polecam
selenie 10w 40 pólsntetyk
polecam
selenie 10w 40 pólsntetyk
Panowie a jaki byście mi olej polecili, dodam że robię około 15 tyś rocznie a silnik ma przejechane 203 tyś.
Lej półsyntetyk 10W40
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
taaaak wszyscy sie wymadrzamy(ja rowniez) co lac i do czego a i tak zycie weryfikuje to wszystko,lejemy co nam pasuje cenowo i jakosciowo,wedlug tego co p.Ziutek zaleca lub jaka firme preferujemy. Proponuje zakonczyc ten watek ktory nota bene wlakowany jest co miesiac...
zycze wielu bezawaryjnych kilometrow
no włąśnie, każdy ma swoje zdanie i leje jak mu pasuje![]()
święte słowa! ale chyba można by było podwiesić jakąś tabelkę jaki olej(e) przy danej kilometrówce lać i co ile zmieniać
Kolego emac 156 Ty nie zależnie od przebiegu powinieneś lać pełny syntetyk 5W40 lub 0W40 i wymieniac go co 10tys km - głównie ze względu na turbinę i hydrauliczną regulację luzów w swoim silniku. Zreszta jaki lać olej jest napisane w każdej instrukcji - producent silnika ma tu decydujące zdanie, a nie żaden Pan Zdzisio, czy widzi mi się kierowcy. Nie ma tam też podziału i zróżnicowania stosowania klas lepkości oleju w zależności od przebiegu auta - to relikt rodem z lat 70/80-tych kiedy jak najdłużej odwlekano konieczność remontu silnika. co do terminów wymiany (przebiegu po jakim to należy robic) tu głos ma również producent silnika - jest to ujęte w zaleceniach warsztatowych (biuletynie technicznym przekazywanym przez FAP do serwisów) - są one różne od tego co jest w instrukcji obsługi.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
myślę, że to się nie sprawdzi, bo jedni jeżdżą na minerałach, inni na semi-, jeszcze inni na pełnych syntetykach i to przy najróżniejszych przebiegach i silnikach. jedni zmieniają co 8,000 km, inni co 10,000 jeszcze inni co 20,000 i każdy twierdzi, że jest okzauważyłem, że nawet sami mechanicy nie są zgodni co i na co zmieniać i czy w ogóle zmieniać
Wymiana informacji między nami jest ok, ale standaryzacja tabelkami nic nie da. i tak każdy będzie robił swoje zgodnie, czy wbrew instrukcji
EDIT: święte słowa Maćku![]()
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
ja leje valvoline 10w40 max life dla silników o przebiegu powyżej 100 000 i jest gites, wogle nie dolewam prawie, a już mam 153 000 na liczniku
i tak czynię drogi kolego! Osobiście uważam że w instrukcja jest po to żeby ją stosować więc po h... piszą tam że wymieniać co 20 000 i że lać 10w40 a w szczególnie ciężkich warunkach 5w40 ogłupiając tym ludzików którzy później jak i ja sam zresztą, pytają po 100 kroć na forum i kombinują z lepkościami.
pozdrawiam