cos bylo robione bo w zielonej jiz mamm kable i wygladaja na oryginalna wiazke
    Czy udało Ci się ruszyć dalej z tematem?
    Wczoraj dołożyłem B&M zgodnie z poradnikiem na forum, mam radio bez MP3 i starą centralkę 60699960 (auto z 2006r.), nie podpiąłem jeszcze mikrofonu bo nie kupiłem i nie podpinałem kabli 8,7,9 do 23,7,25 w B&M bo na schemacie we wspomnianym poradniku były przekreślone. Po podpięciu akumulatora licznik przebiegu zaczął migać, został wykryty nowy moduł ale przy próbie osiowania mam taki sam komunikat: "Komputer nadwozia (NBC) NIEUDANY! - Błąd: konfiguracja nie obsługiwana przez system". MES wykrywa B&M i może się z nią połączyć. Korzystam z MES 2.2 i FES 3.5 plus ELM327 BT od pmfactory - na obydwóch osiowanie nie idzie.
    Ostatnio edytowane przez sliver001 ; 03-04-2016 o 16:28

  5. #85
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    To samo miałem,Wywaliło mi błędy B1004 (centralka zatrzymana ) i B1005 ( usterka wewnętrzna ), nie wiem może uwalona centrala dałem spokój i tyle .Jedyne co udało mi się uzyskać to obsówę na forum bo w panice i nerwach żeby szybko się z tym uporać założyłem niepotrzebnie osobny temat. Może jak mi wpadnie inna centralka w ręce to spróbuję jeszcze ale mało tego jest i nie zamierzam znowu wywalić 200 w ciemno.
    Nie wiem czy po załóżmy prawidłowym połączeniu wszystkiego na wyświetlaczu powinno byc coś zauważalne czy dopiero po osiowaniu,oczywiście oprócz migania przebiegu.
    Ostatnio edytowane przez Pawelek_S ; 03-04-2016 o 20:08

  6. #86
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał sliver001 Zobacz post
    Czy udało Ci się ruszyć dalej z tematem?
    Wczoraj dołożyłem B&M zgodnie z poradnikiem na forum, mam radio bez MP3 i starą centralkę 60699960 (auto z 2006r.), nie podpiąłem jeszcze mikrofonu bo nie kupiłem i nie podpinałem kabli 8,7,9 do 23,7,25 w B&M bo na schemacie we wspomnianym poradniku były przekreślone. Po podpięciu akumulatora licznik przebiegu zaczął migać, został wykryty nowy moduł ale przy próbie osiowania mam taki sam komunikat: "Komputer nadwozia (NBC) NIEUDANY! - Błąd: konfiguracja nie obsługiwana przez system". MES wykrywa B&M i może się z nią połączyć. Korzystam z MES 2.2 i FES 3.5 plus ELM327 BT od pmfactory - na obydwóch osiowanie nie idzie.
    Mam wrażenie że nie czytałeś tego tematu, choćby postów z ostatniego miesiąca. Dawałem zdjęcie radia z poprzedniej alfy (bez MP3) - tam nie ma w radiu nawet pinów 1,2,3 w zółtej kostce. Jeśli tak masz to podłączasz się na zieloną kostkę - robisz to przekreślone połączenie (ktoś sobie przekreślił bo miał inną centralkę/radio), ale dla innych właśnie to będzie używane - qtedy masz dźwięk mono od telefonu i tyle, ale przy telefonie to tyle potrzeba.
    Co do osiowania to też wspominałem że ktoś na forum pisał że bodajże trzeba mieć nowszego MESa niż 2.2 bo coś tam się nie udawało zrobić osiowania przy B&M (bug, brak pełnego wsparcie?). Na pewno warto spróbować nowszym MESem. Skąd jesteś, może ktoś na forum kto ma licencję MESa by mógł puścić Ci osiowanie z najnowszej wersji?
    Wydaje mi się że napis Blue&me wita mnie dopiero od czasu osiowania, ale tylko wydaje mi się - nie zwracałem na to uwagi a osiowanie zrobiłem od razu i nie było problemów (MES 2.8R1 czy coś, obecnie jest już 2.9)

    - - - Updated - - -

    Jeszcze jedno mi si przypomniało ze cos tez inne/dodatkowe rzeczy ustawiałem w CAN Stup/Proxi, bodajże coś zmieniłem z przyciskami kierownicy, Audio output ustawiłem na Stereo output/CAN tel mute (bo u mnie radio ma piny na żółtej kostce) - w przypadku gdy radio nie ma pinów 1,2,3 na żółtej kostce to właśnie i ma się właściwą centralkę to połączenie robi się przez zieloną, trzeba to ustwaić w Proxi. A Information displayed na Type 1/Blue&me. Nie pamiętam czy coś ustawiałm w Audio input.
    Teraz nie jestem przy aucie, ale jak potrzebuje ktoś to sprawdzę później swój setup (co nie znaczy że u Was będzie taki sam). A Wy w międzyczasie naljepiej załatwcie dostęp do nowego MESa, tak na wszelki wypadek gdyby tu był problem.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 03-04-2016 o 21:47

  7. #87
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Nissan Almera 2.2 Di '00; Alfa Romeo 159 TBI '10
    Postów
    100

    Domyślnie

    U mnie osiowanie poszło na MES 2.2. Wywalałem ostatnio ekranik Clariona i wkładałem oryginalne radio z MP3 i kabelkami w żółtej kostce mini ISO.

  8. #88
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie

    Opierałem się na poradniku z działu "zrób to sam" a posty z tego tematu czytałem jakiś czas temu i umknęła mi ta informacja. Muszę sprawdzić czy u mnie w radiu są piny w żółtej mini iso.
    Jak możesz to mam prośbę o sprawdzenie swojego konfigu (najlepiej print screeny). A może ktoś ma radio bez MP3 i działający B&M i też mógłby sprawdzić ustawienia?
    Oprócz MES'a można zrobić osiowanie jakimś innym programem? Nigdzie nie mogę znaleźć nowszej i działającej wersji niż 2.2
    Mam jeszcze pytanie odnośnie mikrofonu - czy ten oryginalny posiada jakąś elektronikę czy to jest zwykły mikrofon pojemnościowy, który można zastąpić tymczasowo jakimś zamiennikiem?

  9. #89
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    - w przypadku gdy radio nie ma pinów 1,2,3 na żółtej kostce to właśnie i ma się właściwą centralkę to połączenie robi się przez zieloną, trzeba to ustwaić w Proxi.
    No własnie a w moim przypadku jest tak że ori radio mało w mini iso piny 1,2,3 i to po zmianie z mp3 też czyli sprawa wydawała by się prosta a centralka przypisana do auta jest ta mono bez m.p. i taką zakupiłem więc powinna być podłączona według połączenia tego przekreślonego ( piny 7,8,9 ), przynajmniej ja tak to rozumuje.

  10. #90
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    No własnie a w moim przypadku jest tak że ori radio mało w mini iso piny 1,2,3 i to po zmianie z mp3 też czyli sprawa wydawała by się prosta a centralka przypisana do auta jest ta mono bez m.p. i taką zakupiłem więc powinna być podłączona według połączenia tego przekreślonego ( piny 7,8,9 ), przynajmniej ja tak to rozumuje.
    Jesli faktycznie jest tak ze Twoja centralka B&M wspiera tylko wyjscie mono, to tak, choc na 100% tego nie wiemy, bo moze jest tez tak ze centralka zawsze ma oba wyjscia (albo przynajmniej Twoja ma oba), a tylko nie kazde radio wspiera oba (np brak pinow 1-3).

    Probowales juz laczyc sie przez piny 7-9 I zanim zrobisz Proxi Alignment ustawic wlasnie Mono I inne rzeczy ktore wymienilem wczoraj. Moze niewlasciwa konfiguracja kilku ustawien jest po prostu nieobslugiwana I stad Alignment Ci nie wykonuje sie prawidlowo?

    Mysle ze przynajmniej warto probowac rozne mozliwosci, wykluczyc wersje MESa, sprobowac rozny mix ustawien proxy przed osiowaniem. Moze ktos z forum napisalby Ci jak ma wszytsko poustawiane przy wlasnie takiej centralce B&M?

    Wiem ze to wszystko to szukanie po omacku, a ciagle na 100% nie wiesz nawet czy centralka ktora masz jest OK, albo czy cos w Body Compie Ci nie brakuje do wspolpracy z B&M (nikt tego nie wie poza pewnie paroma inzynierami I testerami ktorzy rozwijali B&M w tamtym czasie)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał sliver001 Zobacz post
    Czy udało Ci się ruszyć dalej z tematem?
    Wczoraj dołożyłem B&M zgodnie z poradnikiem na forum, mam radio bez MP3 i starą centralkę 60699960 (auto z 2006r.), nie podpiąłem jeszcze mikrofonu bo nie kupiłem i nie podpinałem kabli 8,7,9 do 23,7,25 w B&M bo na schemacie we wspomnianym poradniku były przekreślone. Po podpięciu akumulatora licznik przebiegu zaczął migać, został wykryty nowy moduł ale przy próbie osiowania mam taki sam komunikat: "Komputer nadwozia (NBC) NIEUDANY! - Błąd: konfiguracja nie obsługiwana przez system". MES wykrywa B&M i może się z nią połączyć. Korzystam z MES 2.2 i FES 3.5 plus ELM327 BT od pmfactory - na obydwóch osiowanie nie idzie.
    Nie dopytalem Cie, ta centralke dobrales pod swoje radio wg VIN? Jak masz watpliwosci to podaj swoj VIN, rzuce okiem co ePer twierdzi.
    Skad jestes/ewentualnie jesli bywasz w Bielsku to moge Ci sprobowac na to looknac osobiscie I ewentualnie sprobowac osiowanie z najnowszego MESa.

Podobne wątki

  1. Jakie żarówki? Bosch Xenon Silver vs Osram Cool Blue vs Philips Blue Vision?
    Utworzone przez dyymianek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 15:11
  2. 147 2.0 selespeed, jaką prędkość udało sie w wydusic ?
    Utworzone przez italianovero w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 21:47
  3. Co udało mi się zepsuć
    Utworzone przez Lucas83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-03-2010, 18:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory