Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Stuki / przeskoki / opory przy kręceniu kierownicą.

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Italia
    Postów
    493

    Domyślnie Stuki / przeskoki / opory przy kręceniu kierownicą.

    Problem wygląda tak, że przy kręceniu kierownica czuć przeskoki np. raz w lewo raz w prawo.
    Z prawej strony przy kręceniu w miejscu drga amortyzator z lewej trochę mniej.
    Czyżby łożysko amortyzatora do wymiany?
    Czy trzeba wymieniać cale mocowanie amortyzatora?

    Stuki jakoś przeżyje, ale rano jak jest chłodno lub po dłuższym kilkudniowym postoju pierwsze kilka zakrętów w jakie wjeżdżam jest praktycznie bez wspomagania i trzeba mieć małą prędkość żeby się zmieścić w zakręcie.
    Dopiero jak w tym zakręcie skręcę prawie na maxa to nagle jest przeskok i już jest wspomaganie.
    Potem jak już dłużej jeżdżę to też są czasami lekkie opory przy skręcaniu, ale to skręcę o pół obrotu kierownicy i czuć minimalny przeskok i wspomaganie działa.

    Nie wiem czy nagle wysypały się łożyska amorków czy maglownica czy wszystko naraz.
    Po prostu strach czasami szybko wjechać w zakręt bo nie wiadomo czy wspomaganie zadziała.
    Kobiecie nie dam auta do momentu naprawa bo jak przed zakrętem okazuje się że nie ma wspomagania to jest tak duży opór przy skręcaniu, że już w moim 125p jest dużo lepiej mimo braku wspomagania...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    W pierwszej kolejności sprawdził bym łożyska McPhersonów, nawet w aucie w którym jest wspomaganie potrafią narobić takich oporów że wydaje się właśnie jakby wspomaganie padło. Kierownica nie blokuje się przypadkiem na skręconych kołach jak tak strzela?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Jeśli słychać dźwięk strzelającej sprężyny (porównałbym go troche do dźwięku gitary) to zdecydowanie łożyska mcpehrsona są do sprawdzenia...
    Problem wydaje się dosyć jasny. Spróbuj położyć ręce na kolumnach i wtedy powinieneś wyczuć czy jest to usterka z 1 strony czy z obu.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Zużyte łożyska amortyzatorów nie dają tak dużego oporu przy skręcaniu. Będzie słychać i delikatnie czuć szarpnięcia, ale nie będzie trudności z kręceniem kierownicą. Moim zdaniem maglownica dokończyła żywota.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Italia
    Postów
    493

    Domyślnie

    Problem występuje głównie jak jest chłodniej rano np z godzinę temu jak jechałem tak było że pierwsze kilka zakrętów to trzeba mieć trochę pary w rękach żeby skręcić.
    Najgorsze są właśnie 2-3 pierwsze zakręty gdzie jest mega opór przy skręcaniu.
    Szkoda, że to nie jest tak że te opory są wciąż takie same tylko na początku jazdy mocne a potem słabsze.

    W momencie przeskoku lub tuż przed kierownica blokuje się i naprawdę jest wtedy ciężko skręcić.

    W trakcie dalszej jazdy już jest dużo lepiej choć i tak czuć przeskoki i lekki opór zanim nie nastąpi przeskok.

    Odnośnie łożysk to dziwne jeśli po postoju lub przy niższej temperaturze stawiają większy opór, a potem mniejszy.

    Wczoraj zrobiłem tak że jedna osoba kręciła kierownica na odpalonym silniku i ewidentnie było widać że podczas kręcenia kierownica strasznie drży/przeskakuje sprężyna i cały amortyzator z prawej strony, z lewej strony też ale dużo mniej.

    Oleju od wspomagania nie ubywa i nie ma jakiegokolwiek zapocenia nawet.

    Zacznę od wymiany tych łożysk tylko jakiej firmy?
    A potem się okaże czy coś pomogło.
    Ewentualnie jeszcze sprawdzę czy na wyłączonym silniku gdy nie działa wspomaganie to czy podczas kręcenia kierownicą też drży sprężyna i cały amortyzator.
    Ostatnio edytowane przez Seraf ; 21-05-2016 o 05:49

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    łożyska możesz rozebrać , wyczyścić i jak nie są zużyte to nawalić nowego smaru i będzie ok.
    Na początek proponuję spryskać krzyżaki WD40 i wymienić płyn w maglownicy jak jest bardzo stary to może dawać taki objaw

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Italia
    Postów
    493

    Domyślnie

    A jest w maglownicy korek do spuszczania oleju?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    164 Q4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Z tego co wiem nie.
    Ale można wyciągnąć strzykawką ze zbiorniczka.odkręcić jeden z wężyków a reszta się wymiesza

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Zużyte łożyska amortyzatorów nie dają tak dużego oporu przy skręcaniu. Będzie słychać i delikatnie czuć szarpnięcia, ale nie będzie trudności z kręceniem kierownicą.
    Nie zgodzę się, jeździłem autem z padniętymi łożyskami i jak skręciłeś do oporu i zostawiłeś auto na pierwszym biegu to mogłeś wysiąść a ono samo jeździło w kółko Podczas jazdy opór był tak duży, że po 100km jazdy tym autem bolały mnie łapy jakbym na siłowni ćwiczył.

    Same łożyska można rozebrać i sprawdzić jak wyglądają, swoje zregenerowałem jak kolega opisał jednak one były w porządku tylko smar zmieniałem bo stary zaczął przechodzić w stan stały. Pokręć kierownicą w miejscu na zgaszonym silniku, będziesz wiedział więcej.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Italia
    Postów
    493

    Domyślnie

    Ja obstawiam raczej maglownicę bo skoro zaczynam jazdę i jest ciężko kręcić a potem jak pokonam kilka zakrętów już jest ok to wątpię żeby łożyska raz dawały mniejszy, a raz większy opór.

Podobne wątki

  1. [159] Odgłos przy skręcaniu / kręceniu kierownicą
    Utworzone przez szyrud1696 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-05-2018, 08:30
  2. [159] Błąd przy starcie i dziwne dzwięki przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez prv87 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 19:12
  3. Piski przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez Alabaster w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 17:04
  4. Chrupie przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez czarlz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 08:35
  5. [156] buczenie przy kręceniu kierownicą
    Utworzone przez ***mach*** w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 06:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory