Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Brak mocy do 3000 na luzie, kosmiczne korekty, jazda niemożliwa

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    No tak. Oczywista oczywistość w silniku z plastikowym kolektorem. Czyli niestety autor wątku powinien zbierać $$$.

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Zdjąłem dzisiaj kolektor i niestety brak klapek na 1 i 2 ośce licząc od przepustnicy... O ile ilość nagaru na ośce nr 2 sugeruje, że klapka poleciała już daaaaaaaaawno temu o tyle pierwsza ośka (ta przy felernym czwartym cylindrze) lekko przybrudzona olejem i sadzą. Widać urwała się jakiś czas temu, zablokowała w kanale dolotowym i w końcu wpadła do cylindra. Endoskop jest niestety milimetr za szeroki, żeby przejść przez gniazdo wtryskiwacza, jednak na końcówce wtryskiwacza widać błyszczące opiłki. Smutny wniosek - 4 cylinder wessał klapę i zrobił armagedon. Jutro biorę się za zrzucanie głowicy, jednak nie wiem czy zdążę bo niestety po południu muszę wracać do roboty - skala zniszczeń na razie więc nieznana.
    Zakładając scenariusz, że zmasakrowało tylko głowicę, to o jakich $$$ mówimy? Bo podejrzewam, że w przypadku uszkodzonego tłoka taniej będzie przeszczepić silnik...

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Budzy Zobacz post
    Zdjąłem dzisiaj kolektor i niestety brak klapek na 1 i 2 ośce licząc od przepustnicy... O ile ilość nagaru na ośce nr 2 sugeruje, że klapka poleciała już daaaaaaaaawno temu o tyle pierwsza ośka (ta przy felernym czwartym cylindrze) lekko przybrudzona olejem i sadzą. Widać urwała się jakiś czas temu, zablokowała w kanale dolotowym i w końcu wpadła do cylindra. Endoskop jest niestety milimetr za szeroki, żeby przejść przez gniazdo wtryskiwacza, jednak na końcówce wtryskiwacza widać błyszczące opiłki. Smutny wniosek - 4 cylinder wessał klapę i zrobił armagedon. Jutro biorę się za zrzucanie głowicy, jednak nie wiem czy zdążę bo niestety po południu muszę wracać do roboty - skala zniszczeń na razie więc nieznana.
    Zakładając scenariusz, że zmasakrowało tylko głowicę, to o jakich $$$ mówimy? Bo podejrzewam, że w przypadku uszkodzonego tłoka taniej będzie przeszczepić silnik...
    Licz sobie na spokojnie conajmniej 5 tysięcy, jeśli chcesz mieć to zrobione w miarę dobrze. 2.5-3 tys sprawdzony słupek 1.9 JTDm, nowy rozrząd, nowe płyny, wymiana silnika. To taka wersja absolutne minimum.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar MadSkillz
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150KM
    Postów
    182

    Domyślnie

    Moze wynieśc więcej jezeli kolega chce zrobić kompleksowo, wywalić klapy całkowicie, egr tak samo, zmienić przy okazji wymiany słupka szpilki kolektora wydechowego bo w razie co jest rozbierania a tak będzie wszystko na wierzchu.. współczuję...bo auto na dłuzszy czas bedzie stało a i trochę kasy pochłonie...niestety.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Miałem klapy wywalać w lipcu jak w końcu dostanę urlop, ale jak zwykle życie musiało mi przypomnieć, że ja sobie po prostu grosza odłożyć nie mogę Dłubać będę sam, koszt robocizny to jedynie w przypadku remontu mojej obecnej padliny i planowania głowicy/szlifowania gniazd zaworowych. Ale i tak zaboli, tym bardziej że może z dwa miesiące temu wymieniałem dwumas... Czasu na klapy niestety już zabrakło no i są efekty. Jeśli uda mi się jutro dostać do głowicy na pewno pochwalę się zdjęciami - ku przestrodze

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Heh proponuję po raz kolejny, aby moderator forum zawiesił mały apel w widocznym miejscu o skutkach posiadania auta z plastikowym kolektorem. W okresie wakacyjnym sporo aut się przewija a roczniki 2006-7 są teraz w bardzo niskich powiedzmy atrakcyjnych cenach w super "niskich przebiegach". Cena czyni cuda a przy kupnie choć bym nie wiem jak aso sprawdzało, nie wykryje czy klapka zaraz się nie urwie.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    heh, oby do środy
    w piątek hamowałem auto z duszą na ramieniu, jeszcze tylko 250 km trasy i rozbieram swój kolektor
    ciekawe ile klapek zostało na miejscu
    Tomek - z ciekawości pomiar kompresji przez wtryski czy gniazda świec ?
    Bo co mechanika pytam, to oczywiście pomiar zrobi, ale jak się dowiaduje, że gwint M9 to już niestety ani jednego chętnego nie znalazłem.
    147 powodów do zadowolenia

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    1. Czy w silniku 2.0 JTDM również jest plastikowy kolektor, taki sam jak w 1.9?
    2. Czy potencjalnie również może dojść do podobnej sytuacji?
    3. Wystarczy w 2.0 otworzyć na stałe i wyłączyć elektronicznie klapki? (Tak mam aktualnie zrobione)

    Szczerze mówiąc nie słyszałem jeszcze o przypadku, żeby w 2.0 komuś urwała się klapka ale to mnie nie usprawiedliwia przed odpowiednim zabezpieczeniem się. A może dlatego nie słyszeliśmy o takim przypadku bo tych silników jest stosunkowo mało w porównaniu do 2.4 / 1.9?

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Klapki w kolektorze 2.0 sa w ogole inaczej skonstruowane. Nigdy nie slyszalem o awarii tego elementu, a silnikow jest conajmniej tyle co 1.9 ( popatrz ile jezdzi insygnii) .

  10. #20
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    1. Nie
    2. Tomek_Krk pisał bodajże, że to bardzo mało prawdopodobne (kolektor jest inny niż w Insigni)
    3. Tak, tylko po co? Miałeś z nimi jakieś problemy?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Problem z LPI Vialle-na luzie telepie, brak mocy itp...
    Utworzone przez DaBo100 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-08-2014, 21:40
  2. Brak mocy w okolicach 3000 rpm
    Utworzone przez supra1705 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-07-2013, 20:10
  3. Brak mocy na zimnym silniku az do uzyskania 3000 obrotow
    Utworzone przez cebizip w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 21:29
  4. [145] [145]Brak mocy w przedziale 1000-ok 3000 obr.
    Utworzone przez mool w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2008, 07:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory