Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: spalanie oleju co zrobić?

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Przeczytałeś mój post wyżej....??nie ciesz się za wcześnie....chyba że machanik zrobi to na odpi........no wiadomo.
    Do remontu masz wszystko, jak ma być dobrze zrobione.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 28-08-2015 o 21:11

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Wiadomo że to jest wtepna opinia a i tak wszystko się okaże po zdjęciu głowicy. Decyzja zapadła że będę silnik robić więc się okaże co i jak.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Karczew
    Auto
    147fl 1.6 120 , a4 b8.5q 2.0tfsi+
    Postów
    79

    Domyślnie

    Kiedyś zmieniałem bardzo po taniości pierścienie w punto . Koszt części to były pierścienie i uszczelka pod głowicą i to wszystko . Miałem okazje parę razy wymieniać uszczelki głowicy bez jej planowania (2 razy były to rzędówki w bmw) w swoich samochodach i nigdy nie było z nimi problemu . Ale w razi wtopy stracił bym tylko swój czas .

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał jakub1t Zobacz post
    Miałem okazje parę razy wymieniać uszczelki głowicy bez jej planowania (2 razy były to rzędówki w bmw) w swoich samochodach i nigdy nie było z nimi problemu
    Bo według mnie planowanie głowicy powinno być robione wtedy gdy trzeba ( najczęściej wżery lub jakieś zadrapania) .
    A obserwuje ostatnio taki trend że dla świętego spokoju planujmy .
    Jeśli jest to porządny zakład ślusarski to owszem ale widziałem takie kwiatki robione na przedwojennych frezarkach z poziomowanym łożem klinami dębowymi.
    A klijent zadowolony bo ma planowaną główkę.
    Moja Bella

  5. #25
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Bo według mnie planowanie głowicy powinno być robione wtedy gdy trzeba ( najczęściej wżery lub jakieś zadrapania) .
    A obserwuje ostatnio taki trend że dla świętego spokoju planujmy .
    Jeśli jest to porządny zakład ślusarski to owszem ale widziałem takie kwiatki robione na przedwojennych frezarkach z poziomowanym łożem klinami dębowymi.
    A klijent zadowolony bo ma planowaną główkę.
    Każda ingerencja i naprawa silnika powinna być poprzedzona dokładnymi pomiarami.
    W tym stopnia krzywizny powierzchni głowicy. To częstszy powód jej planowania niż wżery i zadrapania jak to określiłeś.

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    AR 156 2.0 JTS SW `02
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał lokuss Zobacz post
    Dzisiaj miałem robione badanie kompresji i wyszło na każdym cylindrze ponad 13 bar. Mechanik stwierdził że na 95 % głowica do roboty. Z tego faktu się ucieszyłem bo jest to napewno mniejszy koszt niż zrobienie góry i dołu. W sumie wszystko się okaże po zrzuceniu głowicy wtedy to już na 100% się dowiem co jest
    I co tam? zrobiłeś głowicę? poprawiło się? podziel się z nami

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Głowica nie była jeszcze robiona ale napewno podziele się na forum z przebiegu remontu. Jak głowica będzie ściągnięta to i tak chce zrobić przy okazji dół silnika.

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Wracam po długim czasie. jednak zdecydowałem się na remont silnika.
    Odebrałem głowice, blok i wał z zakładu szlifierskiego. Okazało się że blok i wał był z wersji 2.0 TS więc ktoś już kiedyś tam grzebał. Ale najważniejsze że głowica, wał i blok nie był w takim strasznym stanie jak się na początku wydawało. Głowica została całkowicie zregenerowana, w bloku tylko honowanie cylindrów i szlif wału. Za całość z panewkami wyszło 1140zł bez pierścieni więc jak dla mnie koszty są narazie ok. Koszt robocizny poskładania wszystkiego do kupy z dodatkowymi częściami około 2700 - 2800zł
    Powinienem ze wszystkim zmieścić się w 4000zł więc myślę że jednak warto było to robić niż kupować używany silnik. Przynajmniej będe wiedział czym jeżdże


  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Witam, jakiś czas mnie tu nie było. Alfa po remoncie silnika, koszt to 4500zł ale warto było. Przejechałem narazie 2000km i autko chodzi idealnie

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Co ciekawego było robione? jestes w stanie odpowiedziec?

Podobne wątki

  1. [159] Chave engine checked po wymianie oleju i filtrów... co z tym zrobić ?
    Utworzone przez ekstranio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-04-2018, 06:22
  2. Spalanie oleju w 156 1.8 T.S.
    Utworzone przez monomach w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 19:59
  3. Spalanie OLEJU!
    Utworzone przez Piotrek156Sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 11:09
  4. [164] Połyka za dużo oleju.Co zrobić???
    Utworzone przez neron78 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 23-12-2008, 22:27
  5. spalanie oleju :/
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-06-2007, 06:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory