Strona 42 z 88 PierwszyPierwszy ... 323334353637383940414243444546474849505152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 411 do 420 z 879

Temat: łożyska / skrzynia m32

  1. #411
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tofik21
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa / Zawiercie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 167KM :)
    Postów
    317

    Domyślnie

    Ciekawe czy było to montowane w skrzyniach z końca produkcji ?
    my car gives me more energy than redbull



    Było:
    Daewoo Nexia 1.5
    Ford Focus mk2 - 1.6 TDCI

  2. #412
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał tofik21 Zobacz post
    Ciekawe czy było to montowane w skrzyniach z końca produkcji ?
    Na podlinkowanej stronie piszą że stosowane od 2012, czyli już po końcu produkcji 159. Tak czy siak M32 np w TBI różni się ilością oleju (mniej o 0.3L), nie słyszałem też nigdy (ani na alfaholikach ani na alfaowner.com), żeby komuś w TBI skrzynia dawała popalić - spodziewam się że może w nowszych alfach też coś jest poprawione w skrzyni M32. Jedyny inny silnik z końca produkcji z tą skrzynią to chyba 1.8MPI 140KM, też nigdy nie słyszałem o problemach (ale tego jeszcze mniej niż TBI a silnik nie obciąża skrzyni więc pewnie mniejsza szansa na problemy i ciężko robić statystyki).

    Jakaś tam dla mnie poszlaka że późniejsze M32 mogą być poprawione to że w poprzedniej 1.9JTDM z 2005r w 2010r (przebieg ok 80tys km), wylałem ze skrzyni brudny olej z opiłkami metalicznymi, a skrzynia szumiała. W TBI przy przebiegu 50tys km/5lat wylałem praktyczni czysty olej a skrzynia chodzi bardzo dobrze i nic nie szumi.

  3. #413
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Rozmawiałem z gościem z poznania , który robi te skrzynie w dużych ilościach, i mówił ze z dużymi łożyskami też padają... wydaje mi się ze to kwestia momentu obrotowego i jego rozłożenia, jak by nie patrzeć max Nm w jtdm w okolicach 2000 , a z reguły przy tej prędkości obrotowej najczęściej ''poruszamy'' .

    http://www.skf.com/pl/products/beari...ngs/index.html

    http://www.timken.com/pl-pl/Knowledg...aringLife.aspx

    wrzuciłem linki,
    widać jakie parametry maja wpływ na życie łożysk, moim zdaniem dużą role odgrywa tu olej, osobiście nalałem równo 3L , nie mam z tym żadnych problemów, nic nie cieknie, biegi ładnie gładko chodzą, więcej oleju = więcej czynnika chłodzącego/smarującego , więc potencjalnie może wydłużę jakoś i tak krótkie życie łożysk w skrzyni

  4. #414
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał daw7007 Zobacz post
    Rozmawiałem z gościem z poznania , który robi te skrzynie w dużych ilościach, i mówił ze z dużymi łożyskami też padają... wydaje mi się ze to kwestia momentu obrotowego i jego rozłożenia, jak by nie patrzeć max Nm w jtdm w okolicach 2000 , a z reguły przy tej prędkości obrotowej najczęściej ''poruszamy'' .

    http://www.skf.com/pl/products/beari...ngs/index.html

    http://www.timken.com/pl-pl/Knowledg...aringLife.aspx

    wrzuciłem linki,
    widać jakie parametry maja wpływ na życie łożysk, moim zdaniem dużą role odgrywa tu olej, osobiście nalałem równo 3L , nie mam z tym żadnych problemów, nic nie cieknie, biegi ładnie gładko chodzą, więcej oleju = więcej czynnika chłodzącego/smarującego , więc potencjalnie może wydłużę jakoś i tak krótkie życie łożysk w skrzyni
    W wątku o skrzyniach na alfaowner.com, widać że jest kupa 2.2.JTS z tym samym problemem - a tam nie ma aż tak dużego momentu jak w JTDM czy TBI, i też dostępny jest przy całkiem innych obrotach. Problem pewnie więc jest bardziej ze smarowaniem choć oczywiście większy moment nie pomaga gdy smarowanie niedomaga.

    Ogolnie dobry kierunek, ale trochę dużo wlałeś oleju (masz łącznie ~3.2L?) - w.g forumowych speców wlewa się 0.5L więcej niż przelew, czyli 2.8L na suchą skrzynię (2.6L na mokrą przy wymianie oleju).

  5. #415
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    W wątku o skrzyniach na alfaowner.com, widać że jest kupa 2.2.JTS z tym samym problemem - a tam nie ma aż tak dużego momentu jak w JTDM czy TBI, i też dostępny jest przy całkiem innych obrotach. Problem pewnie więc jest bardziej ze smarowaniem choć oczywiście większy moment nie pomaga gdy smarowanie niedomaga.

    Ogólniedobry kierunek, ale trochę dużo wlałeś oleju (masz łącznie ~3.2L?) - w.g forumowych speców wlewa się 0.5L więcej niż przelew, czyli 2.8L na suchą skrzynię (2.6L na mokrą przy wymianie oleju).
    Mam równo 3.0L , skrzynia była sucha bo rozbierałem do naprawy, przed naprawą , tez miałem wlane 3L , nie było z tym problemu, wyszedłem z założenia że skoro skrzynie maja problem z smarowaniem , warto trochę dolać, analizując wysokość poziomu oleju w skrzyni, przy 3L nie sięga do połowy kubatury objętościowej, a trzeba pamiętać że jest układ ''rozbryzgowy'' , wiec podczas pracy olej jest rozrzucany po ściankach, z PKM pamiętam wykres zależności zanurzenia koła zębatego w oleju a zdolności rozbryzgania podczas pracy.
    Ciężko powiedzieć czy na pewno idę dobrą drogą, troch temat analizowałem pod różnym aspektem , i konstrukcyjnym , i działania, myślę że nie zaszkodzi większa ilość, wiec potencjalnie może pomóc.
    Uszczelniacze są nowe wszystkie, także zobaczymy , jak coś się będzie działo to będę pisał ,także podzielę się doświadczeniami
    Na obecną chwile jest idealnie, przy niskich temp. rano jak odpalam, nie mam żadnych dźwięków, biegi idealnie wchodzą nie zależnie od temperatury,4 bieg przestał okresowo wyskakiwać i precyzja wybierania biegów jest lepsza, sprawia wrażenie pewniejszej, oprócz 3L oleju dodałem też XADO do skrzyń , także to również mogło dodatkowo pomóc.

    Na angielskich forach znalazłem info że niektórzy leją nawet po 3,5L oleju, twierdzą ze skrzynia podczas ostrej jazdy tak się nie nagrzewa, ja się na ten temat nie wypowiem, bo nie wiem, ale to jest jeden z powodów dlaczego zalałem 3L oleju.

  6. #416
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Jak to możliwe że ktoś zalal 3.5 litra Pan mechanik z Poznania firma mirmar twierdzi że przy ilości 2,9 dochodzi do przelania przez otwór rewizyjny. Nawet zresztą na tym forum umieścił taką informację

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #417
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Jak to możliwe że ktoś zalal 3.5 litra Pan mechanik z Poznania firma mirmar twierdzi że przy ilości 2,9 dochodzi do przelania przez otwór rewizyjny. Nawet zresztą na tym forum umieścił taką informację

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    wejdzie i 4.0L , jeden z forumowiczów tyle wlał, leje sie od góry pod podstawką aku.

  8. #418
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Jak to możliwe że ktoś zalal 3.5 litra Pan mechanik z Poznania firma mirmar twierdzi że przy ilości 2,9 dochodzi do przelania przez otwór rewizyjny. Nawet zresztą na tym forum umieścił taką informację

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Otwor rewizyjny przelewa przy ok 2.3l,wlewa sie przez gorny

  9. #419
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Otwor rewizyjny przelewa przy ok 2.3l,wlewa sie przez gorny
    Ja nie mówiłem o wlewaniu

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  10. #420
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Ja nie mówiłem o wlewaniu

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    A o czym jak sie dziwisz ze wlewa sie wiecej? Cokolwiek miakes na myśli chyba 2odpowiedzi jakie dostales wyjasniaja co i jak

Podobne wątki

  1. Na 100% nie łożyska
    Utworzone przez stokrotka147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 06:17
  2. [159] Skrzynia biegów M32- inaczej czyli nie łożyska tym razem
    Utworzone przez Mawik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 19:09
  3. [75] łożyska kół
    Utworzone przez jacho w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:52
  4. [146] Skrzynia biegów boxer, piszczące łożyska, nadchodzi koniec?
    Utworzone przez tomek146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 11:22
  5. 156-ka; łożyska?
    Utworzone przez jacek80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 07:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory