Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 60

Temat: Moja AR 159 powoli mnie rozczarowuje

  1. #41
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 159
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cześć Panowie ponownie.
    Jak już wiecie z wątku wymieniłem całe przednie zawieszenie jednak pojawił się kolejny problem. Przy ruszaniu autem, hamowaniu, przyśpieszaniu i przy wjeździe w jakąś dużą wyrwę w asfalcie słyszę taki dźwięk jak by jakaś cięższa osoba siadała na starym drewnianym krzesełku lub z niego wstawała (takie pojedyncze trzeszczenia-puknięcia). Ale od razu zaznaczę, że nie jest to ten dźwięk, który pojawia się, gdy np. guma od dolnego sworznia się roszczeni i zacznie skrzypieć jak stara wersalka na każdej nierówności i po naciśnięciu auta ręką podczas postoju. Wiem, że to nie to, bo ten dźwięk przerabiałem. Z autem byłem na przeglądzie i sprawdzali mi też zużycie amortyzatorów i podczas badania nic nie skrzypiało, zawieszenie na szarpakach też sztywne. Dźwięk pojawił się na skręconych kołach przy wciśniętym hamulcu, gdy diagnosta zaczął rozciągnąć zawieszenie na szarpakach. Na zewnątrz pod autem dźwięk można było przyrównać do stuków w obciążanej konstrukcji stalowej (skręcanej śrubami). Zawieszenie wymieniałem sam i każdą śrubę sprawdziłem dwukrotnie. Macie może doświadczenie w tym temacie? Co może wydawać takie dźwięki i jak to sprawdzić?

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    przesmaruj sobie zamki w drzwiach, tam są takie plastikowe zatrzaski które ocierają o metalową obudowę zamka, przy przejeżdzaniu przez progi i nierównosci karoseria pracuje, drzwi się naprężają i zamki wydają takie dźwięki. Też mnie to niemiłosiernie wqrw..ło

  3. #43
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 159
    Postów
    22

    Domyślnie

    Nie to nie zamki na przeglądzie siedziałem wraz z diagnostą siedzieliśmy w kanale i nasłuchiwaliśmy dźwięk dochodził z zawieszenia ale wiecie jak to jest w konstrukcji metalowej, w jednym miejscu stuknie a dźwięk rozchodzi się szerzej.

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Kiedyś też miałem podobne dźwięki trudne do zlokalizowania. Długo mnie to męczyło. Przy jednej wizycie wymieniłem drążek kierowniczy bo był na nim luz i poduszkę amortyzatora, była popękana. Nie wiem, które z nich wydawało takie dźwięki, ale nastała pózniej cisza.

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    Cześć
    Jestem Szczęśliwym posiadaczem 159 w wyjątkowym kolorze Bianco Polaro rocznik koncówka 2007 8v 115KM sedan
    Ale niestety próbuje w niej usunąć kilka mankamentów lecz nie chce dać za wygraną

    1. Dźwięk z Klimy podczas jazdy tzw wiertarka. Okazało się że chłodnica była nieszczelna. Wymieniłem i nabiłem jak maszyna według modelu pokazała 460gram czynnika. Niestety wiercenie trochę odpuściło ale zdarza się że hałasuje, a kiedy miał ją osłuchać mechanik to nagle się wyciszała. A potem gdy na mechanika brakło czasu zaczęła doskwierać. Tego lata poproszę chyba o dobicie 90 gram (do 550gram) czynnika aby sprawdzić czy się wyciszy a jeśli nie to chyba tylko już zostanie wymiana zaworu rozprężnego.

    2. Wrażenie że Auto ucieka w bok tyłem gdy tylnie koło wpadnie w dziurę. Na początku wymieniłem przednie opony na nowe następnie geometria ale przez Pana na diagnostyce, który nie zauważyłem że sworznie są wybite chociaż mówiłem mu że coś puka w zawieszeniu, wydałem 100zł na geometrię, która nic nie dała. Ok więc przyszła kolej na wymianę całego przedniego zawieszenia (wahaczy), następnie geometria 3D, ustawienie przodu i tyłu. Pojeździłem kilka dni i próba na dziurach, tył ucieka. W ogóle auto prowadzi się ciężej niż moja firmowa Skoda Fabia z 2009r. Tzn wymaga większego skupienia i boję się nią bardziej jeździć niż innym autem. w załączniku zdjęcie wydruku z geometrii. Pan w warsztacie powiedział że kiedy przejechał się pierwszy raz alfą nie pamięta którą też miał wrażenie że prowadzenie wymaga większego skupienia niż w innych autach, ale właściciel rzekomej alfy, który posiadał już dziewiątą z kolei powiedział mu że alfy tak mają, są wrażliwsze na ruchy kierownicą itd. Nie wiem ale ja wolę się czuć bezpiecznie, niż tłumaczyć sobie że ta marka tak ma. Może Wy się wypowiecie bo niestety ale to moja pierwsza Alfa i inną nie jeździłem.

    3. Skrzynia, ciche bo ciche ale drażniące szumy ze skrzyni pojawiające się powyżej 30km/h a gdy docisnę drążek zmiany biegu w przód lub w tym trochę szum się wycisza. Stwierdziłem łożyska skrzyni zawiozę ją do regeneracji do Pana z Poznania ale powiedział mi że należy wymienić dwumas ze sprzęgłem bo na pewno mają luzy co spowoduje znów uszkodzenia łożysk w skrzyni, a według mechaników dwumas wykazuje minimalne zużycie i trochę szkoda mi ładować taką kasę w auto którym przejechałem w ciągu 3 lat jego posiadania 20 tys km. A planuje potrzymać je jeszcze może 5 lat. Co innego gdybym domęczył te kolejne 150tys. i zastanawiam się czy w moim przypadku nie dać koła i sprzęgła do regeneracji.

    Proszę doradźcie coś szczególnie w pierwszych dwóch punktach, jeśli nie wyeliminuje tych małych bolączek to się załamię bo więcej Alfy chyba już nie kupie a tak uwielbiam nią mimo wszystko jeździć. Załącznik 194421
    NIe rozumiem co Cię rozczarowuje. Jeździsz 9 letnim samochodem a chciałbyś żeby wszystko było cacy jak w nowym albo i lepiej? Z tego co napisałeś nawet nie podjąłeś za bardzo prób rozwiązania problemów, a już rozkaładasz ręce. Po pierwszej kłótni z dziewczyną też się rozstajesz czy jednak próbujesz się dogadać?

    Klima do zrobienia na początek oglądnij jaką masz sprężarkę faktycznie bo może ma być 550g. Zawias pewnie do zrobienia. Skrzynia M32 (BTW to produkt Opla i to samo mają właściciele Astr, Vectr i paru innych) ma swoje słabości (słabe smarowanie), jak w każdym modelu auta jakiegokolwiek producenta są typowe usterki, i tak jest też tu. Wymieniasz 6 łożysk w skrzyni, olej (leje się więcej o 0.5 litra niż wg dokumentacji) i powinno być cacy forever. Łożyska + olej to mniej niż 700zł, teraz pytanie u kogo i za ile robisz, ale po znajomości da się zrobić za 500zł.

    Odnośnie 2. 159 prowadzi się jak po sznurku o ile wszystko jest OK z zawiasem/oponami itp.

  6. #46
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 159
    Postów
    22

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    NIe rozumiem co Cię rozczarowuje. Jeździsz 9 letnim samochodem a chciałbyś żeby wszystko było cacy jak w nowym albo i lepiej? Z tego co napisałeś nawet nie podjąłeś za bardzo prób rozwiązania problemów, a już rozkaładasz ręce. Po pierwszej kłótni z dziewczyną też się rozstajesz czy jednak próbujesz się dogadać?

    Klima do zrobienia na początek oglądnij jaką masz sprężarkę faktycznie bo może ma być 550g. Zawias pewnie do zrobienia. Skrzynia M32 (BTW to produkt Opla i to samo mają właściciele Astr, Vectr i paru innych) ma swoje słabości (słabe smarowanie), jak w każdym modelu auta jakiegokolwiek producenta są typowe usterki, i tak jest też tu. Wymieniasz 6 łożysk w skrzyni, olej (leje się więcej o 0.5 litra niż wg dokumentacji) i powinno być cacy forever. Łożyska + olej to mniej niż 700zł, teraz pytanie u kogo i za ile robisz, ale po znajomości da się zrobić za 500zł.

    Odnośnie 2. 159 prowadzi się jak po sznurku o ile wszystko jest OK z zawiasem/oponami itp.
    Po pierwsze nie 9 letnim samochodem tylko 9 letnią Alfą Romeo.
    Po drugie mogła by mieć z 30 lat i pewnie próbował bym o nią zadbać bardziej niż o tą 9 letnią. Więc jej wiek nie ma nic do znaczenia.
    Po trzecie podjąłem już wiele prób np z zawieszeniem, wymieniłem cały przód i to własnymi siłami ale nie przez to że szkoda mi kasy (dobry zestaw narzędzi też kosztuje) ale dlatego że jak mam czas to lubie zrobić coś sam i mieć z tego satysfakcje.
    Po czwarte po wymianie pojawił się kolejny problem więc się pytam na forum czy ktoś ma jakieś doświadczenia co może być przyczyną, abym nie szukał tam gdzie nie trzeba.
    Po piąte z tą skrzynią to ile użytkowników tyle opinii. Samo wyjęcie skrzyni to jest już koszt 350zł. A za 500-700 zł nie wiem czy dobry fachowiec się podejmie wymiany łożysk i zrobi to dobrze, Jeśli znasz kogoś takiego to daj namiar.
    pzdr

  7. #47
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Grigio Vesuvio 159 SW 1.9 JTDm 8V 2007 r.
    Postów
    235

    Domyślnie

    Jedno łożysko Timken to koszt około 110 zł, więc za same łożyska w skrzyni wyjdzie 660 plus mechanizm różnicowy, dwie sztuki. Do tego koszt robocizny, znany z forum fachowiec od skrzyń z Poznania bierze 300.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

  8. #48
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Radziundzio Zobacz post
    Jedno łożysko Timken to koszt około 110 zł, więc za same łożyska w skrzyni wyjdzie 660 plus mechanizm różnicowy, dwie sztuki. Do tego koszt robocizny, znany z forum fachowiec od skrzyń z Poznania bierze 300.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
    Ja kupowałem cały komplet 6 Timkena w zeszłym roku u poleconego przez Pampika (bo on mi naprawiał) sprzedawcy z allegro - koszt łożysk bodajże 530zł i to możliwe że już z wysyłką (nie pamiętam dokładnie). Na wszelki wypadek można wymieniać dodatkowo łożyska w mechaniźmie różnicowym, choć nigdy na forum nie słyszałem żeby komuś one padły.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał scobydo Zobacz post
    Po pierwsze nie 9 letnim samochodem tylko 9 letnią Alfą Romeo.
    Po drugie mogła by mieć z 30 lat i pewnie próbował bym o nią zadbać bardziej niż o tą 9 letnią. Więc jej wiek nie ma nic do znaczenia.
    Po trzecie podjąłem już wiele prób np z zawieszeniem, wymieniłem cały przód i to własnymi siłami ale nie przez to że szkoda mi kasy (dobry zestaw narzędzi też kosztuje) ale dlatego że jak mam czas to lubie zrobić coś sam i mieć z tego satysfakcje.
    Po czwarte po wymianie pojawił się kolejny problem więc się pytam na forum czy ktoś ma jakieś doświadczenia co może być przyczyną, abym nie szukał tam gdzie nie trzeba.
    Po piąte z tą skrzynią to ile użytkowników tyle opinii. Samo wyjęcie skrzyni to jest już koszt 350zł. A za 500-700 zł nie wiem czy dobry fachowiec się podejmie wymiany łożysk i zrobi to dobrze, Jeśli znasz kogoś takiego to daj namiar.
    pzdr
    Co do skrzyni to nie wiem o co Ci chodzi z tym 'ile użytkowników tyle opini'. Jasne dla wszystkich na forum którzy się interesowali(czytali) albo sami przechodzili przez problemy, że skrzynia M32 ma słabe smarowanie, stąd padają łożyska, są szumy i ewentualnie ruchy lewarka .
    Zaleca się lać 0.5L więcej oleju niż przelewa się przez otwór/korek kontrolny. Jak już łożyska szumią, to się wymienia wszystkie i tyle. Nie przypominam sobie żeby komuś to nie pomogło.

    Dbaj o Alfę i powodzenia w rozwiązaniu problemów.

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    a kupowałem cały komplet 6 Timkena w zeszłym roku u poleconego przez Pampika (bo on mi naprawiał) sprzedawcy - koszt łożysk bodajże 530zł i to możliwe że już z wysyłką (nie pamiętam dokładnie). Na wszelki wypadek można wymieniać łożyska w mechaniźmie różnicowym, choć nigdy na forum nie słyszałem żeby komuś one padły.
    Nie wiem jak w alfie, ale na forum vectry gdzie ten problem występuje dużo dłużej, wiele osób zwraca uwage na naciąganie mechaników i wymiane wszystkich łożysk, a nie tylko tych dwóch (czy 4 ) felernych, argumentując to tym, że tamte łozyska przeżyją te zmienione i całą skrzynie jeszcze kilka razy.
    Co do oleju - sam Fusch 2.4 l to koszt kolo 150-200zl ,
    147 powodów do zadowolenia

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Radziundzio Zobacz post
    Jedno łożysko Timken to koszt około 110 zł, więc za same łożyska w skrzyni wyjdzie 660 plus mechanizm różnicowy, dwie sztuki. Do tego koszt robocizny, znany z forum fachowiec od skrzyń z Poznania bierze 300.

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
    Tylko ten "znany fachowiec z Poznania" bierze 300 PLN za samą wymianę łożysk, skrzynię natomiast trzeba jeszcze wyjąć z auta i ponownie zamontować, oraz zalać nowym olejem. Generalnie taka naprawa to średnio 2000-2500 PLN, w zależności kto jakie łożyska kupi.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD powoli wchodzi na obroty.
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 14:25
  2. Powoli wkręca się na oborty JTD
    Utworzone przez paparazy w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 11:05
  3. Czym dzisiaj mnie wkurzyła moja Bella?
    Utworzone przez Sparco123 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-03-2010, 13:31
  4. 2.4 jtd powoli traci moc;/
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory