Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Czy to wężyk od turbo?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    27

    Domyślnie Czy to wężyk od turbo?

    Witam,
    Od jakiegoś czasu podczas przyśpieszania zaobserwowałem dziwny dzwięk, powyżej 2k obrotów zaczyna coś terkotać i ten dziwięk wraz z dociskaniem pedału gazu się nasila, (żeby zobrazować dzwięk porównam go do koła roweru wpędzonego w ruch i w trakcie jego obrotu jak by ktoś w szprychę wsadził patyk, im szybciej kolo się kręci tym ten dzwięk się nasila).
    Znajomy powiedział mi że to prawdopodobnie dziurka w wężu łączącym turbo z intercoolerem, tylko, że do końca nie wiem który to jest wąż, znalazłem schemat w sieci ale patrząc w silnik ciężko mi tak naprawdę go zlokalizować, nowy wężyk to koszt 300zł i nie chciałbym bez sensu wydawać pieniędzy.
    Co do objawów mechanicznych raczej nie zauważyłem spadku mocy auta, natomiast występuje turbodziura(obecna od początku jak kupiłem auto),

    Druga sprawa dziś przy poszukiwaniu wężyka od turbo zauważyłem, że zaznaczony obszar jest mokry od oleju http://screenshooter.net/102773817/rhmqsht, czym to może być spowodowane i jakie negatywne objawy mogą wystapić ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To odma. Nie ma wpływu na turbodziurę, ale warto wymienić opaskę na skręcaną to przestanie się pocić.
    Co do węży od turbo, na zdjęciu są po prawej stronie silnika. Bez oceny wizualnej nie warto wymieniać.
    Co do terkotania - sprawdź korekty wtryskiwaczy.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    27

    Domyślnie

    Zapomniałem dopisać jest jeszcze jeden objaw mechaniczny zaistniałej sytuacji, czasem na trasie w momencie gdy zbyt intensywnie uzytkowane jest turbo (np. wyprzedzanie kilku aut na jednym biegu, ponad 4k obrotow), następuje odłaczenie turbo przez komputer i do czasu, aż nie odpale ponownie samochodu ładuje się tylko do połowy.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,608

    Domyślnie

    Co do terkotania, to rozumiem ze klime masz nabita prawidlowo. Z tym jest czasem problem i to wlasnie brzmi czesto jakbys cos wlozyl miedzy szprychy w rowerze. Sa tez niezgodnosci pomiedzy maszynami do obslugi klimy i katalogami odnosnie ilosci czynnika - np moja poprzednia 159 z 2005r u mojego mechanika nabijano do 550g, a nowsz z 2010 naabil 460g bo tak mu pokazywala i maszyna i jakies tam wyszukal dane wg sprezarki klimy. Niestety jak nabil 460g to niesamowicie wiercilo/terkotalo. Pojechalem do ASO FAP, a tam maszyna podala 550g, tak nabili i jest cisza od 2 miesiecy. Wiem ze niektorzy na forum za to maja problem jak nabija 550g i nabijaja wlasnie 460g.

    Co do ograniczonego doladowania - wyskakuje check engine? Podlaczales kompa? Sterownik z 1.9JTDM obsluzysz darmowa wersja MES-a, kup ELM327 BT albo USB (z usunietym rezystorem, albo sam go usun), sprawdz bledy, ew. pozniej na forum bedziemy myslec jakie logi masz zrobic i co sprawdzic (ja specem nie jestem, ale ktos na pewno podpowie).

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    U mnie przy 550g cisza, przy 460g terkocze
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 163KM | 345Nm
    Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155km

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    np moja poprzednia 159 z 2005r u mojego mechanika nabijano do 550g, a nowsz z 2010 naabil 460g bo tak mu pokazywala i maszyna i jakies tam wyszukal dane wg sprezarki klimy. Niestety jak nabil 460g to niesamowicie wiercilo/terkotalo.
    Też miałem takie obawy, bo w serwisie chcieli mi nabić "tylko" 460 g. Ale wszystko w porządku. Gość mi powiedział, że były dwa typy układów w 159.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    27

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi, dzwięk wydobywa się właśnie tak jak by z wlotów powietrza dokładnie w tym miejscu: http://screenshooter.net/102773817/xcfijku
    [MENTION=20089]epsonix[/MENTION] wyskakuje check engine, u mechanika po podłączeniu do komputera moglem jedynie skasować ten błąd, ale za kazdym razem po odłączeniu turbo bład się znów pojawia,
    za twoją poradą kupie kable i porobię screeny.

    Czy przy okazji za pomocą diagnozowania komputerem mogę sprawdzić ile nabite jest tej klimy? Moja 159 jest z 2006 więc powinna miec 550?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,608

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Też miałem takie obawy, bo w serwisie chcieli mi nabić "tylko" 460 g. Ale wszystko w porządku. Gość mi powiedział, że były dwa typy układów w 159.
    byly, tylko wychodzi dzi na to ze sa niescislosci/bledy w dokumentacjach z jakich mechanicy korzystaja i czasem wychodzi na to ze ma byc inna wartosc

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Peszkin Zobacz post
    Dziękuję za odpowiedzi, dzwięk wydobywa się właśnie tak jak by z wlotów powietrza dokładnie w tym miejscu: http://screenshooter.net/102773817/xcfijku
    [MENTION=20089]epsonix[/MENTION] wyskakuje check engine, u mechanika po podłączeniu do komputera moglem jedynie skasować ten błąd, ale za kazdym razem po odłączeniu turbo bład się znów pojawia,
    za twoją poradą kupie kable i porobię screeny.

    Czy przy okazji za pomocą diagnozowania komputerem mogę sprawdzić ile nabite jest tej klimy? Moja 159 jest z 2006 więc powinna miec 550?
    czy dzwiek znika jak wulaczysz klime (* ns panelu)?
    nie sprawdzisz ile jest czynnika kabelkiem, trzeba odessac na maszynie.

    jaki dokladnie blad miales?

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar narkotykk
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM
    Postów
    120

    Domyślnie

    Ja w mojej gt jak mialam dziurę w rurze to bylo slychac takie syczenie a nie terkotanie

    Wysłane z mojego LG-H320 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    27

    Domyślnie

    [MENTION=20089]epsonix[/MENTION] ten dzwięk nie występuje od razu przy odpaleniu samochodu, tylko po chwilowej jeździe i na prędkościach powyżej 80km/h, włączanie i wyłaczanie klimy nie daje efketu
    Co do błędu to nie wiem, bo mechanik go skasował od razu,

    Zamówię kable podłącze pod mojego kompa i wyślę zestawienie

    @narkotyk dzięki, właśnie kilka razy się spotkałem, że ludzie pisali o syczeniu także u mnie chyba jest jednak coś innego...

Podobne wątki

  1. Co to za wężyk ???
    Utworzone przez cargo241 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 14:01
  2. Co to za wężyk?
    Utworzone przez mlody016 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2013, 07:11
  3. co to za wężyk ??
    Utworzone przez szefuni0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 09:37
  4. Co to za wężyk? (foto)
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-12-2010, 21:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory