Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Alfa 159 2.4 gaz w układzie chłodzącym

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    159
    Postów
    116

    Domyślnie Alfa 159 2.4 gaz w układzie chłodzącym

    witam,
    bez wstępu przejdę do sytuacji - w układzie chłodzącym z nieznanych mi powodów tworzy się duże ciśnienie, do tego stopnia, że po przejechaniu 20 km poziom płynu w wyrównawczym z początkowego OK spada tak że go praktycznie niw widać w wyrównawczym. Po odkręceniu korka świszczy jak parowóz i uchodzi mnóstwo gazu. Cała sytuacja b. szybko kończy się tym że rozszczelnia mi któryś gumowy wąż i płyn ląduje na asfalcie a ja jechać dalej nie mogę. Większość z Was pomyśli wiadomo -pęknięta głowica, ale 3 razy robiłem test na obecność spalin w płynie u 3 różnych mechaników i za każdym razem nic! Macie jakiś pomysł skąd może się tam jeszcze brać gaz. Dzięki za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Jak płyn wylatuje na asfalt to albo któryś wąż jest pęknięty albo jakaś opaska nie trzyma. Wejdź pod auto i sprawdź gdzie leci. To że w układzie chłodzenia jest "gaz" to nic dziwnego. Układ jest pod ciśnieniem i po odkręceniu korka na gorącym silniku zawsze ciśnienie uleci. Tylko z odkręcaniem korka na gorącym silniku uważaj żeby Ci płyn nie wystrzelił bo skończysz z poparzeniami

    Wyryte rantem felgi

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    159
    Postów
    116

    Domyślnie

    [QUOTE=beriba;1813005]Jak płyn wylatuje na asfalt to albo któryś wąż jest pęknięty albo jakaś opaska nie trzyma. Wejdź pod auto i sprawdź gdzie leci. To że w układzie chłodzenia jest "gaz" to nic dziwnego. Układ jest pod ciśnieniem i po odkręceniu korka na gorącym silniku zawsze ciśnienie uleci. Tylko z odkręcaniem korka na gorącym silniku uważaj żeby Ci płyn nie wystrzelił bo skończysz z poparzeniami


    nie nie - już dwa razy przy okazji gdy płyn wyleciał sprawdziłem węże i opaski, a przynajmniej w okolicy gdzie powstało rozszczelnienie. Po prostu tworzy się na tyle duże ciśnienie że wypiera ze zbiornika wyrównawczego płyn do tego stopnie że go tam prawie nie ma a po odkręceniu korka wraca praktycznie do stanu max! Jeśli za długo pojeżdze i nie odpowietrze ciśnienie rozsadza opaski i powoduje wyciek.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Jak w układzie jest za duże ciśnienie to może jest zapchany albo zapowietrzony? Sprawdzałeś wtedy kompem temperaturę silnika?

    Wyryte rantem felgi

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Jeśli spadł Ci wąż, to układ musiał się zapowietrzyć. Zagrzej silnik, żeby otworzył się termostat, temperaturę w środku ustaw na HI, poluzuj odpowietrznik na nagrzewnicy. Reszta układu, jeśli się nie mylę odpowietrza się sama.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Tyle, że ten układ sam się odpowietrza. Wygląda to na samoczynne zapowietrzanie się układu. Na początek do sprawdzenia korek.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    A sprawdziles sprawnosc termostatu? Mialem doslownie tak samo z tym ze gdy nie mialem wlaczonego ogrzewania na max to samochod przy wiekszym "butowaniu" sie nagrzewal wyzej niz 90* no i okazalo sie ze termostat padl...

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Jeśli jest to 2.4 jtdm to ciśnienie w układzie może ale nie musi oczywiście świadczyć o przepalonej uszczelce pod głowicą lub co pewnie bardziej prawdopodobne i bolące finansowo pęknięcie głowicy. Przypadłość tego silnika

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Sprawdź korek w zbiorniczku wyrównawczym. Pewnie jest zatkany.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    9

    Domyślnie

    Witam kolego. Miałem dokładnie identyczne objawy jak Ty. Kilka razy rozszczelniło mi węże na łączeniach w różnych, najsłabszych miejscach, aż dopadło też chłodnicę i zaczęło już z niej lekko cieknąć. Wymieniłem też korek na nowy oryginał z ASO. Bez zmian. Niestety w tym czasie zajechałem cały silnik, urwało się kawałek bloku. Ale do rzeczy: Jestem właśnie na etapie montowania nowego silnika. Bardzo ciekawi mnie co mogło być przyczyną tego ciśnienia w układzie, więc jak tylko zwiozę uszkodzony silnik do siebie od razu ściągam głowicę, wtedy będzie można ocenić stan uszczelki, a samą głowicę zawiozę do sprawdzenia. Być może poznasz wtedy odpowiedź co może być przyczyną ciśnienia. Ale jeszcze raz napiszę. Objawy były identyczne. Silnik 2.4 200km 2007 rok.

Podobne wątki

  1. [159] Help! Auto wyrzygało olejem i płynem chłodzącym
    Utworzone przez Krzysiooo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 13:26
  2. Oringi w układzie klimatyzacji
    Utworzone przez grzelu w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 17:07
  3. 1.9jtd leje płynem chłodzącym spod silnika.
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 22:45
  4. Eksplozja w układzie dolotowym 2.0 Ts
    Utworzone przez przecinek w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 15:59
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-05-2012, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory