Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Temat: bezpieczeństwo alfa156

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar frynas
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    sieradz/międzyrzecz
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 16v 150KM
    Postów
    202

    Domyślnie bezpieczeństwo alfa156

    Bieżące interwencje straży pożarnej - KP PSP w Sulęcinie
    to są zdjęcia z wypadku alfy na którym byłem jako ratownik z pogotowia....chciałem kupić taką alfe tylko kombi....teraz jestem przerażony...co Wy o tym sądzicie???????
    alfa romeao 146 1,9TD

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Alfy 156 nie są najbezpieczniejszymi autami ale pomyśl co by zostało z 146 !? Nie chcę zaczynać sondy na temat-które auto jest bezpieczne a które mniej. Moim zdaniem winą zniszczeń jest duża prędkość i to tyle.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar frynas
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    sieradz/międzyrzecz
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 16v 150KM
    Postów
    202

    Domyślnie

    masz racje....tym bardziej że gość w tej alfie zasnął za kierownicą i spowodował ten wypadek...ale wracając do tematu....chciałbym uzyskać informacje...czy alfy 156 to 2003r czyli po lifcie miały przeprowadzany crash test i jaki jest jego wynik....bo to autko w linku jest sprzed 2003 i efekt widać...jeśli ktoś ma dostęp do takich danych to czekam na informacje...pozdrawiam
    alfa romeao 146 1,9TD

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Dokładnie im większe auto tym lepiej, swoją drogą prędkość musiała być spora
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał frynas Zobacz post
    masz racje....tym bardziej że gość w tej alfie zasnął za kierownicą i spowodował ten wypadek...ale wracając do tematu....chciałbym uzyskać informacje...czy alfy 156 to 2003r czyli po lifcie miały przeprowadzany crash test i jaki jest jego wynik....bo to autko w linku jest sprzed 2003 i efekt widać...jeśli ktoś ma dostęp do takich danych to czekam na informacje...pozdrawiam
    Dokładnie tak jak mówi frynas, 156 to nie najbezpieczniejsze auto - ale to akurat tyczy się wszystkich alf - dopiero od modelu 159 AR wzieło sobie odrobine bezpieczeństwa do serca (link na dole) , więc nie przerażaj się tym, co zobaczyłeś bo 146 w najlepszym przypadku wypadła by tak samo

    Nie należy się też sugerować jak wygląda ta omega w stosunku do 156 - liczy się w którym miejscu samochodu skupiła się cała energia, a oba dostały nieco inaczej - no i nie zapominajmy że masa omegi to 1700kg a AR niecałe 1300 a 400kg to robi swoje

    156:
    http://www.youtube.com/watch?v=kxZpy...eature=related

    147 - w zasadzie mimo nowszej konstrukcji bez zmian w porównaniu ze 156
    YouTube - alfa romeo 147 crash test euroncap

    159:
    YouTube - Alfa Romeo 159 - Crash Test


    Cytat Napisał frynas Zobacz post
    .czy alfy 156 to 2003r czyli po lifcie miały przeprowadzany crash test i jaki jest jego wynik....bo to autko w linku jest sprzed 2003 i efekt widać...jeśli ktoś ma dostęp do takich danych to czekam na informacje...pozdrawiam
    raczej nie miały bo to tylko lift - zmiana poszycia - konstrukcja niezmieniona
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 17-05-2009 o 11:13

    diesel power http://je.pl/qeuy

  6. #6
    BENNY
    Gość

    Domyślnie Wypadek

    Nie wiem tylko czym jesteś przerażony??? Tym, jak auto wygląda po tego typu wypadku? Jeśli jesteś ratownikiem to powienieneś wiedzieć, że przy tego typu zmiszczeniach prędkość musiała być...jak to mówią oględnie policjanici "znaczna". Wszystcy wiemy jaka... Jesli sądzisz, że gdybyś np. jechał Vovlo i przyrżnął z tą prędkością w bok innego auta bez konsekwencji no to gratuluję optymizmu...

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar frynas
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    sieradz/międzyrzecz
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 16v 150KM
    Postów
    202

    Domyślnie

    Cytat Napisał BENNY Zobacz post
    Nie wiem tylko czym jesteś przerażony??? Tym, jak auto wygląda po tego typu wypadku? Jeśli jesteś ratownikiem to powienieneś wiedzieć...Jesli sądzisz, że gdybyś np. jechał Vovlo i przyrżnął z tą prędkością w bok innego auta bez konsekwencji no to gratuluję optymizmu...
    akurat optymizmu to mi nie brakuje...ale widziałem dużo aut po wypadkach...dajmy na to np...taki VW Golf Mk5 zderzył sie czołowo z fordem fiestą...i uderzenie nie rozbiło nawet przedniej szyby....a wolno to on nie jechał....
    alfa romeao 146 1,9TD

  8. #8
    sawikjunior
    Gość

    Domyślnie

    Ale jakby nie patrzeć Fiesta jest klasę niżej od Golfa...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    W innym temacie czytałem ze 156 II czyli po FL miały zmienioną konstrukcję, strefy zgniotu jakoś inaczej rozplanowane tak że są bezpieczniejsze - nie wiem czy to prawda, żyję tym że tak . Poszukajcie tematu różnice miedzy 156 I a II.


  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał frynas Zobacz post
    akurat optymizmu to mi nie brakuje...ale widziałem dużo aut po wypadkach...dajmy na to np...taki VW Golf Mk5 zderzył sie czołowo z fordem fiestą...i uderzenie nie rozbiło nawet przedniej szyby....a wolno to on nie jechał....

    to mógł się ten golf zderzyć z czymś cięższym od siebie o 400kg oraz jadąc 2x szybciej, tak jak w przypadku AR vs Omega

    Myślisz że gdyby alfa zdeżyła się z fiestą to nie było by lepiej? po 2 - mowisz że fiesta i golf zderzyły się czołowo - i to też ma duże znaczenie, alfa i omega zderzyły się narożami - więc energię przyjeła tylko 1 strefa zgniotu i bok auta - i nie mow że golf i fiesta jechały szybko bo jezeli samochod (omega ważąca 1700kg!) zderząjąc się z lżejszym od siebie o 400kg samochodem tak wygląda to sory, ale ich prędkości były tak duże że nawet jadąc audi A8 nie było by szans aby 'nie pękła przy zderzeniu przednia szyba' tak jak ty to opisujesz na swoim przykładzie.



    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    W innym temacie czytałem ze 156 II czyli po FL miały zmienioną konstrukcję, strefy zgniotu jakoś inaczej rozplanowane tak że są bezpieczniejsze - nie wiem czy to prawda, żyję tym że tak . Poszukajcie tematu różnice miedzy 156 I a II.
    a Mi się wydaje że to bajer - jeżeli producent wprowadza znaczące zmiany w konstrukcji to powienien odbyć sie nowy crash-test - a takowy nigdy sie nie miał miejsca.
    A jeśli takie poprawki by były to napewno AR zależało by aby taki test został jak najszybciej zrobiony - w końcu on zaważył u wielu ludzi na opinii tych aut.
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 17-05-2009 o 12:14

    diesel power http://je.pl/qeuy

Podobne wątki

  1. Bezpieczeństwo i tempomat AR 147
    Utworzone przez bodzio_piotr w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 08:11
  2. Bezpieczeństwo w 156
    Utworzone przez TheCuba w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 15:21
  3. Bezpieczeństwo w 166
    Utworzone przez mathewc w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 20:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory