Strona 53 z 131 PierwszyPierwszy ... 3434445464748495051525354555657585960616263103 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 521 do 530 z 1307

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #521
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Że się tak wyrażę, pomacaj obudowę DPF od góry. Włóż rękę między nadwozie a filtr i tam pomacaj.

  2. #522
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    Witam Koledzy,

    Mam okazję usunąć DPF (AR 159, 120 KM) u pewnego mechanika, który życzy sobie trochę mniej za tę usługę niż profesjonalne serwisy.

    Zarzeka się, że poradzi sobie z tym bez problemu.

    Moje pytanie, to czy przy zmianach w oprogramowaniu da się coś mocno spartaczyć? Czy jest to raczej błachostka w tym modelu

    Bo czytałem, np. o rozrzedzaniu oleju bez przyczyny, itp (wiadomo o co chodzi).

  3. #523
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Można spartaczyc były przypadki że ecu wydawał polecenie wypalenia. Z tego co na forum można wyczytać to dpf-a nie da się zupełnie wykasowac można jedynie tak wystroic że do wypalenia nigdy nie dojdzie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  4. #524
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    Po przejechaniu trasy rzędu 50 km spokojnie w tym ostatnie 5 km na 3000 obr. zauważyłem, że kopci się coś lekko spod podwozia o zapachu spalin.

    Następnie wypluło błąd - po rozkodowaniu "za długi czas regeneracji filtra".

    Czy to była przerwana procedura wypalania?

    Zdarzyło mi się tak 2 razy w ciągu 3 tygodni posiadania auta. Poprzednio było użytkowane przez kobietę w mieście.

  5. #525
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Można spartaczyc były przypadki że ecu wydawał polecenie wypalenia. Z tego co na forum można wyczytać to dpf-a nie da się zupełnie wykasowac można jedynie tak wystroic że do wypalenia nigdy nie dojdzie
    Tak, to prawda. Można to spartaczyć, a co gorsza, to są ludzie/warsztaty osuwające fizycznie DPF pozostawiając oprogramowanie nie zmienione.
    A sterownikach jakie macie robi się "emulację", czyli jak napisał olo_84.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Falanis Zobacz post
    Po przejechaniu trasy rzędu 50 km spokojnie w tym ostatnie 5 km na 3000 obr. zauważyłem, że kopci się coś lekko spod podwozia o zapachu spalin.

    Następnie wypluło błąd - po rozkodowaniu "za długi czas regeneracji filtra".

    Czy to była przerwana procedura wypalania?

    Zdarzyło mi się tak 2 razy w ciągu 3 tygodni posiadania auta. Poprzednio było użytkowane przez kobietę w mieście.
    Tak, to z dużym prawdopodobieństwem procedura wypalania. Zobacz MES-em do ECU i sprawdź kiedy wystąpiło ostatnie wypalanie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #526
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi :-)

    W takim razie, możecie polecić jakiś rzetelny warsztat do usunięcia DPF w okolicach Częstochowy ?

    Lub samego programistę

  7. #527
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Jeśli ktoś jeszcze myśli o usunięciu DPF to ma na sprzedasz puszkę z usuniętym wkładem filtra ;P

  8. #528
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    159 1.9JTD
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam

    Mam problem z moją włoszką.
    Pare dni temu kupiłem AR 159 JTD 150KM z wyciętym dpf-em(przynajmniej tak twierdzi były właściciel. Problem pojawia się gdy jadąc na 5 biegu moja włoszka zaczyna dymić, a spalanie rosnąć. Problem ten ustaję po po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika do czasu wrzucenia 5 biegu lub przekroczeniu 100KM/H(nie jestem do końca pewien co dokładnie powoduje dymienie, załączenie 5 biegu czy prędkość).
    Zastanawiam się czy przy usuwaniu dpf'a były właściciel zapomniał także usunąć go programowo, czy ten kto to robił po prostu zrobił to nie właściwie, przypisał złe wartości w oprogramowaniu komputera i komputer odpala wypalanie dpf'a.
    Jeden z moich znajomych, stwierdził że możliwe mam problem z czujnikiem temperatury spalin(dpf??)

    Jak myślicie, co to może być?

  9. #529
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Najlepiej podłącz komputer i zdiagnozuj ale wygląda na jakis problem z dpf pewnie coś z softem jest nie tak.



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  10. #530
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał asas40 Zobacz post
    Zastanawiam się czy przy usuwaniu dpf'a były właściciel zapomniał także usunąć go programowo, czy ten kto to robił po prostu zrobił to nie właściwie, przypisał złe wartości w oprogramowaniu komputera i komputer odpala wypalanie dpf'a.

    Jak myślicie, co to może być?
    Ostatnio jest jakaś plaga usuniętych fizycznie DPF-ów bez modyfikacji oprogramowania.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory