Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Spadek mocy GT 1.9 JTD @ 185hp

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150hp @ 185hp 06r.
    Postów
    4

    Domyślnie Spadek mocy GT 1.9 JTD @ 185hp

    Witam wszystkich.

    To mój pierwszy post na forum, liczę że tu znajdę pomoc. Kilka słów o mnie i o mojej Alfie Gt. Gietetke mam od mniej więcej roku. Jest to moja pierwsza alfa i jest używana jako auto weekendowe. Alfa i ja należymy do podkarpackiego klubu alfacholików. Gt została zmapowana na 185 koni co zrobiło z niej całkiem przyjemne autko... Sprawowała się jak każda kobieta, miewała humory. A to szyba się nie domykała a to się żarówki paliły... standard. Po mapie GT śmigało się całkiem przyjemnie. Można było pokazać tyłek nie jednemu wieśwagenowi czy audi ale do czasu...

    Nie jestem w stanie określić dokładnego momentu awarii bo jako tako nic jej nie sygnalizuje. Jadąc do domu chciałem odstawić pewną skodę po czym okazało się ze auto nie idzie tak jak na 185hp przystało baa nie idzie nawet jak na standardowe 150. Brak mocy jest widoczny podczas agresywnej jazdy. Nie czuć "wciskania" a auto nie rozwija wcześniejszych prędkości na poszczególnych biegach. V-max spadła z około 240 na 200.... czuje się jakbym jeździł 120 konną bryczką z leniwymi końmi.

    Objawy:
    Utrata mocy.
    Auto nie wkręca się na obroty np. na 5 biegu nie chce wejść ponad 4k v 180 i to po długim czasie... wcześniej 210.
    Kopci na czarno przy ostrej jeździe.
    Czasem przy odpaleniu na zimno zadymi na biało (chyba winny 1 wtrysk - poszedł do regeneracji )
    Przyśpieszenie od 140 do 160 na 4 biegu wcześniej około 4s teraz 9s Mam film z przejazdu z licznikiem ale nie mogę wstawić. W YT pod taką nazwą Alfa Romeo GT 1.9 JTD @185hp 0-200km/h

    Co było zrobione
    Mapa na 185 hp - profesjonalnie wszystko było ok. Dobrą chwilę cieszyłem się podniesioną mocą.
    Zaślepiony i wyłączony EGR
    Nowe sprzęgło "zaksa" <- wiem że pisze się inaczej
    Nowy kolektor z klapami
    Wymienione oleje filtry

    Co było sprawdzane:
    Komputer z oryginalnym programem z ASO nie wykazał żadnych błędów a pomiary wskazują ze auto nie dostaje przypisanych dawek paliwa
    Profesjonalnie sprawdzone wtryski - OK (1 zregenerowany) mocy nie ma jak nie było...
    Wymieniono wężyk od podciśnienia
    Sprawdzono przesmarowano "gruchę" od turbo

    Póki co wydałem 500zł a problem nadal jest. Mechanik chce się teraz zabierać za turbo które podczas podkręcania (zimną ) było określane na bdobry stan. Nie wiem czy nie wpakuję się w koszty a przyczyna może być zupełnie gdzie indziej.
    Z góry dzięki za jakieś pomysły i rady. Nie jestem niestety mechanikiem ale chociaż może przekaże wasze rady i sugestie. Bo czuje że kończą się pomysły...

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    szukaj problemu w dolocie, szczelności zwłaszcza, sprawdź przepływomierz kto wie może jego kres dobiegł końca, reszty bym nie ruszał zwłaszcza turba bo to naciąganie na kasę ;]

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MdCyt
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    103

    Domyślnie

    Sprawdź takze intercoler lub węża idące od niego. Gdy jest intercoler walniety samochód także nie będzie miał mocy.

    Żaden wąż nie jest dziurawy?
    Ostatnio edytowane przez MdCyt ; 15-05-2016 o 19:27

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150hp @ 185hp 06r.
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał MdCyt Zobacz post
    Sprawdź takze intercoler lub węża idące od niego. Gdy jest intercoler walniety samochód także nie będzie miał mocy.

    Żaden wąż nie jest dziurawy?

    A takie rzeczy nie wyszły by na kompie podczas diagnostyki?

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150hp @ 185hp 06r.
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał zspako Zobacz post
    A takie rzeczy nie wyszły by na kompie podczas diagnostyki?

    Problem rozwiązany. Klapy wirowe się zamknęły (sterownik, może spadło cięgno) w każdym razie po ręcznym ustawieniu na otwarte moc wróciła

    Na weekendzie zostanie rozebrane i sprawdzone co tam sie podziało. Przypomnę ze kolektor nowy ale sterownik i silniczek pewnie stary

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar ToKo
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    GLE / GDA
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm
    Postów
    169

    Domyślnie

    no .. to już masz cel przy następnej wizycie u mechaniora.. WYCIĘCIE KLAP WIROWYCH ...czytałem, że lubią świrować
    *********************************
    Aktualnie na sprzedaż:

    http://olx.pl/oferta/obudowa-subwoof...5-IDeQwS5.html
    http://olx.pl/oferta/alfa-romeo-5x98...5-IDeQwzx.html

    *********************************

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150hp @ 185hp 06r.
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał ToKo Zobacz post
    no .. to już masz cel przy następnej wizycie u mechaniora.. WYCIĘCIE KLAP WIROWYCH ...czytałem, że lubią świrować
    '

    Trochę mi szkoda. Nie dość że sporo rozbierania to jeszcze w miarę nowy kolektor około 10k przejechane.... zobaczymy co wyjdzie taniej

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MdCyt
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    103

    Domyślnie

    Wiem, wiem nie krzyczcie temat został już oklepany ale może znajdzie się ktoś kto poświęci mi dwie minutki na wyjaśnienie tego.

    Usunięcie klap wirowych powoduje same plusy, mam rozumieć ze samochód poprzez ten zabieg staje się zwawszy.
    Naprawdę nie ma żadnych negatywów ?

    Nie chce przepłacać ile zaplaciliscie za tą przyjemność?
    Ostatnio edytowane przez MdCyt ; 17-05-2016 o 07:52

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar lordp
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    gt
    Postów
    17

    Domyślnie

    Jak dowiadowałem się, to najbliżej siebie znalazłem w Białymstoku za jakieś 1000 zł

    Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A10-70F przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    to drogo ),klapy wirowe zasysa jesli platikowy kolektor i potrafi silnik popsucnoi tyle

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MdCyt Zobacz post
    Wiem, wiem nie krzyczcie temat został już oklepany ale może znajdzie się ktoś kto poświęci mi dwie minutki na wyjaśnienie tego.

    Usunięcie klap wirowych powoduje same plusy, mam rozumieć ze samochód poprzez ten zabieg staje się zwawszy.
    Naprawdę nie ma żadnych negatywów ?

    Nie chce przepłacać ile zaplaciliscie za tą przyjemność?

    w Radomiu kolega w dobrej kasie klapy usuwa 694463623

Podobne wątki

  1. Spadek mocy
    Utworzone przez Lepina w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 09:42
  2. spadek mocy
    Utworzone przez exodus21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 17:35
  3. spadek mocy, dym
    Utworzone przez maxwell20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 23:41
  4. spadek mocy??
    Utworzone przez viking865 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-09-2010, 16:01
  5. [145] spadek mocy
    Utworzone przez gump3334 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 12:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory