Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Alfa 159 2.4 gaz w układzie chłodzącym

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Panowie ja też to przerabiałem i też eliminowałem inne przyczyny a po pewnym czasie jak mnie to już wnerwiało, to podniosłem głowicę i zobaczyłem co nie chciałem. Ale prawda była bolesna. Jednak sobie z tym problemem poradziłem i silnika nie zatarłem a teraz po kuracji odmładzającej autko śmiga jak powinno.
    Oczywiście nie powiem na odległość że u kolegi któraś z tych innych rzeczy nie zawiodła. Ale mając ten temat przerobiony z autopsji sądzę, że na 99% to pęknięta głowica gdzieś na kanale wodnym i robi ciśnienie.
    PS
    Ja tez zaczynałem od wymiany termostatu i to na ORI i nic to nie dało tylko kasa poszła w kanał.

  2. #12
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Najprościej to zacząć od sprawdzenia obecności spalin w zbiorniczku wyrównawczym. Każdy porządny warsztat powinien mieć takie urządzonko, można też samemu kupić tester.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Jakieś czarnowidztwo się tu panoszy. Być może masz rację, ale pęknięta głowica to raczej ostateczność. Prędzej przepalona uszczelka pod głowicą, to przecież dość częsta przypadłość. Prosty test na obecność CO2 w układzie pozwoli ograniczyć zakres poszukiwań.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał ferenss Zobacz post
    Większość z Was pomyśli wiadomo -pęknięta głowica, ale 3 razy robiłem test na obecność spalin w płynie u 3 różnych mechaników i za każdym razem nic! Macie jakiś pomysł skąd może się tam jeszcze brać gaz. Dzięki za pomoc
    Tak wklejam dla tych, co nie przeczytali pierwszego wpisu i piszą, że na pewno pęknięta głowica...

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Kolego to zamknij post i po sprawie. Jak mechanicy na testach nic nie znaleźli to powinno być git nie???
    Napisałem co przerabiałem a twój przypadek może być inny i też to napisałem. Ja też nie miałem na teście żadnych problemów a jak samochód się rozgrzewał to robiło się ciekawie.
    Twój problem i powiem ci , że nikt na odległość ci go tak od siup nie rozwiąże. Jak nie dasz do roboty tego mechanikowi, to będziesz cały czas gdybał.
    A ci co piszą o czarnowidztwu wyżej to nie wiedzą ile taka "przyczyna wymiany głowicy w 2.4 JTDm kosztuje.

    Moja rada jak chcesz, to wymieniaj podejrzane części po kolei i może rzeczywiście trafisz co walnęło. Ale to trochę kosztować będzie. Ale lepiej oddaj do mechanika który ogarnia sprawę i zrobi co jest do zmiany abyś się cieszył jazdą a nie narzekaniem.
    Pozdro

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    159
    Postów
    116

    Domyślnie

    dzięki wszystkim za porady. Dodam że termostat wymieniłem na ori jakiś miesiąc temu, a korek mam może rok no i jak już było pisane 3 razy u różnych mechaników robiłem test na spaliny w płynie. Niedawno też zaczął dymić na biało. Obawiam się że to głowica, ale sztuka to znaleźć ogarniętego mechanika

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Witam, właśnie dziś zrobiłem wpis na temat głowicy w moim 2.4. Wymieniłem termostat z czujnikiem, chłodnice --> co prawda była zalepiona szlamem...
    jak jeżdżę spokojnie, do 100km/h to jest dobrze, wystarczy że trochę go rozbujam i koniec ! grzeje się, ciśnienie takie że węże nie dają się ścisnąć. Też szukałem przyczyny byle by nie rozbierać głowicy. A dzieje się tak że nieszczelność nie jest duża ale w chwili kiedy silnik się porządnie rozgrzewa, metal zaczyna się rozszerzać i spaliny dostają się do płaszcza wodnego. Co do samego testu CO2... u mnie było tak, jak silnik pracował na wolnych obrotach to nie zabarwiał się odczyn, jak odkręciłem mu trochę więcej to w 2sek się zmieniał kolor. Rozebrali głowice i widać gołym okiem co się stało. Nie baw się w jakieś magiczne sztuczki tylko ściągaj i wysyłaj na wymiankę 1-1 koszt 1,5tyś za samą głowice.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Tak wklejam dla tych, co nie przeczytali pierwszego wpisu i piszą, że na pewno pęknięta głowica...
    Tak dla ścisłości... to nie wiem czy każdy ale większość magików nie potrafi wykonać tego testu prawidłowo, myślą że to golf II i tyle !

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4jtdm 2006rok
    Postów
    17

    Domyślnie

    Czemu nikt nie wspomina o możliwości założenia głowicy z 156? Podobno jest taka możliwość i o wiele przyjemniejsza dla portfela...

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    159
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilo65 Zobacz post
    Czemu nikt nie wspomina o możliwości założenia głowicy z 156? Podobno jest taka możliwość i o wiele przyjemniejsza dla portfela...

    możesz rozwinąć wątek głowicy od 156 i przybliżyć mi temat. Nie mam szczerze ochoty ciągle jeździć po mechanikach każdym razem jak wyrzuci płyn . Już w tej chwili pewnie miałbym nową głowicę
    A166 tam reż było 2.4???

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamilo65 Zobacz post
    Czemu nikt nie wspomina o możliwości założenia głowicy z 156? Podobno jest taka możliwość i o wiele przyjemniejsza dla portfela...
    Słyszałem o tym ale to mit. Różnią się od siebie wytrzymałościom i... mieszanką materiału z którego są zrobione, do tych 2.4 200km dodawane było więcej molibdenu by utwardzić materiał, poza tym większa ilość koni w 159 i obciążenia nie dadzą rady z głowicą ze 156.

    - - - Updated - - -

    Głowica to nie opony czy felgi żeby jakoś zmodyfikować i założyć, widzę że nie zdajesz sobie sprawy kolego czym jest głowica i jak precyzyjnie jest wykonana. Starsze silniki były przystosowane do innych obciążeń i wytrzymałości, skoro jest model 159 to nie bierze się takiego elementu jak głowica i zakłada ze 156...

Podobne wątki

  1. [159] Help! Auto wyrzygało olejem i płynem chłodzącym
    Utworzone przez Krzysiooo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 13:26
  2. Oringi w układzie klimatyzacji
    Utworzone przez grzelu w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 17:07
  3. 1.9jtd leje płynem chłodzącym spod silnika.
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 22:45
  4. Eksplozja w układzie dolotowym 2.0 Ts
    Utworzone przez przecinek w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 15:59
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-05-2012, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory