Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7881
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Domyślnie

    Witam wszystkich użytkowników.
    Od jakiegoś czasu czytam o Giuli i postanowiłem dołączyć do forum i dodać swoje 3 grosze w tym temacie.
    Z Alfą Romeo znam się od 18 lat i zawsze miałem sentyment do tej marki wspierając markę poprzez kupowanie nowych ALF (kupiłem 4, wszystkie w salonie).
    Niestety przykro patrzeć jak zmierza ścieżką wytyczoną przez SAABA kilka lat temu. Wszyscy tu wiemy, że jeżeli Giulia nie odniesie sukcesu to może być koniec tej marki. Jednak to co widzę i to co robi Alfa nieuchronnie zmierza ku katastrofie.
    Na rynku jest wiele samochodów i konkurencja jest b. duża. Jeżeli chce się sprzedawać samochody w cenie premium nie wystarczy wypuścić nowy model i wystawić na rynek z wysoką ceną. Marka musi być postrzegana jako marka premium, a niestety ALFA nie jest aktualnie marką premium - w ofercie ma 2 leciwe już modele, które na dodatek sprzedają się w Europie fatalnie i generalnie jedynie we Włoszech. Żeby nie być gołosłownym trochę twardych liczb o sprzedaży w 2015:Giulietta 41.700 szt, Mito 13.839 szt. Dla porównania Volvo V40 81.000 szt., BMW 1 130.000 szt.
    Sprzedaż Mito pozostawię bez komentarza. Sprzedaż Giulietty jest niższa niż 147 w przed zakończeniem produkcji (55.000 szt w 2007 roku).
    156 na którą zapanował szał w Europie jak weszła na rynek to sprzedawano max 100.000 rocznie a była znacznie niżej pozycjonowana cenowo.
    SM chce sprzedawać 100.000 Giuli rocznie - taki jest target, a więc Giulia musi trafić nie tylko do fanatyków Alfy ale do zwykłych kierowców, którzy nie są emocjonalnie związania z marką. Pytanie czy zapłacą tyle pieniędzy za model AR, marki której nie znają a która ma niestety niezbyt dobre postrzeganie?
    Ja myślę, że raczej nie. AR powinna spozycjonować Giulie cenowo na poziomie normalnych modeli segmentu D i wyrobić sobie popyt na ten model następnie wprowadzając coraz droższe i lepiej wyposażone i mocniejsze wersje. NIestety sposób wprowadzenia Giuli na rynek woła o pomstę do nieba.
    1 wersja silnikowa z dziwną pojemnością 2.2, fatalnie przygotowane materiały reklamowe i praktycznie brak kampanii reklamowej.
    Dodatkowo model pokazany rok temu a do sprzedaży jeszcze nie trafił a pamiętajmy że samochody szybko się teraz starzeją i często po 3 latach to się pierwszy facelifting robi.
    We Włoszech samochód jest już w sprzedaży od maja a nie sprzedali nawet 850 szt. (w tylu egzemplarzach jest model na 10 miejscu w zestawieniu top 10 per segmento.
    Te fakty nie nastawiają optymistycznie i ja osobiście obawiam się że wszystko zakończy się klapą pomimo, że sam samochód technicznie może być całkiem udanym modelem. Osobiście myślę że w tej cenie sprzedadzą go w Europie max 25.000 szt rocznie w w USA 10.000 a to niestety będzie za mało. Czy 166 nie była fajnym autem w swoich latach???? Była i sprzedawała się w ilościach średnio poniżej 10.000 szt i to głównie we Włoszech.

  2. #7882
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Ech tę tyrady intelektualne by udowodnić, że jest za drogo a wcale nie powinno być. Przy tej różnicy jakościowej cena nie jest taka rażąca.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  3. #7883
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    W porównaniu do BMW serii 5 czy Mercedesa E klasy 166 wyglądała w środku tak sobie a cenowo wcale nie była tańsza.
    BMW, Mercedes, Audi robią sprzedaż w USA i Chinach, gdzie Fiat jest nieobecny. Audi sprzedało 300 tysięcy A6, a Fiat w 2010 roku sprzedał 10 tysięcy aut wszystkich modeli.
    Piszę już tu po raz kolejny - tu toczy się gra by wejść do USA i do Chin. Europa przy okazji, ale to te dwa rynki są najważniejsze.
    Ostatnio edytowane przez karluum ; 08-06-2016 o 09:08

  4. #7884
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    NIestety sposób wprowadzenia Giuli na rynek woła o pomstę do nieba.
    I to jest moim zdaniem główny problem - bo nawet, jeśli samochód będzie drogi, ale genialnie wykonany i z dobrym marketingiem, to się sprzeda - patrz Tesla, marka bez renomy, bez historii, a sprzedaje się jak świeże bułeczki. Jeśli zaś będą z nim problemy, to nawet jeśli będzie tani, zadziała efekt o którym mówił jeden z urzędasów przy wypowiedzi o polskich koniach arabskich i nikt tego nie kupi.

    166? Przecież konsola wygląda prawie jak żywcem wyjęta ze 147 albo 156. Nie wiem, jaka była różnica w cenie, ale Thesis wygląda faktycznie jak limuzyna klasy wyższej, a 166 to niekoniecznie...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #7885
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    AR powinna spozycjonować Giulie cenowo na poziomie normalnych modeli segmentu D i wyrobić sobie popyt na ten model następnie wprowadzając coraz droższe i lepiej wyposażone i mocniejsze wersje. NIestety sposób wprowadzenia Giuli na rynek woła o pomstę do nieba.
    Czytałeś temat, więc zapewne wiesz, że Giulia ma być konkurencją dla aut premium oferując to co one (czyli lepszy napęd, lepsze zawieszenie, prowadzenie, czy automaty). Miałeś już jeden model, który był wybitnie piękny, ale ze zwykłymi 'bebechami' - 159, no i jak to się zakończyło? Teraz obrali inną drogę i chwała im za to! Czy się uda to już inna historia.

    Nie ma co porównywać 156, czy 159 do Giulii, bo to po pierwsze totalnie inne auta, po drugie mamy inne czasy (nasycenie na rynku, normy eko, dostępność w EU vs Świat). Jaka marka wchodząc z nowym modelem daje od razu szeroki wachlarz silników, opcji, czy wersji? Nawet facelifty (czy to 3er, czy A4) są najpierw dostępne w najbardziej popularnych wersjach, a dopiero po jakimś czasie dołączają mocniejsze/słabsze wersje, napędy 4x4, czy automaty.

    O Tesli też nie wiedziałeś od razu. Nie było wielkiej sprzedaży na cały świat w pięciu wersjach silnikowych. 'Pierwsi' ludzie musieli się dopiero przekonać do auta, a potem już ruszyło. Tak samo myślę liczą z Giulią. Jak auto będzie bardzo dobre to sprzedaż się nakręci sama i dopiero zacznie się marketing, a jak lipa to szkoda też marnować miliony na marketing.

    Część osób zachowuje się, jakby miała już odłożone 200k PLN w gotówce i nie może się doczekać auta, żeby jak najszybciej pójść do salonu i kupić. Spokojnie, starczy dla każdego
    Pozdro,
    Bartas

  6. #7886
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    145 1.4TS, 156 SW 1.8TS, 159 1.9JTS, GT 1.9JTD, Volvo V40 CC, Fiat 500, Giulia 2.0 200km
    Postów
    87

    Domyślnie

    Ja rozumiem że Zarząd Fiata chce, że my chcemy aby Giulia była konkurencją dla BMW, Audi, Mercedes ale niestety nasze życzenia i ustawienie ceny na poziomie premium nie wystarczą aby rynek to łykną. Na renomę trzeba sobie zapracować.
    Tesla nie jest dobrym porównaniem to zupełnie inny segment rynku rządzący się zupełnie innymi prawami i inny wolumen sprzedaży. Ja nie znam auta segmentu D które byłoby wprowadzone na rynek z jednym silnikiem i rodziło się w tak dużych bólach. Ale już niedługo się przekonamy czy klienci w Europie będą kupować ten samochód czy nie i czy się masowo rzucą w tym roku na 2.2 diesla.
    Niezapominajmy także że mamy tutaj zupełnie nowe i niesprawdzone silniki. Ja już się kiedyś naciołem na nowym silnku alfy 1.9 JTS
    Osobiście uważam że na chciejstwie się skończy a niestety alfa z jednym modelem który ma jeden cywilny silnik żadną konkurencją dla niemieckiej trójki premium obecnie nie jest.

  7. #7887
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    Ja nie znam auta segmentu D które byłoby wprowadzone na rynek z jednym silnikiem
    A ile silników jest dostępnych w Lexusie IS bez skrzyni CVT? Albo w Infiniti Q50?
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 08-06-2016 o 11:03
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #7888
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Nowe Q7 było na samym początku oferowane z 3.0 tdi o jednej mocy

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  9. #7889
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,594

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Skoro już robisz takie porównanie, to zrób je uczciwie i porównuj moc silników, a nie akcyzę. Zobaczymy co Ci wyjdzie jak porównasz 159 150KM Distinctive z automatem do Giulii 150KM Super z automatem?
    Nie sa identyczne wiec ciezko je dokladnie zestawic. Tylko co klienta obchodzi czy ma 200KM czy 180KM, jesli to drugie przyspiesza znacznie lepiej, ma wiekszy moment itp. Z reszta wspomnialem o dodatkowym cylindrze, no ale co zrobic, teraz gama silnikowa inna. Cos trzeba ze soba zestawic.
    Na pewno nieucziwe byloby zestawianie 159 1.9 150KM z Gilia 2.2 150KM bo ta druga bije na glowe pierwsza jesli chodzi o przyspieszenie/moment, a po drugie podpada pod wyzsza akcyze (tu pretensje do parlamentu/rzadu)


    Jak tylko pojawiła się lista silników przewidywanych do Giulii, to od razu stwierdziłem, że diesle będą niesprzedawalne w Polskich salonach.
    zgadzam sie, nie bedzie wielkiej sprzedazy. tylko Polska to malenka kropelka w planach SM. Dziwie sie ze po tak krotkim czasie ubili 2.0JTDM, przeciez mogli go rozwijac.

    Wiem jak to wyglądało w 2008 dla 159. Pomiędzy 1.9 150KM, a 2.4 200KM była przepaść cenowa. Sądzisz, że chciałem kupić automat z silnikiem 150KM? Nie, ale za 50KM więcej nie zamierzałem dopłacać prawie 30 tys. zł !!! W przypadku Giulii tą "przepaść cenową" widać już przy najsłabszym dieslu 150KM.
    Jeden kupi, wiekszosc w Polsce nie bo bedzie za drogo przez akcyze.

    Skoro porównujesz cenniki, to porównaj sobie najpierw standardowe wyposażenie w 159 Distinctive i Giulii Super. Przy 159 Distinctive z 2008 roku Giulia Super z 2016 roku to "golas"
    Distinctive wcale nie byl na bogato. Mam juz drugiego 159 Distinctive-a wiec troche wiem co I jak. Pierwszy sedan 1.9JTDM 150KM MT to byl Distinctive s wieloma dodatkami ponad (xenony, skora czarna, PDC przod, podgrzewane fotele, roletka na tylnej szybie cena katalogowa dobrze ponad 130tys z tego co pamietam), ale ciagle tylko 16" alu, brak navi/szyberdachu/B&M/MP3/elektrycznych siedzen itp - mozna byloby lekko dorzucic gadzetow za kolejne 30-40tys. Obecna TBI SW to praktycznie podstawowy Distinctive, chyba tylko dodatkowo mial PDC tyl, popielniczke I lusterko fotochromatyczne wewntentrzne. Zeby ja doposazyc wydalem kupe pieniedzy i sie troche napracowalem zeby dolozyc xenony+poziomowanie/spryski reflektorow/PDC przod/B&M. Rzuc sobie okiem do katalogow (moge Ci wyslac) I popatrz co w Distinctive siedzialo - moim zdaniem ciagle dosc golo, tylko lepsze tapicerki, kokpit z alu, moze tempomat (nie chce mi sie sprawdzac)

    Gdybym chciał skompletować w Giulii 150KM Super tylko takie wyposażenie, jakie mam dzisiaj w 159 150KM Distinctive, to spokojnie przekroczyłbym 180 tys. i to bez skóry, a alfatexu/alcantary nawet nie ma w opcjach. Do 159 Distinctive dopłacałem jedynie za czujniki parkowania i ksenony, a do Giulii musiałbym dokupić połowę pakietów z cennika, że skompletować to samo, co już mam w 159. I jeszcze jedna uwaga: ta nawigacja Connect Nav+ za ponad 10 tys. była od 2008 roku standardowym wyposażeniem dla wersji Distinctive!
    Tu jestem troche skonfudowany. Wiekszosc Distinctivow nie ma Navi - chocby moja druga sciagnieta z Wloch 2010r jest bez. Ale mam jakis polski katalog (juz jest TBI ale jeszcze alfatex czyli 2009 albo 2010 przed wprowadzeniem tapicerek skorzano-materialowych) I tam faktycznie daja nawigacje z ekranem.
    Musze popatrzyc do cennika wg ktorego porownywalem ceny, czy tam jest navi I PDC tyl, dam znac pozniej. Aha, tylko zapominasz jeszcze o jednym - inflacja - przez 8 lat 10-15% tez robi jakas roznice, zgodzisz sie?
    W pracy ,mam katalog holenderski z 2010r I radio jest zwykle z MP3:
    • Radio met CD- en MP3-speler
    W katalogu angielskim z 2010 r Navi jest opcja dla wszystkich poziomow wyposazenia (tu sa nazywane inaczej Turismo, Turismo Sport, Elegante, Lusso i TI)

    A teraz sam sobie odpowiedz na pytanie, czy dla kogoś, kto kiedyś kupił 159 w polskim salonie i po latach chce ją wymienić na nową Giulie, to jest tanio, czy drogo, bo chyba nie sądzisz, że taki ktoś przesiądzie się nagle na "golasa", szczególnie gdy to co ma obecnie (159) sprawuje się bez zarzutu. Wiem, że dla tych co będą polować na używki, salonowy cennik nie ma znaczenia, bo i tak zapłaci jakiś "dziadek z Niemiec".
    W Polsce ze sprzedaza diesla bedzie problem, bo brakuje czegos do 2l z nizsza akcyza, natomiast nie sadze zeby tak bylo za granica. TYlko polski rynek to nisza, to ma sie sprzedawac w USA/Azja I troche Europa zachodnia. Na AO wszyscy jakos happy z cen Giuli, a u nas by chcieli w cenie Skody Superb (choc tu za znosna wersje tez lekko daje sie 140-150tys).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał integrale Zobacz post
    Ja rozumiem że Zarząd Fiata chce, że my chcemy aby Giulia była konkurencją dla BMW, Audi, Mercedes ale niestety nasze życzenia i ustawienie ceny na poziomie premium nie wystarczą aby rynek to łykną. Na renomę trzeba sobie zapracować.
    Tesla nie jest dobrym porównaniem to zupełnie inny segment rynku rządzący się zupełnie innymi prawami i inny wolumen sprzedaży. Ja nie znam auta segmentu D które byłoby wprowadzone na rynek z jednym silnikiem i rodziło się w tak dużych bólach. Ale już niedługo się przekonamy czy klienci w Europie będą kupować ten samochód czy nie i czy się masowo rzucą w tym roku na 2.2 diesla.
    Niezapominajmy także że mamy tutaj zupełnie nowe i niesprawdzone silniki. Ja już się kiedyś naciołem na nowym silnku alfy 1.9 JTS
    Osobiście uważam że na chciejstwie się skończy a niestety alfa z jednym modelem który ma jeden cywilny silnik żadną konkurencją dla niemieckiej trójki premium obecnie nie jest.
    1.9jts to silnik od opla,prawie to samo co 2.2, i chyba byl znacznie wczesniej na rynku niz 159. z tego co wiem to alfa tylko zastosowala wariatory w rozrzadzie i oferowala wieksza moc
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 08-06-2016 o 13:27

  10. #7890
    Użytkownik Świeżak Avatar f a n t o m a s
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Giulia Veloce 2.0, 159 sw 1.9 jtdm 16v
    Postów
    119

    Domyślnie

    a czy wiadomo, krążą jakieś pogłoski kiedy w polskich salonach pojawią się zwykłe wersje benzynowe ?

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory