Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Brak mocy do 3000 na luzie, kosmiczne korekty, jazda niemożliwa

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie Brak mocy do 3000 na luzie, kosmiczne korekty, jazda niemożliwa

    Witam wszystkich forumowiczów z kolejną comiesięczną usterką, tym razem biedniejszy o 550 zł które z pięknym uśmiechem przyjął ode mnie pan laweciarz.

    Sytuacja jest następująca:
    Jechałem sobie spokojnie A1 w odwiedziny do rodziców, stabilne 140 na zegarze i nagle check - sytuacja nie nowa, znowu błąd DPF, zawsze wystarczyło zjechać na MOP, błąd skasować (zacząłem już profilaktycznie wozić interfejs ze sobą), depnąć trochę mocniej i silnik po wypaleniu filtra więcej nigdy nie marudził. Ale nie tym razem... Po rozkręceniu do 3 - 3.5k obrotów głośny klekot, telepanie i ... po chwili znowu zaczął chodzić normalnie. Niestety po wrzuceniu biegu silnik nie ma sił ruszyć samochodu i od tamtej pory z każdą próbą odpalenia coraz trudniej wchodzi na obroty mimo że nie ma obciążenia. No i bardzo ciężko odpala. Po doturlaniu się do ok 3000 turbo zaczyna pompować i silnik na gaz reaguje normalnie o ile nie spadnie znowu poniżej tej granicy i ponownie nie złapie muła. Nie dymi ale spaliny śmierdzą inaczej niż zwykle. W momencie awarii korekty na wtryskach 1, 2 i 3 wynosiły w okolicy -1.x natomiast wtrysk 4 korekta +5.0

    No nic laweta i reszta dłuuugiej trasy do rodziców w kabinie Transita. Dzisiaj rano zrobiłem próbę przelewową - po napełnieniu strzykawek do ok 15 ml różnice wynosiły max 1 ml, z wtrysku nr 1 ropa jednak wyraźnie ciemniejsza i czymś zanieczyszczona. Silnik po trudnym odpaleniu i chwilowym kasłaniu normalnie wchodzi na ok 800 obrotów i trzyma je bez słyszalnych zakłóceń - nie chce jednak kręcić wyżej, mimo wciśniętego w dechę gazu do granicy 3000 rozkręca się dobre kilka - kilkanaście sekund. Rano korekty:

    Wtrysk 1: -3,4
    Wtrysk 2: -0,4
    Wtrysk 3: -0,3
    Wtrysk 4: +4,1
    Powyższy pomiar niestety na zimnym silniku.

    Teraz najciekawsze. Wartości zmierzone ciśnienia doładowania, paliwa, przepływki itp pokrywają się z wartościami oczekiwanymi. Komputer nie wywala żadnego błędu. Płyn chłodniczy czysty, poziom oleju niezmienny, rozrząd jak ustawiłem 13k temu tak się trzyma do teraz. Poza korektami nie widzę żadnych nieprawidłowości w MES i nie mam już zielonego pojęcia co może być przyczyną, więc burzę mózgów czas zacząć

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Lipne paliwo? Może jakiś syf z układu zassało? Ciśnienie wtrysku paliwa w normie?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Tak, wszystkie ciśnienia ok w tym te na listwie wtryskowej. Tankowanie tylko i wyłącznie na stacjach BP, LOTOS i Orlen, z czego ostatnio wyłącznie Orlen.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    skoro wywaliło Ci błąd zatkanego DPF to przyczyna raczej jest oczywista... możliwe że wtryski leją i stąd filtr zatyka się sadzą dużo szybciej, ale przyczyn może być więcej, np. przekłamania czujnika doładowania, przepływki itd. Ja bym zrobił wypalanie serwisowe i ją przegonił, może się odetka, tylko w tej sytuacji nie wiem czy to bezpieczne dla silnika skoro nie jest do końca sprawny

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zamień wtryski miejscami zapamiętując pozycję, bo może wtrysk padł. To byłoby najbardziej korzystne wyjście z sytuacji. Jak często DPF się wypala?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Zatkanie DPF według MES 78%, czyli jak najbardziej w normie. Błąd DPF czasami wywala z niewiadomych przyczyn ale jakieś 10-15 km potem rozpoczyna wypalanie i jedzie normalnie. W obecnym stanie silnika wypalanie serwisowe jest niewykonalne, ale nie sądzę aby było to przyczyną. Średni dystans za ostatnie 5 wypaleń 1019 km. Autem jeżdżę 90% trasa więc DPF ma u mnie wygodne życie Nie miałem już czasu dzisiaj zamienić wtrysków i niestety do następnego weekendu samochód postoi w garażu 300 km od mojej bieżącej lokalizacji...

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Na odległość śmierdzi awarią EGR. Może ręki bym sobie za to nie dał uciąć, ale na początek pełna zaślepka i patrzymy co się dzieje. Inna sprawa – jak wyglądają klapy wirowe? Jeśli jest stary kolektor i spadła listwa to też tak się to zachowuje (nieszczelne klapy sugeruje też problem z DPF).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 14-05-2016 o 20:43

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Kolektor jest niestety już poliftowy (plastik) i nie wiem czy poprzedni właściciel wywalił klapy... Przy najbliższej okazji rozbiorę wszystko albo zajrzę kamerką, bo będę miał taką możliwość. EGR według MES pracuje, ale jak jest w rzeczywistości nie wiem. No nic, są już jakieś tropy - dzięki bardzo za sugestie. Dam znać jak tylko dowiem się czegoś więcej

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Skoro plastikowy to odpada problem nieszczelnych klap i tego, że spadła listwa prowadząca klapy. EGR sprawdzisz w 30 minut jeśli masz narzędzia i masz z czego dorobić szybko zaślepkę (nawet prowizoryczną, choć blacha z puszki po piwie jest za cienka, musi być coś grubszego).

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Skoro plastikowy to odpada problem nieszczelnych klap i tego, że spadła listwa prowadząca klapy. EGR sprawdzisz w 30 minut jeśli masz narzędzia i masz z czego dorobić szybko zaślepkę (nawet prowizoryczną, choć blacha z puszki po piwie jest za cienka, musi być coś grubszego).
    Jak ma przy plastikowym kolektorze korektę +4 na czwartym garnku, to tam zapewne pofrunęła sobie klapa z owego kolektora i zrobiła lekki misz masz. Kompresja - pomiar.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Problem z LPI Vialle-na luzie telepie, brak mocy itp...
    Utworzone przez DaBo100 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-08-2014, 21:40
  2. Brak mocy w okolicach 3000 rpm
    Utworzone przez supra1705 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-07-2013, 20:10
  3. Brak mocy na zimnym silniku az do uzyskania 3000 obrotow
    Utworzone przez cebizip w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 21:29
  4. [145] [145]Brak mocy w przedziale 1000-ok 3000 obr.
    Utworzone przez mool w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 07:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory