Strona 139 z 234 PierwszyPierwszy ... 3989129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149189 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,381 do 1,390 z 2336

Temat: Opony Letnie

  1. #1381
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Dowcip dnia... Skąd Ty takie "rewelacje" bierzesz V103 to nie indeks prędkości i nośności tylko część nazwy... Ich indeks to 95Y czyli 690 kg na oponę i do 300km/h.
    Co do naciągu też się mylisz. Po pierwsze oryginalna 18, którą miałem ma szerokość tą samą co obecnie a tendencja jest taka, że "fabryczne" felgi często mają 0,5 cala mniejszą szerokość niż średnia dla felg danej średnicy. U mnie jest jeszcze dość duży margines i opona wystaje poza felgę około 8-10 mm.
    a nie powinien być indeks 98? podaję tylko dane producenta pozdrawiam

  2. #1382
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar rr800
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 Sportwagon 1750 TBI
    Postów
    23

    Domyślnie

    w weekend zarzuciłem nowe oponki:
    Dunlop Sport Maxx RT2 225/50 ZR17 (98Y) XL - tegoroczna nowość.
    przejechałem dopiero na nich 500 km ale jestem bardzo zadowolony, przede wszystkim są zaskakująco ciche (przetestowane w zakresie prędkości 0-220), rewelacyjnie trzymają w zakrętach i są stabilne.
    Jeszcze nie mogę się wypowiedzieć co do prowadzenia na mokrym, oraz co do szybkości zużywania - co było minusem ich poprzednika (Sport Maxx RT) - ale podobno ten problem wyeliminowano.
    Ja od zawsze jestem zdania, że oponki to bardzo ważna część auta w zakresie bezpieczeństwa - przede wszystkim czasami 1-2 metry robią różnice (nie zależnie od prędkości), a i pewność przy prędkościach autostradowych.

  3. #1383
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał taczka464 Zobacz post
    a nie powinien być indeks 98? podaję tylko dane producenta pozdrawiam
    Powinien ale ja też tego wymogu u siebie nie spełniam. Jak wytłumaczysz mi fakt, że producent dla 159 sw 3,2 v6 Q4 dla 19 cali wymaga 98 Y a dla Brery 2.0jtdm / 2.2jts też tyle samo wymaga a auto lżejsze o prawie 400 kg?

    Leniwość Włochów. Obliczyli dla najgorszego przypadku i zastosowali dla każdej wersji nadwozia.

  4. #1384
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    Cytat Napisał rr800 Zobacz post
    Ja od zawsze jestem zdania, że oponki to bardzo ważna część auta w zakresie bezpieczeństwa - przede wszystkim czasami 1-2 metry robią różnice (nie zależnie od prędkości), a i pewność przy prędkościach autostradowych.
    Ma to samo zdanie, brawo. Pierwsze co powinno się robić przy wyborze opon to sprawdzenie drogi hamowania na suchym i mokrym. Jeśli ten parametr jest słaby opony powinno się odpuszczać.

  5. #1385
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał rr800 Zobacz post
    w weekend zarzuciłem nowe oponki:
    Dunlop Sport Maxx RT2 225/50 ZR17 (98Y) XL - tegoroczna nowość.
    przejechałem dopiero na nich 500 km ale jestem bardzo zadowolony, przede wszystkim są zaskakująco ciche (przetestowane w zakresie prędkości 0-220), rewelacyjnie trzymają w zakrętach i są stabilne.
    Jeszcze nie mogę się wypowiedzieć co do prowadzenia na mokrym, oraz co do szybkości zużywania - co było minusem ich poprzednika (Sport Maxx RT) - ale podobno ten problem wyeliminowano.
    Ja od zawsze jestem zdania, że oponki to bardzo ważna część auta w zakresie bezpieczeństwa - przede wszystkim czasami 1-2 metry robią różnice (nie zależnie od prędkości), a i pewność przy prędkościach autostradowych.
    Ja mam właśnie te (Sport Maxx RT) drugi sezon i mogę potwierdzić że zużywają się strasznie szybko, myślę że dwa sezony to ich max przy przebiegach rzędu 15 tyś. rocznie. Przyczepność na suchym jak i na mokrym rewelka prócz trwałości niestety.
    Zgadzam się z przedmówcą w 100%. Opona to jedyna część która bezpośrednio ma styczność z drogą, nie ma co na niej oszczędzać bo można się nieźle zdziwić.
    Ostatnio edytowane przez krzystof ; 27-04-2016 o 09:10

  6. #1386
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał taczka464 Zobacz post
    a nie powinien być indeks 98? podaję tylko dane producenta pozdrawiam
    Ale po co!? Skoro 690 kg x4 daje nam 2760 kg. Nawet gdyby moja 159 ważyła ~1950 (dopuszczalna masa) to nie wykorzystam tego indeksu. Pomijam fakt, że to jest obciążenie statyczne. Opona mająca taki indeks nośności potrafi znieść dużo więcej obciążeń chwilowych w zakrętach i podczas hamowania. Jako ciekawostkę dodam tylko fakt, że instrukcja przewiduje indeks 96 dla opony 19' czyli tylko o 20 kg większe obciążenie niż 95 a 16' mają indeks 91 chociaż 159'tki na takich felgach też mogą ważyć ~1950...
    Dalsza dyskusja raczej nie ma sensu.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 27-04-2016 o 10:15

  7. #1387
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Ale po co!? Skoro 690 kg x4 daje nam 2760 kg.
    [...]
    Dalsza dyskusja raczej nie ma sensu.
    Hmn. Poważnie liczysz obciążenie statyczne i uważasz, że to wystarczy? To nie jest żaden argument. Właściwie można napisać, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Indeks nośności wykorzystamy przede wszystkim na autostradowych zjazdach z gór po łukach przy dużej prędkości. Ale też przy ostrych zmianach kierunków (vide oblany test łosia przez nowego Jeepa, w którym opony seryjnie pękały). A nie na postoju pod domem....

    Jedyny argument jest taki, że opony 16" mają w 159 dużo niższy indeks nośności (bo 16" to tylko 1.8, 1.9 i 2.2), a wyższe indeksy są w 17", które są przygotowane pod 3.2 i 2.4. Dlatego można przyjąć, że w 1.9 można w 17"", 18" i 19" zastosować niższy indeks w lżejszym 1.9. Ale to i tak jest lekkie uproszczenie.

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    Ma to samo zdanie, brawo. Pierwsze co powinno się robić przy wyborze opon to sprawdzenie drogi hamowania na suchym i mokrym. Jeśli ten parametr jest słaby opony powinno się odpuszczać.
    A ja mam inne zdanie. Opona powinna być przyczepna w zakręcie, szczególnie tylna. Najbardziej niebezpieczne dla mnie jest to, że tył ucieknie na mokrym łuku przy dużej prędkości i polecę bokiem w drzewo.

    A jak zahamuję trochę za daleko to pogniotę trochę blach, może uderzę w inny samochód, ale przynajmniej wyjdę z tego żywy.

    Wniosek z tego rozumowania i tak jest taki, że kupuję tylko nowe opony i tylko topowe (które mają po prostu bardzo dobre wszystkie parametry). Szkoda mi oszczędzić 500 czy 800 zł na zestawie opon, a potem szukać nowego samochodu. Jeden samochód już straciłem przez słabe opony z tyłu i to mi wystarczy. I wolę mieć auto na 16" czy 17" z super oponami, niż kupić 19" i szukać zaskórniaków na odpowiednie opony.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-04-2016 o 11:35

  8. #1388
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mufas
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    A ja mam inne zdanie. Opona powinna być przyczepna w zakręcie, szczególnie tylna. Najbardziej niebezpieczne dla mnie jest to, że tył ucieknie na mokrym łuku i polecę bokiem w drzewo.
    Uważam podobnie. Fajnie by było żeby opona na mokrym dobrzę skręcała i hamowała.
    Producenci chwalą się indeksami spalania i hamowania. Ma taka opona A przy hamowaniu na mokrym, ale jak trzeba skręcić to już gorzej. Głownie tyczy się to tych opon, które mają być ekonomiczne.

    A tak przy okazji dobra opona to nie wszystko, sprawne zawieszenie, a w szczególności amorki to ważna rzecz. Zmieniałem ostatnio amorki na przodzie i przed wymianą amorków na mokrym często zarzuciło przodem, że ESP sie włączało. Po wymianie amorków zupełnie inna bajka

  9. #1389
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post

    A ja mam inne zdanie. Opona powinna być przyczepna w zakręcie, szczególnie tylna. Najbardziej niebezpieczne dla mnie jest to, że tył ucieknie na mokrym łuku przy dużej prędkości i polecę bokiem w drzewo.

    A jak zahamuję trochę za daleko to pogniotę trochę blach, może uderzę w inny samochód, ale przynajmniej wyjdę z tego żywy.
    jasne, że przyczepność na zakręcie jest bardzo ważne, ale drogę hamowania jest najprościej sprawdzić, nawet we własnym zakresie. Poza tym trochę upraszczasz - pamiętaj, że np możesz nie wyhamować i wjechać zanurkować pod naczepę, która Ci wjedzie przez szybę, lub potrącić na pasach przechodnia, co nie wiąże się tylko z pogiętą blachą.

  10. #1390
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fx25
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Brera Q4 Stelvio Q
    Postów
    390

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Ja mam właśnie te (Sport Maxx RT) drugi sezon i mogę potwierdzić że zużywają się strasznie szybko, myślę że dwa sezony to ich max przy przebiegach rzędu 15 tyś. rocznie. Przyczepność na suchym jak i na mokrym rewelka prócz trwałości niestety.
    W pierwszej wersji tych opon były różne (dwie) mieszanki w zależności od rozmiaru, później była V1 już ta twardsza.
    Ja właśnie szukałem miękkiej ale nie były dostępne dla mojego razmiaru.
    Teraz mam RT2 i faktycznie bardzo ciche, trzymanie super, w deszczu jeszcze nie jeździłem.

Podobne wątki

  1. Opony Letnie.
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 00:26
  2. [164] Opony letnie do 164...
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 15:24
  3. [75] Opony letnie
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-03-2008, 17:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory