Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Ciężkie odpalanie

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    najpierw zacznę od tego czujnika wałka rozrządu. Gdzie taki czujnik dorwać? i za ile? gdzie najlepiej kupować?

    - - - Updated - - -

    ale samochód wcale Ci nie odpalał, czy tak jak u mnie po nocnym postoju ciężkie było pierwsze uruchomienie?
    Cytat Napisał Korba Zobacz post
    u mnie (też 120 KM) to był czujnik położenia wałka rozrządu, zakłócał ECU i silnik mimo kręcenia nie dostawał paliwa. Jestem 20000 km po wymianie, nie powtórzyło się.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar kostek_ak
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Prochowice
    Auto
    alfa romeo 159 2007 1,9 jtdm 120km
    Postów
    67

    Domyślnie

    a kto ma w 8v klapy wirowe ? bo tu czegoś nie rozumiem

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cytat Napisał kostek_ak Zobacz post
    a kto ma w 8v klapy wirowe ? bo tu czegoś nie rozumiem
    Wcześniej koledzy nie doczytali, że to 120KM i ja też nie popatrzyłem. Jeżeli kolega ma 8v to tym bardziej dawki

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    A ja proponuję zmienić rozrusznik zawsze można go oddać

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    a z czystej ciekawości - ile taka zabawa z rozrusznikiem od 2.4 kosztuje?

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Ja rozrusznik dałem 100 zł plus wysyłka wymiana 30 zl

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mamel
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 8v
    Postów
    469

    Domyślnie

    To też dobra opcja bo dawki kosztują stówkę, więc na to samo wychodzi

  8. #18
    Korba
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubalzoo Zobacz post
    najpierw zacznę od tego czujnika wałka rozrządu. Gdzie taki czujnik dorwać? i za ile? gdzie najlepiej kupować?

    - - - Updated - - -

    ale samochód wcale Ci nie odpalał, czy tak jak u mnie po nocnym postoju ciężkie było pierwsze uruchomienie?

    pierwsze uruchomienie zimnego silnika po kilku godzinnym postoju, najczęściej przy aucie rozgrzanym na słońcu. Zapamiętałem raz piętnastominutowe odpalanie, kiedy sądziłem, że będzie już laweta.
    Czujnik mnie kosztował 180 zł +robocizna 200 zł (częściowy demontaż rozrządu).
    Przy kosztach jakie poniosłem przez niewłaściwą diagnozę (3xelektroniczna inspekcja, filtr paliwa, świece żarowe, regeneracja rozrusznika) niewiele.

    I bardzo niewiele w stosunku do tego, na co mnie chciały naciągać niektóre serwisy, w tym jeden bardzo chwalony i renomowany w Krakowie. A problemów dopatrywali się we:
    -wtryskach
    -pompie paliwa
    -przewodach paliwowych
    -(sic) turbosprężarce (regenerowana – zresztą pewnie też niepotrzebnie – pół roku wcześniej, no ale na turbo można sporo kasy przytulić, więc generalnie z defaultu turbo zawsze jest źródłem zła na świecie)
    -przepustnicy (której wgrali oprogramowanie utrzymującą ją ciągle w pozycji otwartej, zorientowałem się dopiero, jak mechanik wymieniający mi czujnik badał sprawę)
    -(mój ulubiony) zatkanym filtrze DPF. Który mam do tej pory, więc to było robienie w wała poziom hard

    Nie stwierdzę czy u Ciebie też jest zepsuty czujnik, ale uważaj.
    Moja usterka była klasyczną próbą robienia mnie w chu*a, naciągania na kasę (a że jestem prostym księgowym, a nie mechanikiem, to przez parę tygodni nieźle im szło), gdzie diagnozy dokonywali bez otwarcia przeklętej maski (i to, jak pisałem, cieszący się renomą mechanicy).
    Ostatni mechanik (ten wymieniający czujnik) odczytał przy inspekcji od razu błąd czujnika, o którym poprzednie serwisy, w tym ten renomowany, nawet nie wspomniały, szukając problemu we wtryskiwaczach czy, o Boże, turbosprężarce.Miesiąc wyjęty z życiorysu, utrata wiary w uczciwość wielu ludzi, ale szczęśliwie naprawa nie kosztowała finalnie tyle, ile się zapowiadało. Powodzenia

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Korba Zobacz post
    pierwsze uruchomienie zimnego silnika po kilku godzinnym postoju, najczęściej przy aucie rozgrzanym na słońcu. Zapamiętałem raz piętnastominutowe odpalanie, kiedy sądziłem, że będzie już laweta.
    Czujnik mnie kosztował 180 zł +robocizna 200 zł (częściowy demontaż rozrządu).
    Przy kosztach jakie poniosłem przez niewłaściwą diagnozę (3xelektroniczna inspekcja, filtr paliwa, świece żarowe, regeneracja rozrusznika) niewiele.

    I bardzo niewiele w stosunku do tego, na co mnie chciały naciągać niektóre serwisy, w tym jeden bardzo chwalony i renomowany w Krakowie. A problemów dopatrywali się we:
    -wtryskach
    -pompie paliwa
    -przewodach paliwowych
    -(sic) turbosprężarce (regenerowana – zresztą pewnie też niepotrzebnie – pół roku wcześniej, no ale na turbo można sporo kasy przytulić, więc generalnie z defaultu turbo zawsze jest źródłem zła na świecie)
    -przepustnicy (której wgrali oprogramowanie utrzymującą ją ciągle w pozycji otwartej, zorientowałem się dopiero, jak mechanik wymieniający mi czujnik badał sprawę)
    -(mój ulubiony) zatkanym filtrze DPF. Który mam do tej pory, więc to było robienie w wała poziom hard

    Nie stwierdzę czy u Ciebie też jest zepsuty czujnik, ale uważaj.
    Moja usterka była klasyczną próbą robienia mnie w chu*a, naciągania na kasę (a że jestem prostym księgowym, a nie mechanikiem, to przez parę tygodni nieźle im szło), gdzie diagnozy dokonywali bez otwarcia przeklętej maski (i to, jak pisałem, cieszący się renomą mechanicy).
    Ostatni mechanik (ten wymieniający czujnik) odczytał przy inspekcji od razu błąd czujnika, o którym poprzednie serwisy, w tym ten renomowany, nawet nie wspomniały, szukając problemu we wtryskiwaczach czy, o Boże, turbosprężarce.Miesiąc wyjęty z życiorysu, utrata wiary w uczciwość wielu ludzi, ale szczęśliwie naprawa nie kosztowała finalnie tyle, ile się zapowiadało. Powodzenia
    Dużo napisałeś ale konkretnie który czujnik wymieniales map sensor (czujnik doładowania) czy czujnik przy rozrządzie. Jeśli któryś z nich to są sytuacje że nie wyświetli bledu

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    przy padniętym czujniku w ogóle by nie odpalił. Jak rano kręci wolniej niż na ciepłym to do regeneracji lub lepiej wymiany (na ten z 2.4 lub 2.0) rozrusznik.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-02-2015, 15:13
  2. Ciężkie odpalanie 2.0 T.S
    Utworzone przez marcinc6 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 09:15
  3. [159] Ciężkie odpalanie 1,9 JTDm
    Utworzone przez MARLEE w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 07-06-2013, 07:24
  4. Ciężkie odpalanie :( Alfa słaba po rozruchu
    Utworzone przez rav782 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 17:19
  5. Ciężkie zapalanie
    Utworzone przez Woju w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory