Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: Głowica 1.8 MPI

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    To z18xer opla/gm ale szczerze mówiąc osobiście niewiele słyszałem by ten silnik miał taką przypadłość, nawet dzisiaj się pytałem mechanika dokładnie o ten silnik i dokładnie o ten sam temat a zajmuje się głownie oplami zawodowo. Prędzej wałki zmiennych kół rozrządu mogą padać od zbyt rzadkiego interwału wymiany oleju, od jakości oleju i filtra oleju.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    A płyn chłodniczy w normie? Na jakim poziomie on się utrzymywał?
    płyn chłodniczy też swego czasu znikał , ale wymiana przewodów i kolanek przy reduktorze załatwiła problem, obecnie na stałym poziomie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    czy ten silnik nie ma wiele wspólnego z silnikiem opla? tam problem z braniem oleju jest bardziej znany i może bardziej opisany.
    Tak, ma wiele wspólnego, przewertowałem forum Vectry C ale zbyt wielu konkretów nie znalazłem, padały też posty z ogarnięciem całej głowicy ,

    Już w zasadzie sobie założyłem, że ogarnę głowicę jak trzeba, Alfe chce użytkować jeszcze jakieś 3-4 lata więc ma być raz a dobrze , wiadomo, że nikt nie potrzebnie nie lubi kasy wydawać w większych ilościach no cóż nie zawsze się uda w skali roku oszczędzam (w teorii ;D) jakieś 2500 - 3000pln na paliwie z racji LPG więc... po roku wydatek się zwróci jedynie stacja multi wskoczy dopiero za miesiąc - dwa a nie w tym miesiącu i tyle

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozyi Zobacz post
    płyn chłodniczy też swego czasu znikał , ale wymiana przewodów i kolanek przy reduktorze załatwiła problem, obecnie na stałym poziomie
    Jaki to poziom?

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    To z18xer opla/gm ale szczerze mówiąc osobiście niewiele słyszałem by ten silnik miał taką przypadłość, nawet dzisiaj się pytałem mechanika dokładnie o ten silnik i dokładnie o ten sam temat a zajmuje się głownie oplami zawodowo. Prędzej wałki zmiennych kół rozrządu mogą padać od zbyt rzadkiego interwału wymiany oleju, od jakości oleju i filtra oleju.
    hmm ostatni raz olej wymieniany olej 8 miesięcy temu, zrobione około 9 000km na nim, plus oczywiście ok 9 L wlane podczas dolewek xD, no nie ma co gdybać chyba już póki co ;p otworzą to będzie wiadomo co tam w trawie piszczy na pewno dam znać

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    Jaki to poziom?
    mniej więcej w połowie między max a min na zimnym zilniku

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Narazie mam ten sam poziom płynu chłodniczego. U mnie wymieniałem uszczelnienia pod kolektorem wydechowym bo olej nieco rosił w okolicy podstawy filtra oleju. W zasadzie na bagnecie nie było różnicy ale silnik w tym miejscu nieco był usmarkany więc kwestia wizualna a z czasem pewnie byłoby go czuć po rozgrzaniu.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luck Zobacz post
    Narazie mam ten sam poziom płynu chłodniczego. U mnie wymieniałem uszczelnienia pod kolektorem wydechowym bo olej nieco rosił w okolicy podstawy filtra oleju. W zasadzie na bagnecie nie było różnicy ale silnik w tym miejscu nieco był usmarkany więc kwestia wizualna a z czasem pewnie byłoby go czuć po rozgrzaniu.
    Ja w styczniu wymieniałem komplet uszczelek podstawy filtra oleju, to było pierwsze podejrzenie jeśli chodzi o ubytki i było zapocenie. Niestety najprawdopodobniej w moim przypadku to pierścienie no ale czego się nie robi żeby było belli dobrze

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    Robi się wiele zwłaszcza, jeśli to pasja. Też lubię mieć u siebie wszystko na tip top Powodzonka i daj znać jak postępy prac.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    ...co do innych problemow to zaraz po uruchomieniu delikatnie faluja obroty przez ok minute potem wszystko ok,

    To falowanie występuje tylko na zimnym silniku, czy to wygląda tak że przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza walnie ci ze 4X w górę i opada, czy na 850 lub 1000 obrotów ci lekko drga przez cały czas, czy jakiekolwiek problemy masz z odpalaniem, jakieś głuche ciche stuki w silniku na jałowym?



  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post

    To falowanie występuje tylko na zimnym silniku, czy to wygląda tak że przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza walnie ci ze 4X w górę i opada, czy na 850 lub 1000 obrotów ci lekko drga przez cały czas, czy jakiekolwiek problemy masz z odpalaniem, jakieś głuche ciche stuki w silniku na jałowym?

    Bardziej "przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza walnie ci ze 4X w górę i opada'' a potem już luz, trzyma równe obroty, stuków brak na luzie, jednak ostatnio zauważyłem, że przy ruszaniu na 1 i przy skręconych kołach coś tam zaterkocze lub zapiszczy ale jak się da trochę więcej gazu to nic się nie dzieje ...

    - - - Updated - - -

    jak to wszystko się poskłada do kupy po obecnej operacji postaram się to nagrać o ile będzie dalej występowało łatwiej o diagnozę będzie

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozyi Zobacz post
    Bardziej "przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza walnie ci ze 4X w górę i opada'' a potem już luz, trzyma równe obroty, stuków brak na luzie, jednak ostatnio zauważyłem, że przy ruszaniu na 1 i przy skręconych kołach coś tam zaterkocze lub zapiszczy ale jak się da trochę więcej gazu to nic się nie dzieje ...

    - - - Updated - - -

    jak to wszystko się poskłada do kupy po obecnej operacji postaram się to nagrać o ile będzie dalej występowało łatwiej o diagnozę będzie
    Takie falowanie to może być objaw padniętego elektrozaworu na ssącym, mi padł swego czasu, ale mi drgała wskazówka, ale miałem tak tez przy pierwszym odpaleni na zimnym, masz jakieś błędy? (kody błędów) napisz jaki masz tą temp oleju w czasie jazdy? dochodzi do 110 i wyżej?

Podobne wątki

  1. Głowica
    Utworzone przez eMeFek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-04-2016, 23:11
  2. [159] Głowica
    Utworzone przez meser6 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 18:20
  3. Jtd głowica 16v do 8v
    Utworzone przez Dragos w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 13:15
  4. 1.6 TS Głowica
    Utworzone przez racestreet w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 09:47
  5. [156] Głowica od 2.0 TS do 1.8 TS
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 08:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory